Niet om de zifter uit te hangen, maar wat was daar mis mee?peterke1974 wrote:Enkel dat stuk langs het kanaal Was tricky.
Za 7 februari 2015 Balen 22ste Bosveldtoertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
peterke1974
- Mountainbiker
Re: Za 7 februari 2015 Balen 22ste Bosveldtoertocht
Post by peterke1974 »
Met die spoorvorming vond ik het gevaarlijk. Anderen zullen dit technisch noemen zeker. ebVissie2 wrote:Niet om de zifter uit te hangen, maar wat was daar mis mee?peterke1974 wrote:Enkel dat stuk langs het kanaal Was tricky.
-
Donkey@base.be
- Mountainbiker
Post by Donkey@base.be »
Deze toertocht is al enkele jaren 1 van mijn favorieten. Daar is zaterdag geen enkele verandering in gekomen : dus ook volgend jaar ben ik als de omstandigheden niet extreem zijn er weer graag bij.
Over dat stukske naast het kanaal : ook ik vond dat tricky en met mij toch nogal redelijk veel anderen heb ik mogen vast stellen. Het was vooral voorzichtig zijn daar en ik kan me voorstellen dat er enkelen redelijk geschrokken zijn als ze er met een redelijke snelheid zijn aangekomen. Ik had het geluk dat er reeds enkelen voor mij afgestapt waren en ik dus zag dat het gevaarlijk kon zijn. Voor de rest was het perfect om te fietsen op de omloop en was de organisatie in orde.
Over dat stukske naast het kanaal : ook ik vond dat tricky en met mij toch nogal redelijk veel anderen heb ik mogen vast stellen. Het was vooral voorzichtig zijn daar en ik kan me voorstellen dat er enkelen redelijk geschrokken zijn als ze er met een redelijke snelheid zijn aangekomen. Ik had het geluk dat er reeds enkelen voor mij afgestapt waren en ik dus zag dat het gevaarlijk kon zijn. Voor de rest was het perfect om te fietsen op de omloop en was de organisatie in orde.
- frits motaar
- Mountainbiker
Post by frits motaar »
ik denk toch iets gemist te hebben ,want dat stuk langs het kanaal waar ik over gereden ben lag er toch niet zo slecht bij als m'n hier beschrijft.
Ok,het waren wat bevroren plasjes en sporen,maar met wat technische kennis,
was dat toch niet "gevaarlijk" te noemen.
We hebben toch al wat erger parcours gehad de laatste weken......

was dat toch niet "gevaarlijk" te noemen.
We hebben toch al wat erger parcours gehad de laatste weken......
- bettes
- Mountainbiker
Het stuk achter de glavebel dat afgesloten is daar kunnen ze niets aan doen, maar het waren in mijn ogen wel fijne paadjes (wel slecht voor de gezondheid blijkt nu). Ook het stuk aan cafe congo en naast de wezelbaan is toch fun met de bergskes erin.Supernaut wrote:
Vind het nogal straf , dat gij van Mol zijnde dit hier kunt vertellen ?????????
Deze parcoursverandering was eindelijk een verademing .
Voorheen was het altijd richting Mol - Gompel en Balen-Heike .
Om het smakelijk te vertellen , geen meter singletrack en een hoop bagger-modder-slijkellende .
Of kunt ge mij vertellen of je ooit al één keer droog door de Lariëndijk en Stapperdijk gereden bent ????
Aja , en dat stukske achter AGC , wat nu volledig afgesloten is door bodemverontreiniging , ook tof hé !
Laat ze deze richting maar aanhouden , iedereen zal er wel bij varen .
Volgende week Kattebos , joepie weer dikke fun verzekerd .
Aja nog iets , voor ge begint commentaar te geven , ik vond het parcours ook niet SS gepast , Het moest veel te rap gaan . Mijn beentjes konden de rappe 29'er mannen ook niet volgen .
Ik ben gewoon geen fan van de stroken in kattebos. Daar heeft de organisatie niets mee te doen en dat doet ook geen afbreuk aan hun parcours, maar het is niet voor mij.
