28/02/2015 Belsele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Re: 28/02/2015 Belsele

Post by Herder Alex² »

moorken wrote:ik lees hier meerdere malen dat de organisatie top was, om dit te kunnen zeggen moet volgens mij echt wel alles top zijn, echter lieten ze het op een essentieel punt wel afweten: de bevoorrading!!!! Zelden zo een Mountainbike onwaardige bevoorrading voorgeschoteld gekregen. Ik kan begrijpen dat, na de boycot van Rusland, de Belgische perenboeren hun product aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen, maar daar hoeft de kleine mountainbiker niet het slachtoffer van te zijn! Ben uiteindelijk met maagpijn over de streep gereden (wist opvoorhand dat een harde rauwe peer geen goed idee was op de bevoorrading.... maar als je 55km rijd zonder iets tussen de kiezen te krijgen kan je het wel helemaal schudden. Ook de sportdrank was diabetes proof, zuiver water is altijd eens leuk om een bekertje van naar binnen te gieten op de bevoorrading.... maar ik had dan toch graag mijn drinkbus willen bijvullen met iets anders dan flauw water, enkel water aanbieden is NOT DONE....
De bepijling en alle andere delen van de organisatie waren top, alsook het parcours, maar dergelijke slechte bevoorrading (letterlijk de slechtste in de laatste 12 maand) kan ik alles behalve "top" toekennen aan deze rit.... jammer, maar hopelijk kan men volgend jaar leren uit hun fouten....
parcours: 10/10
bewijzering: 10/10
bevoorrading: 2/10

anyway, voor wie het moest missen of wel hebeleven, een korte videomontage: een korte youtube flashback - MTB Belsele
Ik sluit me aan bij de opinie van Moorken. Eén bevoorrading op 58 km en ze was uitverkocht.... Een peer of appel hebben weinig energetische waarde (45 kcal/100 gr). Er zijn winkels genoeg open op zaterdag om bij te kopen! Je kan zelfs afspraken maken met de grotere winkelketens om uw ongeopende verpakkingen terug te geven. Maw je kan nooit tekort hebben ! Volgende keer op dit punt wat méér aandacht schenken aub.
Soit, we hebben een koffiekoek gekregen bij onze après, waarvoor dank. Voor de rest : goed parcours, de 2 crossparcours en de 2 taludsparcours waren leuk!

Grtz.

Fat and furious
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

In de vroegte vertrokken , was een heel leuk ritje met af en toe een fun parcourke =D> . Heb mij geamuseerd voor mijn eerste ritje van een lange pauze :drunk: . De wind maakte het knap lastig ](*,) .Prima organisatie & vriendelijke mensen , tot een volgende =D> .
marc vanomobilbiker
Mountainbiker

Post by marc vanomobilbiker »

sam2300 wrote:Topritje, annex organisatie.
Wel geen pannenkoeken gezien!;)
Ze stonden aan de voorkant van de sporthal.
marc vanomobilbiker
Mountainbiker

Herder Alex² wrote:
moorken wrote:ik lees hier meerdere malen dat de organisatie top was, om dit te kunnen zeggen moet volgens mij echt wel alles top zijn, echter lieten ze het op een essentieel punt wel afweten: de bevoorrading!!!! Zelden zo een Mountainbike onwaardige bevoorrading voorgeschoteld gekregen. Ik kan begrijpen dat, na de boycot van Rusland, de Belgische perenboeren hun product aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen, maar daar hoeft de kleine mountainbiker niet het slachtoffer van te zijn! Ben uiteindelijk met maagpijn over de streep gereden (wist opvoorhand dat een harde rauwe peer geen goed idee was op de bevoorrading.... maar als je 55km rijd zonder iets tussen de kiezen te krijgen kan je het wel helemaal schudden. Ook de sportdrank was diabetes proof, zuiver water is altijd eens leuk om een bekertje van naar binnen te gieten op de bevoorrading.... maar ik had dan toch graag mijn drinkbus willen bijvullen met iets anders dan flauw water, enkel water aanbieden is NOT DONE....
De bepijling en alle andere delen van de organisatie waren top, alsook het parcours, maar dergelijke slechte bevoorrading (letterlijk de slechtste in de laatste 12 maand) kan ik alles behalve "top" toekennen aan deze rit.... jammer, maar hopelijk kan men volgend jaar leren uit hun fouten....
parcours: 10/10
bewijzering: 10/10
bevoorrading: 2/10

anyway, voor wie het moest missen of wel hebeleven, een korte videomontage: een korte youtube flashback - MTB Belsele
Ik sluit me aan bij de opinie van Moorken. Eén bevoorrading op 58 km en ze was uitverkocht.... Een peer of appel hebben weinig energetische waarde (45 kcal/100 gr). Er zijn winkels genoeg open op zaterdag om bij te kopen! Je kan zelfs afspraken maken met de grotere winkelketens om uw ongeopende verpakkingen terug te geven. Maw je kan nooit tekort hebben ! Volgende keer op dit punt wat méér aandacht schenken aub.
Soit, we hebben een koffiekoek gekregen bij onze après, waarvoor dank. Voor de rest : goed parcours, de 2 crossparcours en de 2 taludsparcours waren leuk!

