ZTR crest of Ride Trace XC21 29" wielen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: ZTR crest of Ride Trace XC21 29" wielen

Post by SD2E »

'k rijd nu al heel de winter met een set ryde trace xc op novatec naven, sapim comp inox spaken en inox nippels en ben er héél tevreden over. Waren ook vrij licht, zelfs met die inox spaken en nippels maar een 1550gr.
Heb nu materiaal besteld om ook een setje te laten maken voor m'n zomerfiets, wel alu nippels nu voor in de zomer. Ben juist nog aan het twijfelen welke spaken maar ik zit te denken om terug voor die sapim comp te gaan, heb den indruk dat de wielen toch stijver/steviger zijn dan met CX-rays.
kovan
Mountainbiker

Post by kovan »

Ben eens benieuwd...
Waar laat je die wielen dan spaken?

SD2E wrote:'k rijd nu al heel de winter met een set ryde trace xc op novatec naven, sapim comp inox spaken en inox nippels en ben er héél tevreden over. Waren ook vrij licht, zelfs met die inox spaken en nippels maar een 1550gr.
Heb nu materiaal besteld om ook een setje te laten maken voor m'n zomerfiets, wel alu nippels nu voor in de zomer. Ben juist nog aan het twijfelen welke spaken maar ik zit te denken om terug voor die sapim comp te gaan, heb den indruk dat de wielen toch stijver/steviger zijn dan met CX-rays.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Gilbert cattoir heeft die gespaakt voor mij, die maakte al wielen als ik nog aan de papfles hing :)

Novatec achternaaf heb ik trouwens vorige week nieuwe lagers ingestoken, mijn fietske had een paar seconden met de naven onder in de beek gestaan en een beetje daarna zat er speling op, stond nog water in de naven :-D
steviejanneke
Mountainbiker

Post by steviejanneke »

_alain_ wrote:Het nut van een bredere velg is dat je band niet zo bol staat op je velg.
En dat zorgt er dan weer voor dat je meer grip hebt.

Maar sommige mensen zeggen dat een 1.8 band op 4bar nog beter bolt.

ik had om mijn 'oude' 1.8 rocket ron gelegt met '4'bar (ik weeg iets meer en met 2 bar reed ik de band al eens kapot, doorstoten op steenbrokken)

maar in de winter in de modder van W-Vl kan geen enkele 2.25 volgen op 1.8bar.... (zo rij ik in zomer en ik weet ook dat deze nu en dan hun fiets mogen kuisen om hun wielen nog te kunnen laten ronddraaien)

er is al veel gezegd over banden en druk maar niet iedereen is goed met dezelfde druk
(de cyclocrossers kunnen veel lager.... maar ze hebben tuben, wegen minder & na de modderstrook is er geen boerenslag waar de boer een deel heeft opgevuld met steenpuin.... dat is de reden dat ik meer druk steek op fijnbandje... omdat die anders niet lang leeft )

ik praat hierboven over 26" fietsen...

wilde dit off-topic nog eens kwijt :-D
Thierry W
Mountainbiker

Post by Thierry W »

Doordat ik al in het bezit ben van een set Notubes Crest wielen heb ik mij bij actionsports.de een setje Ryde Trace XC21 velgen laten spaken met DT Swiss 240 naven en DT Swiss Competition Race spaken met Pro Lock ALu nippels.
De set weegt 1460gr.
Hopelijk heb ik er veel geniet van 8)
mtbikerke
Mountainbiker
Location: Liteville 301/Venge Pro/Roubaix S-Works/Rocky Mountain Vertex en Instinct

Post by mtbikerke »

Thierry W wrote:Doordat ik al in het bezit ben van een set Notubes Crest wielen heb ik mij bij actionsports.de een setje Ryde Trace XC21 velgen laten spaken met DT Swiss 240 naven en DT Swiss Competition Race spaken met Pro Lock ALu nippels.
De set weegt 1460gr.
Hopelijk heb ik er veel geniet van 8)

Dag Thierry,

Ik ben nieuwsgierig wat je ervaring intussen is...
Voorkeur voor Crest of Ryde?

Gr,

F
Thierry W
Mountainbiker

Post by Thierry W »

Tot nu toe ben ik heel tevreden van de Ryde wielen.
Het rijgedrag is ongeveer hetzelfde als bij de crest wielen, ze voelen wel wat stijver aan.
Deze zomer hebben ze ook een zware crash in de Ardennen overleeft, buiten een kleine slag in de wielen was er niks aan.

Ik rij met beide wielsets graag maar mijn voorkeur gaat momenteel naar de Ryde wielen.

Mvg,
Thierry
timovdl
Mountainbiker

Post by timovdl »

Even een vraagje over ZTR Crest wielen.
Heb via Fietssportief setje gevonden voor €229 (XT naven).
http://www.fietssportiefonderdelen.be/p ... k-15mm-QR/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu via andere sites kom ik telkens op +€300 uit bij deze uitvoeringen. Daarom vind ik dit precies wel verdacht weinig.
Is er volgens jullie een verschil tussen deze van Bike Discount en Fietssportief? Zijn er verschillende uitvoeringen van de XT naaf?
Ook gewicht volgens B-D zou 200 gr minder zijn dan Fietssportief.
http://www.bike-discount.de/en/buy/notu ... g_id-14614" onclick="window.open(this.href);return false;
kootje
Mountainbiker

Post by kootje »

Beide wielsets zijn niet 100% identiek, dus vergelijken wordt dan al moeilijk.
Verschil in gewicht is volgens beide websites geen 200 maar 135gr, wat al gedeeltelijk verklaard kan worden door de andere spaken. Verder zie ik bij FS messing nippels, bij BD staat dit er niet bij.
Ook de naven zijn w.s. niet exact hetzelfde: 15mm tegen QR.
Bij FS zit de tubeless tape gemonteerd (ventielen w.s. dus ook), bij BD niet.

Kortom: set is niet zomaar 100% te vergelijken vanaf alleen de websites
egied
Mountainbiker

Post by egied »

Bikersgewicht tot 75kg =Ryde trace XC velg= top.

weeg je meer,voorkeur naar BOR 366.(stijver,easy montage,afwerking)wel 385gr
Crest,zit er tussen in.
Heb er 2 jaar ervaring mee.
Post Reply