Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
dirkc
Mountainbiker

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Post by dirkc »

Nog een vraagje voor de anciens, met welke banden rijden jullie zoal.
Het is voor mij mijn eerste deelname.

Mvg
Dirk
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Die vraag is volledig afhankelijk van het weer en jouw voorkeur. Hoewel er vast wel genoeg banden zullen langskomen in de reacties wil dat niet zeggen dat het iets goeds is. In elk geval zou ik een band aanraden met wat stevige zijflanken om zeker te zijn dat je niet je band volledig kapot rijdt. Al zijn er ook mensen die met een Schwalbe Racing Ralph evo hem uitrijden. En dan het gripniveau laten afhangen van het weer rond die periode.
DaVinci
Mountainbiker

Post by DaVinci »

ik ben ingeschreven maar door omstandigheden zal ik helaas niet kunnen deelnemen. Weet iemand of het mogelijk is om de inschrijving door te verkopen ofzo
indy
Mountainbiker

Post by indy »

DaVinci wrote:ik ben ingeschreven maar door omstandigheden zal ik helaas niet kunnen deelnemen. Weet iemand of het mogelijk is om de inschrijving door te verkopen ofzo
Ja, is geen enkel probleem. Als je een overnemer hebt, mag je alle gegevens doorsturen naar info@sport-events.be" onclick="window.open(this.href);return false; en zijn brengen het voor jou in orde!
Died
Mountainbiker

Post by Died »

Kheb er zin in ! :)
Frying
Mountainbiker

Post by Frying »

dirkc wrote:Nog een vraagje voor de anciens, met welke banden rijden jullie zoal.
Het is voor mij mijn eerste deelname.

Mvg
Dirk
Wat je ook neemt, neem in ieder geval een band met stevige zijwanden. Ik heb vorig jaar op Racing Ralph's gereden en die bleken echt te kwetsbaar voor de vele (scherpe) stenen die je tegenkomt. Beter een wat zwaardere meer snakebite proof band nemen.

Grt
Tiry
Mountainbiker

Post by Tiry »

@davinci - je hebt Pm!
    stijndt
    Mountainbiker

Post by stijndt »

Voor mij zal het de eerste maal zijn dat ik deelneem aan BEMC of enig andere meerdaagse.

Ben bezig met men voorbereiding en ik rij nu 2 x in de week 40+km's s'avonds 1 x race 1x mtb, in het weekend tracht ik de mooiste en langste tt's er uit te pikken (thuin, trace d'hez, transboraine e.d.) Zou dit voldoende zijn?

Heb wel al ervaring met marathons zoals cimes de waimes, rdhf, herdermarathon e.d. Deze rijdt ik uit zonder erbij te sterven en op mijn eigen tempo.

Wat mij afschrikt is de 3 dagen op rij...

Een beetje advies van de ervaren BEMC-ers zou zeer welkom zijn

Grts, een nu al gestreste deelnemer die vooral deelneemt voor de fun.
    Reflex
    Mountainbiker

Post by Reflex »

Om echt goed te kunnen genieten van de Bemc is het naar mijn idee beter om net wat meer te trainen. Maar of het een must is dat valt te betwijfelen. Wanneer je de Rdhf, cimes etc uit kan rijden zonder echt kapot te zitten ( over welke afstand praten we overigens?) dan komt het wel goed.

Doorzettingsvermogen is belangrijk. Als je dat hebt dan kan je veel. Maar onderschat het zeker nie, het is zwaar. Ik heb in de Alpentour vorig jaar minder afgezien dan in de Bemc.
    stijndt
    Mountainbiker

Post by stijndt »

Bedankt voor de reactie, zal trachten training nog wat op te krikken al is dit niet zo evident te combineren met men werk...

Hierboven genoemde marathons steeds grootste afstand, alleen rdhf 95 dacht ik.

Heb nu ook pas gezien dat herdermarathon de zaterdag voor de BEMC valt... Verstandig om deze nog volledig te rijden dan? Of zou dit van het goede te veel zijn zo kort tegen de start?
    Post Reply