Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Sunn Xtreme
Expert

Re: Herentals - Bloso

Post by Sunn Xtreme »

de rode kan je beter enkele maanden vermijden. (vooral herentals Kerkhofzone - Brink - Toeristentoren negeren, is gewoonweg onberijdbaar)
spijtig dat een van de mooiste singletracks uit de Kempen helemaal vernield zijn.
koen83
Mountainbiker

Post by koen83 »

WimJ wrote:
Spark27 wrote:Daarjuist nog een stukje rode gedaan rond den toeristentoren en den Brink.
Alles is daar nu kapot gereden door de machines. ](*,)
het ergste is voordat je op de Heistraat komt, das is gewoon ene slijkblubber.
Met m'n voorwiel tot aan de as in het slijk. [-X :-k
Ik heb vanmorgen rond het stukje toeristentoren ook serieus zitten vloeken! En dan was ik nog niet aan de Heistraat aangekomen.... :evil: Rood kom ik de volgende maanden niet meer [-(

Image
Dit beeld komt mij heel bekend voor. :roll:
Benieuwd hoe lang het gaat duren voor ze er iets aan gaan doen.
xdevil
Mountainbiker

Post by xdevil »

en waar is die modder just op de rode route , kan mij dat niet direct inbeelden ?
Powerflor
Mountainbiker

Post by Powerflor »

Alle instanties zijn op de hoogte van de geweldige situatie.
Maar of de groenen het zaagsel uit hun oren willen halen om te luisteren en te handelen is een andere vraag.
Sportdienst Herentals vind het zelf ook een schandalige situatie en er zijn dan ook verschillende klachten binnen gelopen.
WimJ
Mountainbiker

Post by WimJ »

xdevil wrote:en waar is die modder just op de rode route , kan mij dat niet direct inbeelden ?

Als je langs de toeristentoren bent gepasseerd, draai je een paar honderd meter verder links die zandweg op (Heistraat), op dat punt is die modderpoel...
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

Ik ben er vandaag ook geweest .
Een schande !!
fucalot
Mountainbiker
Location: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Post by fucalot »

Ik begrijp het ook niet, alle bomen weg en dan terug heide. Ik heb altijd gedacht dat er een tekort was aan bossen... Ze zijn echt overal aan het kappen. In Beerse is er ook al heel veel weg. Gewoonweg triest.
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

Bosbeheer wil alleen inlandse bomen en geen wildgroei.
Maar er word gezwegen over de opbrengst van al dit gekapt hout .
2jaar geleden werd een groot stuk singeltrack uit het parcour gelaten . Het bos had herstel nodig van alle paden die kapot gereden waren door fiets en paard , en vele vogels hadden daar broedplaatsen .
Wat er nu gebeurt is totale verwoesting door mega machienes wat geen enkele fiets gedurende jaren kan doen.
Ik ga die zalige oude singeltrack nog eens rijden en hoop dat ik een verantwoordelijke voor groen tegen kom ...
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

dien oude singletrack kan je niet meer doen... liggen omgekapte bomen over, op 1 plaats een draad waar je niet over kan...
Tis naar de klote, volledig naar de klote. Als ik hier in de regio nog rij, ist in Olen of in Lille..
petruske
Mountainbiker

Post by petruske »

is niet alleen in herentals ,ook lillsebergen ,enzo enzo
volgens mij hebben al die mannen envrouwen van bos ennatuur en ook de groene een gratise houtstoof gekregen van het ministerie van natuur enbos,en die moet binnen de twee jaar doorgebrand zijn
Post Reply