Za 7/03/15 en Zo 8/03/15 Rekkem : 16de smokkelaarstocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Hans76
Mountainbiker

Re: Za 7/03/15 en Zo 8/03/15 Rekkem : 16de smokkelaarstocht

Post by Hans76 »

Allereerst : bedankt Keybones!
Het was de allereerste keer in de geschiedenis van de de Smokkelaarstocht dat Dekker een telefoon kreeg : "ik ben mijn zoon kwijt"
Dit was bittere ernst.
Hij koos voor 'soft', ik voor 'hard' in het Diefhondbos. Ik riep nog : "wacht op mij" maar dat had hij verkeerd verstaan .... En weg was hij.... Is hij nu voor of achter mij?
2 uur lang was hij weg van mij en ik kan je verzekeren : dit is geen lachertje!
Maar....het belangrijkste : hij werd dus teruggevonden. Door een dochter van een lid van de Keybones nota bene. Hij was gewoon de route gevolgd en had flink de pijltjes gevolgd.
Toch opgelucht en ook fier op mijn zoon, hij kan wel zijn plan trekken.

Voor de rest kan ik kort zijn : zoals altijd een mooi parcours uitgedokterd in de streek en in Noord-Frankrijk. Goede bevoorrading en goede afspuit met veel druk en warme douches.

Keybones, zoals afgesproken : indien ik jullie tegenkom op een van de volgende toertochten, dan trakteer ik er ene :drunk:
gcolin
Mountainbiker

Post by gcolin »

Bonsoir J'y suis allé ce matin pour le Vtt 60 kM. Beau temps, beaux parcours et organisation parfaite. C'était une belle matinée. Reportage photos ici http://gcolin.jalbum.net/Cyclos/2015/Ma ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bonne soirée Gérard
euh
Mountainbiker

Post by euh »

Ik heb vanmorgen de 55 gereden die er 60 bleken te zijn. Thuis gekomen met 70,61km op de teller. En ik moet zeggen, kheb af gezien. Ik was verrast door de wind en heb mij opgeblazen...

Verder zeeg goed uit gepijld, vriendelijke mensen aan de ruime bevoorrading en moinette achteraf. Wat wil een mens nog meer... =D>
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Gisteren een combinatie gereden van de 55 en de 65 (1 lusje niet gereden, was nogal laat aangezet). Parcours lag op enkele passages na goed, maar had ook wat problemen met de bepijling. Hou niet zo van pijlen op de grond, en als ze dan nog rijkelijk laat staan ...
De lintjes waren wel een goed idee, dat maakte het wat duidelijker. Had iets meer verwacht van het stuk Frankrijk, nogal veel krieren en verbindingssstukken op de weg, met die Fransen achter het stuur, altijd opletten.
Weinig volk gezien, vanaf 2de bv. samen gereden met biker van de kust. Goed doorgereden en na goed 60 km nog genoten van het zonnetje met een Moinette en een hotdog.
Bedankt voor de goede organisatie.
Giezels
Mountainbiker

Post by Giezels »

Mooie tocht, heerlijk weer, super bevoorrading... Maar die bepijling wat was dat... 8 km misreden in totaal, na 10 km maar gehoord dat er pijlen op de grond staan...amper zichtbaar voor mij (kleurenblind). Volgend jaar toch eerst informeren of de bepijling beter is voor ik vertrek :p
Wybob
Mountainbiker

Post by Wybob »

Genoten van de volle 78 km, alles lag er goed bij, buiten enkele korte stukjes.
De bepijling was op de weg zien we wel meer in Frankrijk, maar soms was deze iets te laat. Bij de eerste bosjes vond ik het verwarrend, geen linten dus waarschijnlijk heb ik daar een deeltje gemist.

Bevoorrading top, al viel de 3de iets te kort op de 2e.

Tot volgend jaar onder het stralend zonnetje.
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Naar jaarlijkse gewoonte aanwezig op deze toch wel mooie TT van de Keybones, en blijkbaar zijn de weergoden hen goed gezind want net als vorig jaar echt genieten onder een stralend lente zonnetje...
Alleen denk ik dat de kilometers niet echt klopten, gekozen voor de 56 maar had toch 60 a 61 km op de teller, niet dat het mij stoorde maar ik heb nogal graag de juiste km om te weten hoe het zit..... maar voor de rest een superleuke TT op een uitzonderlijk goed berijdbare ondergrond, de drie controle's waren meer dan dik in orde en dan nog een goed smakende hotdog bij aankomst... Na de apres met de fiets terug richting gullegem goed voor 74 km in totaal, tot de volgende editie!!!!
Geert B
Mountainbiker

Post by Geert B »

Wat een superorganisatie! Heel vriendelijke mensen. Op de 78, 3 rijkelijke bevoorradingen en nog een red bull-stop. Een heel mooi parcours voornamelijk door Frankrijk. En op de koop toe (voor mijn niveau) superbenen met een gemiddelde van meer dan 21 km/u. Deze staat al aangestipt voor volgend jaar. Bedankt keybones. =D>
Mijn punten op mtb-you:

Bevoorrading 95
Accomodatie 85
Organisatie 100
Afspuitstand 80
Parcours 85
Algemeen 90
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

deze voormiddag mn alu ros opgesprongen om iets na achten richting rekkem af te zakken om daar mn eerste TT van het jaar te rijden. Aan de start even rondgekeken maar geen bekenden gespot Wim was al heel vroeg vertrokken en David was om 8h30 gestart. Het was nu 9h dus op weg. Een leuk ritje daar gereden bij onze Franse buren, wat heuvelachtig maar geen technische hoogstandjes. Die bepijling was ook op zn frans en zo toch een keer of 5 verkeert gereden :evil: Een heel eind samen gereden met een boskanter wiens naam ik niet ken maar toch een goed eindje kon fietsen Een lekker stukje kasseien onder de wielen gekregen. Ik denk dat ze er een pak tekort hadden om de straat vol te leggen want ze lagen goed uit elkaar :P Na een uurtje of 2 David David vervoegt aan een bevoorrading en dan 45 min samen verder gereden tot aan de laatste splitsing.Daar de Fast bijgehaald die er alles aan deed om me niet terug te laten komen ;) en samen rond 13h de tt beindigd. Eens rondgekeken op de apres naar de zwarte truikes maar niemand gezien, wat bijgetankt en terug naar huis. Wel kontent na de vele dagen op de weg weer eens het veld in te duiken.
het parcours
https://www.strava.com/activities/264950951" onclick="window.open(this.href);return false;
Br0
Mountainbiker

Post by Br0 »

Slechte bepijling en 5 euro voor een gewone TT vind ik veel geld. Nog en geluk dat het mooi weer was.
Post Reply