Voorbije zondag ben ik de toertoch in Mol gaan rijden.Reflex wrote:Maar wat een ander racen vind is voor sommigen gewoon lekker hun eigen tempo rijden. (Vandaar de aanhalingstekens...) Toertochten zijn er voor iedereen, ik wist niet dat er een max snelheid aan gekoppeld was.
Ik bedoel maar te zeggen, wie zijn jullie om te verbieden om lekker door te rijden en dat buiten de opgelegde uren? Het moet makkelijk kunnen zolang er maar wederzijdse respect is.
30.000 mensen (blijkbaar, het was toch een massa alleszins)
Ik had een gemiddelde van 20km/u en haalde daarmee een hartslag van gemiddeld 160 (80% voor mijn leeftijd, da's goed doorfietsen maar nog net niet op je hart trappen)
https://connect.garmin.com/modern/activity/704279223" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot welke categorie behoor ik dan? Ik word veel voorbij gestoken en ik steek er ook regelmatig voorbij.
Als er plaats is zwaai ik meestal dat ze doorkunnen en dat wordt gewaardeerd. Als ik iemand voorbij wil roep ik de kant ("LINKS!" of "RECHTS!") maar ik kan gerust wachten tot de singletrack voorbij is.
Ik heb er totaal geen moeite mee dat er mensen sneller willen, ik begrijp dat heel erg goed. Maar je kan toch niet verwachten dat een "gemiddelde" rijder zoals ik bijna in angst moet rijden om iemand op te houden?
Zou het dan geen goed idee zijn om tijdstippen in te lassen "voorbehouden" voor snelle rijders zodat de mensen die zich frustreren aan langzame rijders zich toewijden om dan specifiek te gaan rijden en zodat de andere in rust kunnen rijden?
Dat verbiedt de sporters niet om op andere tijdstippen door te rijden, maar dan is er tenminste ergens een tijdstip dat jullie zeker zijn om door te rijden indien gewenst.
Er moet toch ergens een compromis zijn waar iedereen (beetje) beter van wordt?
Dit is geen aanval aan hardrijders, dit is eerder een hand van een "amateur" om hand-in-hand samen van toertochten te genieten :p