Grtz.

Fat and furious
Toch bedankt voor de reacties en we zullen het meenemen. De vroege vertrekkers hebben zich te goed gedaan aan de aangeboden producten, waaronder heel lekkere cake ed. Daarom is er in allerijl nog naar de winkel geweest om boodschappen en daar is het wat fout gelopen.

Wijzelf hebben nog een kleine naverkenning gedaan en omstreeks 13.00 uur kwamen we aan bij de bevoorrading. Daar stonden nog peperkoek, sportdrank UP (was wel dunner aangelengd als voorgeschreven maar al veel slappere gedronken op TT of marathons), fruitsap, blikjes red bull, nog iets te groene bananen, appelen en peren maar deze kwamen van een steunende fruitboer.

De bevoorrading was de voorbije jaren anders ook één van onze sterkste punten maar daar is duidelijk iets misgelopen toch bedankt voor de info
Sankaman
Mountainbiker

Post by Sankaman »

leuke tocht gereden , heb deze vorig jaar in de andere richting gereden. goede bepijling en voor mij een DEGELIJKE bevoorrading ? voldoende en voor ieder wat wils ! vlotte inschrijvingen en bewaakte fietsstalling

achteraf ..na de tocht de fiets in den auto gelegd en mijn voorwiel vergeten in te laden dat tegen de auto stond te wachten om mee te rijden ... na geparkeerd te hebben aan de sporthal voor een douchke nog ne cola gedronken en doorgereden . Bij aankomst thuis de MTB uitgeladen en al men gerief voor het wasmachien gelegd ....maar waar is dat verdomde voorwiel nu ? effe gebeld met de organisatie en die zijn het gaan zoeken en het lag er nog ... THX MARC !

grtz Tom
lorenzom
Mountainbiker

Post by lorenzom »

Mooi ritje, mooi parcours. Twee zaken die de rit knap lastig maakten : de harde wind en het gebrek aan bevoorrading. Rauwe appelen en peren zijn onbruikbaar tijdens sportieve inspanningen. Voorts was er niks anders aanwezig. Ook geen koffiekoeken bij de aankomst. Gelieve in het vervolg op voorhand op het forum te posten dat er geen bevoorrading is, dan kan een biker zich daarop voorzien en zelf iets meenemen om zich te bevoorraden.

Parcours : 8.5/10 : was een mooi parcours met toffe technische stukken !
Uitpijling en vriendelijkheid : 10/10
bevoorrading : 0/10
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Op tijd vertrekken!
Bij mij waren er nog banaantjes en een lekker fruitsapje, mmm..
't was wel nog koud om te rijden!
marc vanomobilbiker
Mountainbiker

Sankaman wrote:leuke tocht gereden , heb deze vorig jaar in de andere richting gereden. goede bepijling en voor mij een DEGELIJKE bevoorrading ? voldoende en voor ieder wat wils ! vlotte inschrijvingen en bewaakte fietsstalling

achteraf ..na de tocht de fiets in den auto gelegd en mijn voorwiel vergeten in te laden dat tegen de auto stond te wachten om mee te rijden ... na geparkeerd te hebben aan de sporthal voor een douchke nog ne cola gedronken en doorgereden . Bij aankomst thuis de MTB uitgeladen en al men gerief voor het wasmachien gelegd ....maar waar is dat verdomde voorwiel nu ? effe gebeld met de organisatie en die zijn het gaan zoeken en het lag er nog ... THX MARC !

grtz Tom
Voor alle duidelijkheid, ikzelf heb het niet teruggevonden maar wel een opmerkzame en eerlijke deelnemer.
mud devil
Mountainbiker

Post by mud devil »

Wat de sportdrank betreft.. er stonden twee grote "bidons": eentje met water en een met sportdrank.. en deze laatste was lekkere sportdrank van UP. zelf mijnen bidon gevuld en lekker bevonden! :-D
mud devil
Mountainbiker

Post by mud devil »

den jaen wrote:
sam2300 wrote:Topritje, annex organisatie.
Wel geen pannenkoeken gezien!;)
als ze u doen stoppen voor te blazen moet je maar een pannenkoek vragen ipv een kwart uur ](*,) ](*,) ](*,)
lol

SUPER!!!!!! :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Post Reply