Eerste deelname en genoten van het parcours. Lag er goed bij!
Bevoorrading, bepijling, ... alles dik in orde!
Volgend jaar zeker terug!
Zondag 8/2 ZoeNK Tocht Heverlee
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- master j
- Mountainbiker
Re: Zondag 8/2 ZoeNK Tocht Heverlee
Mooie tocht, goed georganiseerd en goede infrastructuur !
Eerste bevoorrading was wel spitsuur. Persoonlijk zou ik aan de andere kant ook nog een rij laten starten. Alles was dubbel aanwezig om twee rijen te maken en er zou geen of minder file zijn.
Het stukje Nethen, Pécrot, Ottenburg, zalig
Afsluiter cyclocross dikke meerwaarde.
Zat dat molshoopke waar de profs niet of met moeite opgeraken er ook in?
Eerste bevoorrading was wel spitsuur. Persoonlijk zou ik aan de andere kant ook nog een rij laten starten. Alles was dubbel aanwezig om twee rijen te maken en er zou geen of minder file zijn.
Het stukje Nethen, Pécrot, Ottenburg, zalig
Afsluiter cyclocross dikke meerwaarde.
Zat dat molshoopke waar de profs niet of met moeite opgeraken er ook in?
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Post by El Toro Cycling Club HB »
De eerste kritische noot dan,
hou me ten goede;
idd het is op mijn eigen verantwoording dat ik vanuit het altijd bourgondische Breda ben afgezakt en wel voor de derde keer en het is ook mijn eigen schuld dat ik 11 weken niet gefietst heb op mijn mtb
Idd geen baggerstroken nergens, maar toch wel zompig, zuigend en vettig op sommige plaatsen te...(was wel laat vertrokken, dus het bovenste toplaagje was erg nat maar daar waren we voor gewaarschuwd)
Door mijn overmoed, uiteindelijk had ik wel 11 weken in de sportschool getraind, maar ja, windstil in de sportschool is niet:
"buiten in de wind hè"
aan de 55 begonnen, geëindigd op de 45, maar gestopt met ongeveer 49 op mijn teller(terug gereden naar het cross-parcours wat ik eerst had overgeslagen), ik had idd niet mijn beste dag
Tot zover dus geen kritiek aan de perfecte organisatie een groot
wat is dan de kritische noot:
na al die regen van de afgelopen maanden, is het parcours te doen, net te doen zeg maar, maar je rijdt onder deze omstandigheden wel de bovenste toplaag naar de gallemiezen, daarmee wil ik zeggen en dat is geen verwijt maar eerder een gedachte mijnerzijds, de bovenste rijdbare toplaag verdwijnt blijft er een rulle onderlaag over, met blootliggende wortels, gevolg, klimmen en afdalingen worden steeds technischer, dan kan je wel zeggen mooi, maar voor de huis, tuin en keuken mtb'er worden deze tochten wel elke keer zwaarder en op een bepaald moment ondoenlijk, nogmaals het is geen verwijt alleen een laten we zegen kritische gedachte naar de toekomst gericht.
hou me ten goede;
idd het is op mijn eigen verantwoording dat ik vanuit het altijd bourgondische Breda ben afgezakt en wel voor de derde keer en het is ook mijn eigen schuld dat ik 11 weken niet gefietst heb op mijn mtb
Idd geen baggerstroken nergens, maar toch wel zompig, zuigend en vettig op sommige plaatsen te...(was wel laat vertrokken, dus het bovenste toplaagje was erg nat maar daar waren we voor gewaarschuwd)
Door mijn overmoed, uiteindelijk had ik wel 11 weken in de sportschool getraind, maar ja, windstil in de sportschool is niet:
"buiten in de wind hè"
aan de 55 begonnen, geëindigd op de 45, maar gestopt met ongeveer 49 op mijn teller(terug gereden naar het cross-parcours wat ik eerst had overgeslagen), ik had idd niet mijn beste dag
Tot zover dus geen kritiek aan de perfecte organisatie een groot
na al die regen van de afgelopen maanden, is het parcours te doen, net te doen zeg maar, maar je rijdt onder deze omstandigheden wel de bovenste toplaag naar de gallemiezen, daarmee wil ik zeggen en dat is geen verwijt maar eerder een gedachte mijnerzijds, de bovenste rijdbare toplaag verdwijnt blijft er een rulle onderlaag over, met blootliggende wortels, gevolg, klimmen en afdalingen worden steeds technischer, dan kan je wel zeggen mooi, maar voor de huis, tuin en keuken mtb'er worden deze tochten wel elke keer zwaarder en op een bepaald moment ondoenlijk, nogmaals het is geen verwijt alleen een laten we zegen kritische gedachte naar de toekomst gericht.
-
Davidoff
- Mountainbiker
Fantastisch ritje gereden in Heverlee dit weekend. De eerste sinds lang met wat HM in en dat was te zien 
Met 60Km op de teller en serieus zure Yoghurt in de benen afgeklokt.
Heel mooi parcours zoals ieder jaar, deze streek is echt een zaligheid!!!
Op een gegeven moment draaiden er wel meerdere personen terug op een doodlopend stuk in de weiden vlak na een spoorwegovergang.
Wij reden dan maar blind door en kwamen kort nadien terug een pijl tegen welke ons onder de spoorweg meteen naar links een baggerstuk op voerde.
We waren niet alleen dus ik vermoed dat daar een pijltje verdwenen was.
Organisatie en bevoorrading TOP!!!!!
Met 60Km op de teller en serieus zure Yoghurt in de benen afgeklokt.
Heel mooi parcours zoals ieder jaar, deze streek is echt een zaligheid!!!
Op een gegeven moment draaiden er wel meerdere personen terug op een doodlopend stuk in de weiden vlak na een spoorwegovergang.
Wij reden dan maar blind door en kwamen kort nadien terug een pijl tegen welke ons onder de spoorweg meteen naar links een baggerstuk op voerde.
We waren niet alleen dus ik vermoed dat daar een pijltje verdwenen was.
Organisatie en bevoorrading TOP!!!!!
Vanuit Vossem afgezakt naar Heverlee.
Mooie tocht, vooral de extra lus van de 65.
Moe maar voldaan thuis gekomen met 92 km op de teller.
Proficiat aan de organisatie
Mooie tocht, vooral de extra lus van de 65.
Moe maar voldaan thuis gekomen met 92 km op de teller.
Proficiat aan de organisatie
-
Hans79
- Mountainbiker
Jammer genoeg (voor mezelf dan) kan ik eraan toevoegen dat ook de pechdienst uitstekend werkte. De organisatie was dus tiptop in orde, zou Napoleon zeggen, en ik kom met veel plezier volgend jaar terug om dan hopelijk wel zonder stukken uit te rijden.
Belangrijk: Heel duidelijke pijlen!! Bedankt hiervoor 
Belangrijk: goeie benen met zo een ondergrond: mijn eigen in de steek gelaten!
Goed geamuseerd, zwaar gevloekt..
Belangrijk: goeie benen met zo een ondergrond: mijn eigen in de steek gelaten!
Goed geamuseerd, zwaar gevloekt..
- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
Gast, ni klagen en gewoon techniek oefenen.El Toro Cycling Club HB wrote:De eerste kritische noot dan,![]()
Het was vanzelf te doen om overal boven of door te geraken.
Er mag gerust wel eens iets straffer tussen zitten.