Ombouwen mtb tot racefiets

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

30 per uur gemiddeld lukt ook vlotjes met een standaard mtb'ke hoor.

Moet je zelfs geen slicks voor hebben, een comp s of fast fred op druk zijn ruim voldoende.

40 per uur is koersen als je op kop rijd, in een peletonneke is dat rustig trappen (tot het uwen toer is op de kop) :lol:
intruder
Mountainbiker
Location: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Re: Mtb naar koersfiets

Post by intruder »

Lincky wrote:De meeste zondag terroristen hou je gemakkelijk bij, die met een buikje laat je makkelijk achter.
Da kan ik zelfs me onze pa zen ouwe stadsfiets, nen kettler city cruiser van 13 jaar oud ofzo, met zo goed als platte banden, nog altijd volledig origineel zoals em de winkel is uitgekomen, nooit echt binnengedaan om te onderhouden, nooit gekuist... Das echt wel lachen :)
thomatchef
Mountainbiker

Post by thomatchef »

Mijn ombouw project is nu nog altijd niet begonnen, maar de stukken (vork enz) zijn besteld waardoor ik bijna kan beginnen met het ombouwen. Verlopig gaat er nog niet veel veranderen maar later zou er idd een koerscasette opmoeten, en zou ik het stuur en shifters willen veranderen van mtb naar race. Het stuur is nu een mtb stuur (riser type) op zijn hoofd geplaatst (lage barends) en een opzetstuurtje in het midden. Verder een vaste vork, een nieuwe stuurpen, nieuwe banden (Continental 1.3) en zadel. Als mijn fondsen terug op krachten komen wil ik ook nog de shifters (alivio, shifter en remhendel ineen) veranderen zodat ik de remhendels op de barends kan zetten (als dat mogelijk is natuurlijk)
Lincky
Mountainbiker

Mtb-Koersfiets

Post by Lincky »

@intruder,

Dat moet de maks zijn om hun smoel te zien als je ze bijhoud en zelf achter laat met uw vaders zijn tankske!
Hun hoesting zal wel vlug over zijn. Tijd voor hun trappiske in het volgende café.
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Er zijn ook andere wielertoeristen, zo van die rappe, maar daar hebben we het hier liever niet over zeker #-o dat zijn mannen die op de baan een avs halen van 40 en in de winter op de mtb tegen de 30 8)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

jaja, vooral op het vlakke,van de moment dat er een geul is, of een bergaf of bergop staan ze naast hun fiets :wink:
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Al zijn er uitzonderingen. Ik rij af en toe samen met zo ene.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Hier in ons buurt woont er enen, op den asfalt makkelijk 40 avs met zijn modderbanden (gedurende 15 km, na 55 km moddervreten en 15 km oprijden), en niet te volgen in het terein. :drunk:

Mocht die een koersfiets hebben ipv enkel een koercassette, de lokale wielerliefhebbers zouden wegkruipen :oops:
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

nothing 's impossible wrote:op den asfalt makkelijk 40 avs met zijn modderbanden gedurende 15 km
jawadde, we zijn weer goe bezig, nie overdrijven he. Dat had ik niet van u verwacht [-X

Den enigen die ik dat al heb zien doen is top 10 bij de belgische elite MTB, ging 43/u met een peloton amateurs (waaronder een deel EZC) in zijn zog en ik ertussen met maximale hartslag. Was met mtb, maar wel op slicks, en gedurende 10-tal km, en 43/u op slicks is belange geen "gemakkelijk 40AVS met zijn modderbanden gedurende 15 km". Dus NI ik geloof u niet tenzij die kerel minstens een goed EZC renner is die regelmatig in de prijzen rijdt.

En overigens: de gemiddelde wielertoerist trapt wel een stukse rappper dan de gemiddelde mtb'er zenne. Zeker als het over langere afstanden op de baan gaat. Voor zover ge beide disciplines kunt vergelijken.
k zie nog niet zo rap iemand met nen kettler fluitend een groepke wielertoeristen 100km volgen aan 28 avs. Ik ken ze wel, de would-be's die trots als een aap en met een rode kop voorbijsteken (ik ga dan ocharme 27/u en heb al 80km in de benen) om efkes verder af te slaan. Veel blabla en puberpraat heb ik de indruk. :^o
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

catchup! wrote: Veel blabla en puberpraat heb ik de indruk. :^o
zoals overal dus :D
Post Reply