Zo 01/03/2015 Braine-le-Comte - Vers le bois de la Houssière
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Zo 01/03/2015 Braine-le-Comte - Vers le bois de la Houssière
Adres:
Rue des Viviers
Gemeente:
Braine-le-Comte
Vertrekuren:
08.00-10.00
Afstanden:
25-35-50 km
Prijs:
2-5 €
Topic 2014 : http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... e+le+comte" onclick="window.open(this.href);return false;
Ecole Notre Dame
Adres:
Rue des Viviers
Gemeente:
Braine-le-Comte
Vertrekuren:
08.00-10.00
Afstanden:
25-35-50 km
Prijs:
2-5 €
Topic 2014 : http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... e+le+comte" onclick="window.open(this.href);return false;
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Re: Zo 01/03/2015 Braine-le-Comte - Vers le bois de la Houss
Post by El Toro Cycling Club HB »
Hoe vettig zal deze editie zijn?
Kan iemand van de Dworpsebikers misschien iets vertellen over hoe het daar bij jullie is?
Waarschijnlijk zal het in Braine-le-Comte ongeveer hetzelfde zijn.
Wil dit graag weten daar de verplaatsing voor mij ongeveer heen en terug 3 uur zal bedragen.
Een beetje doenbaar parcours is dan wel wenselijk, ter indicatie, laatst bij de zoenk was het voor mij dicht tegen de grens aan qua doenbaar.
Kan iemand van de Dworpsebikers misschien iets vertellen over hoe het daar bij jullie is?
Wil dit graag weten daar de verplaatsing voor mij ongeveer heen en terug 3 uur zal bedragen.
Een beetje doenbaar parcours is dan wel wenselijk, ter indicatie, laatst bij de zoenk was het voor mij dicht tegen de grens aan qua doenbaar.
Naast Raismes is dit toch ook wel een kanshebber voor zondag. Blijkbaar wordt heel het bos van Houssière uitgekamd bij deze tt. Vraag is natuurlijk hoe het erbij zal liggen na de regenval....
Iemand die ervaring heeft met dit bos??
Iemand die ervaring heeft met dit bos??
Zonder offense, maar als ik uw andere posts zie, dan zou ik deze laten liggen als ge schrik hebt van de vettigheid.El Toro Cycling Club HB wrote:Hoe vettig zal deze editie zijn?
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Lijkt mij dezer dagen toch een terechte vraag....El Toro Cycling Club HB schreef:
Hoe vettig zal deze editie zijn?
Zonder offense, maar als ik uw andere posts zie, dan zou ik deze laten liggen als ge schrik hebt van de vettigheid.
Je hoort mij niet zeggen dat de vraag onterecht is.. Maar het antwoord is toch eigenlijk gekend?
Ik heb ook edities gereden waarvan ik vond dat ze niet vettig waren (met vettig bedoel ik 100rpm trappen en stil staan of omvallen of echt tot aan de cranck in de modder) en dat was van de verste verte niet, maar voor hem was het te vettig.
De streek kennende is het daar wel echt vettig als het er eens regent, dus..
Ik heb ook edities gereden waarvan ik vond dat ze niet vettig waren (met vettig bedoel ik 100rpm trappen en stil staan of omvallen of echt tot aan de cranck in de modder) en dat was van de verste verte niet, maar voor hem was het te vettig.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
woordje van de organisatie:
Nous avons 3 parcours (25,35 et 50km).
Notre Rendez-vous salle de la Tourette rue des Viviers Braine-le-Comte est au centre de la ville ce qui nous oblige à utiliser un peu de routes pour le départ et le retour.
Le 25 : circuit dans le bois de la Houssière - 1 ravito
Le 35 : circuit dans le bois de la Houssière + chemins de champs et ancienne voie de chemin de fer - 2 ravitos
Le 50 : circuit dans le bois de la Houssière + chemins de champs et ancienne voie de chemin de fer + bois des rocs (Fauquez) + bois des Nonnes (Virginal) - 2 ravitos
Fléchage au sol et sur arbres avec plaques en plastique de la ffbc (réutilisables)
Notre fléchage est encore vérifié le matin même.
En espérant vous rencontrer ce dimanche.
Sportivement.
Jean-Pierre
Nous avons 3 parcours (25,35 et 50km).
Notre Rendez-vous salle de la Tourette rue des Viviers Braine-le-Comte est au centre de la ville ce qui nous oblige à utiliser un peu de routes pour le départ et le retour.
Le 25 : circuit dans le bois de la Houssière - 1 ravito
Le 35 : circuit dans le bois de la Houssière + chemins de champs et ancienne voie de chemin de fer - 2 ravitos
Le 50 : circuit dans le bois de la Houssière + chemins de champs et ancienne voie de chemin de fer + bois des rocs (Fauquez) + bois des Nonnes (Virginal) - 2 ravitos
Fléchage au sol et sur arbres avec plaques en plastique de la ffbc (réutilisables)
Notre fléchage est encore vérifié le matin même.
En espérant vous rencontrer ce dimanche.
Sportivement.
Jean-Pierre
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Post by El Toro Cycling Club HB »
kazzz wrote:Je hoort mij niet zeggen dat de vraag onterecht is.. Maar het antwoord is toch eigenlijk gekend?
Tja....
Dus als ik het goed begrijp; jij kent de streek en het is daar vettig, zoals jij vettig omschrijft....
Terwijl de edities en daarmee bedoel jij de Zoenk neem ik aan, daarvan waren er soms vettig zoals je omschrijft, maar in ieder geval niet de editie van 2015.
Die ik naar de voor mij op dat moment geldende factoren en omstandigheden, die er a.s. zondag misschien ook toen doen, inderdaad qua doenbaarheid dicht bij de grens waren, maar dat geldt absoluut voor mij alleen vanwege de algemene conditie waar ik op dit moment in verkeer, over het algemeen is die beter dan nu, dus vandaar ook het
maar desalniettemin bedankt voor je eerlijke en oprechte antwoord.
Ps. Overigens lijkt het mij sterk dat je al mijn posts hebt gelezen, want dan had je geweten dat ik best wel wat modder kan verstouwen, maar dit geheel terzijde.
- Via Ferrata
- Mountainbiker
Post by Via Ferrata »
Twas vettig maar prettig. Ik had wel mijn zwaarste modderbanden moeten opleggen ipv gewoon mijn Mountain King. Modder kan toch zuigen he
. Vriendelijke mensen van de organisatie en overvloed in bevoorrading ondanks onze late start. Veel uit het parcours gehaald door die mannen, paar mooie afdalingen in het bos waar je gezien de modder techniek uit de kast moest halen, velen zien vallen, eentje ging 2 maal over de kop in de langste afdaling.
Mooie rit zoals gewoonlijk
Bij de eersten gestart en het parcours lag er noch redelijk goed bij.
Kan mij wel inbeelden na een paar honderd bikers.....
Bij de eersten gestart en het parcours lag er noch redelijk goed bij.
Kan mij wel inbeelden na een paar honderd bikers.....