Ik moet er ook wel bijzeggen dat wij de 34 hebben gereden en dus waarschijnlijk de trails aan de testbaan hebben gemist.
@frits: Wij zijn daar ook doorgereden na de middag en toen was dat al was modderig, ik kan mij best inbeelden dat dit moeilijker was 's ochtends als het nog hard gevroren was.
+1frits motaar wrote:ik denk toch iets gemist te hebben ,want dat stuk langs het kanaal waar ik over gereden ben lag er toch niet zo slecht bij als m'n hier beschrijft.
was dat toch niet "gevaarlijk" te noemen.![]()
We hebben toch al wat erger parcours gehad de laatste weken......![]()
![]()
Prachtige tocht, prachtig weer en prachtige organisatie.
Het verhaal rond het slecht stuk aan het kanaal is dat er geen toestemming gegeven zou zijn om bij het uitkomen van het eerste gedeelte van de Keiheuvel om over de weg naar de brug van de Horst te rijden door de vakantiehuisjes wegens privéweg + je kruist op dat moment wel heel dicht met de mtb'ers die op de terugweg zijn van Kattenbos. De brug kan je nu éénmaal niet vermijden. Daarom dat er een kleine omleiding moest gemaakt worden langs het kanaal en onder de brug om zo langs de zijkant de brug op te rijden.
Proficiat met de tocht en volgend jaar opnieuw aanwezig!
Het verhaal rond het slecht stuk aan het kanaal is dat er geen toestemming gegeven zou zijn om bij het uitkomen van het eerste gedeelte van de Keiheuvel om over de weg naar de brug van de Horst te rijden door de vakantiehuisjes wegens privéweg + je kruist op dat moment wel heel dicht met de mtb'ers die op de terugweg zijn van Kattenbos. De brug kan je nu éénmaal niet vermijden. Daarom dat er een kleine omleiding moest gemaakt worden langs het kanaal en onder de brug om zo langs de zijkant de brug op te rijden.
Proficiat met de tocht en volgend jaar opnieuw aanwezig!
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Vandaag de 44km (46.73km) nog is op GPS gereden. De schade door 'bosbeheer' aangericht aan de kant van Balen is echt droevig om zien. Kilometers aan een stuk ontbost. Alles kapot gereden, diepe sporen, overal takken en snoeiafval. Dan te bedenken dat je als fietser op veel plaatsen niet mag komen wegens 'schade' aan flora en fauna ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Een beetje teveel gevoel voor drama lijkt me !madskatingcow wrote:Vandaag de 44km (46.73km) nog is op GPS gereden. De schade door 'bosbeheer' aangericht aan de kant van Balen is echt droevig om zien. Kilometers aan een stuk ontbost. Alles kapot gereden, diepe sporen, overal takken en snoeiafval. Dan te bedenken dat je als fietser op veel plaatsen niet mag komen wegens 'schade' aan flora en fauna
Ik woon op 1 km van dit gebied (Keiheuvel - De Most) en het is dus zowat mijn speeltuin.
Momenteel is men bezig met deel 2 van het ontbossings-programma. Het eerste deel gebeurde in het begin van het jaar, en werd dus onderbroken door het broedseizoen. Op de plaatsen waar men nu bezig is zal er even wat ongemak zijn, maar die enkele paadjes herstellen zich in de zandgrond erg vlug (en zeker nar de TT's van Balen en Mol-Wezel in februari
Dus dat "alles kapot gereden" toch best met een grove korrel zand nemen.
En waarom die ontbossing ? Dit kadert in een Life-project en men heeft het wel echt goed voor met de natuur daar :
http://www.natuurenbos.be/projecten/ant ... de-most-fr" onclick="window.open(this.href);return false;
Probleem is meestal : als men een boom ziet sneuvelen wordt er moord en brand geschreeuwd, terwijl "natuur" toch heel wat anders inhoudt.
Als men in de "Vlaanders" een paar 10-tal hectaren bos kapt dan begrijp ik dat wel, maar een gevarieerd landschap tussen de andere 1000-en hectaren bos in deze regio zal niet misstaan.