ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
master j
Mountainbiker

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Post by master j »

De maand januari staat in de top 10 van natste maanden sinds de kmi metingen...

Who cares?

Gezien de trainingstoestand, het weer, de hoogtemeters en de modder, kwam ik wel maar voor de 39km.
Maar ene moet maar het woord 54 uitspreken, en het was van dat...

Het eerste deel ging niet goed, doch, hoe meer bevoorradingen, hoe beter het ging.
Sukkelstraatje met een gemiddeld vermogen van 473 watt gedurende 52 seconden opgeklefferd... power zat, de berggeitjes stonden stil ;-)
Ik heb me goed geamuseerd en er een leuke training aan overgehouden.

Alles was dik in orde.
Ook veel lansen en water aan de afspuitstand, zo moet het !
In de douches was het minder, maar liever zo dan andersom ;-)

What doesn't kill you, makes you stronger !
Jokke2910
Mountainbiker

Post by Jokke2910 »

Ik heb de 39km gedaan samen met de zoon van 11jaar
Ik kan zeggen dat dit een mooie TT was en ideaal om techniek en kuitjes een beetje te trainen.
Meer moet dat niet zijn! :-)
Tot volgend jaar!
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

Na Huldenberg vorige week was deze 54 km (ik had 55km op GPS) een eitje 8) . Ik vond dat er veel minder slijk lag en dat alles beter reed, ook al waren de beentjes niet jedat. Goed afgepijld, vetste stroken er blijkbaar uitgelaten (waarvoor dank), bordjes met info voor de hellingen en goede afspuitstand met keuze uit hogedruk en gewone spuit. Goed georganiseerd dus!!
En nu in kleiner lettertype: Het zal aan mij liggen, maar mensen die halverwege denken terug te draaien omwille van het slijk hebben toch niet echt een idee van wat te verwachten, het weer was voorspeld, het kan daar gewoon niet droog liggen na zulke buien en de hoogtemeters waren aangekondigd.
Heb slechts een klein stukje gewandeld op een helling met heel diep slijk, voor de rest vollenbak door de regen en op het einde sneeuwnat geknald waardoor het steeds warm genoeg was.
jo63
Mountainbiker

Post by jo63 »

Minder slijk dan in Huldenberg kan wel zijn. Maar het vloog wel naar alle kanten omdat alles verzopen was.
En inderdaad op het laatste stuk vroeg ik ma al af waar die MTBers achter mij gebleven waren. Die zullen ook rechtstreeks binnen gereden zijn.
Hellingen is inderdaad een stuk minder dan Huldenberg.
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Post by Jokke »

De ZoeNKers waren met 16 aanwezig en zagen dat het goed was.
Heb ook de 65 gereden in Huldenberg en ik vond deze persoonlijk zwaarder maar dat zal een persoonlijk gevoel geweest zijn.
Waren vroeg vertrokken en daardoor maar +/- 20 min in de smeltsneeuw moeten rijden. Wel kletsnat.
En daarna nog naar huis en dat was redelijk koud.

Zondag beter weer :-)
JanDeWinter
Mountainbiker

Post by JanDeWinter »

master j wrote:De maand januari staat in de top 10 van natste maanden sinds de kmi metingen...
Inderdaad, in december en zeker in januari is er een pak regen gevallen in Vlaams Brabant. Dus was deze editie een extreem natte editie.
In deze omstandigheden worden normale stroken echte modder stroken; modderstroken worden baggerstroken en baggerstroken worden 'wat je niet wil mee maken'.

De laatste soort hadden we al geschrapt vooraf, de tweede soort hebben we laten afhangen van de laatste verkenning. Als we ook de normale stroken weghalen, blijft er enkel beton en asfalt over.

Afgeleid van de reacties die we hebben gekregen bij de afspuitstand of in de zaal, hebben we de goede keuzes gemaakt. De deelnemers die we hebben gesproken, waren meer dan tevreden met het parcours en hadden begrip dat het gegeven het weer goed berijdbaar was.

For the record: we hadden op zondag 843 betalende fietsers in Pellenberg, twee extra fietsers hebben betaald aan de tweede bevoorrading en geen aan de eerste bevoorrading. Much to do about nothing I would say...

Op zaterdag hadden we twee heel opvallende fietsers (naast degenen die we niet hebben gezien), een eerste die zijn Audi A6 break parkeerde vlak voor de school en daar zonder boe of ba vertrok terwijl wij aan het werk waren en een tweede die na zijn tocht bij ons binnen viel, spontaan zijn inschrijving heeft betaald en zichzelf een choufke heeft getrakteerd. Hij moest op zondag werken. Je mag éénmaal raden welke van de twee we de sympathiekste vonden.

Wij zien jullie graag terug bij de Zoenk, dan zitten wij te genieten...

Pellenbikers
bulls68
Mountainbiker

Post by bulls68 »

Iedereen bedankt voor de positieve reacties =D> =D>

De foto's staan online en jullie staan er allemaal breed lachend op :lol:
http://www.wtcpellenberg.be" onclick="window.open(this.href);return false; -> mtb foto's
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

Vissie2 wrote:Na Huldenberg vorige week was deze 54 km (ik had 55km op GPS) een eitje 8) . Ik von....
Mag ik vragen hoeveel hm op de 55 je had ?
Thx !
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

Ik had de rit opgenomen via mijn telefoon met Strava. Heb snel nog eens gekeken: vanaf de auto (straatje verderop) tot aan de afspuitstand 55,5 km met 694hm (in 2u40) 8)
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

Vissie2 wrote:Ik had de rit opgenomen via mijn telefoon met Strava. Heb snel nog eens gekeken: vanaf de auto (straatje verderop) tot aan de afspuitstand 55,5 km met 694hm (in 2u40) 8)
Thx. Ik had 690 hm met mijn Garmin Colorado, maar dacht dat er wat meer moesten zijn. Leek me wellicht zwaarder door het modderig parcours...
2u40..., niet slecht gereden, ik had er 5 mee nodig :wink:

Staat jou telefoon tijdens het fietsen ook op je stuur...?
Zoja, welke informatie krijg je dan allemaal via de Strava App ?
Post Reply