Za 7 februari 2015 Balen 22ste Bosveldtoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Breugeltje
Mountainbiker

Re: Za 7 februari 2015 Balen 22ste Bosveldtoertocht

Post by Breugeltje »

peterke1974 wrote:Is het weer zo dat de eerste helft van de toch volledig over de keiheuvel gaat en de bevoorrading vlak bij de start ligt?
Dan kan ik weer 2x (of 3x) de kleine toer rijden.
Dit jaar hebben we onze toertocht moeten veranderen vanwege de gifplek die gevonden was op het tweede deel van onze toertocht.Daardoor hebben we onze bevoorrading moeten verplaatsen naar het einde van de Most,d.w.z. in de helft van het eerste deel (24 km).Maar je kan dus nog altijd 2x de 24 fietsen.
Voor de 34 en 44 is de eerste bevoorrading voorzien bij de splitsing van de 34 en 44 km.De tweede bevoorrading is voor hun op die van de 24 km.
Dus de bevoorrading is niet meer nabij de start.De Kids krijgen hun bevoorrading bij aankomst.Je kan dit bekijken op onze website.
Voor ons is het ook nieuw,2 bevoorradingen en een drukke weg,maar we gaan ons best zoals wij dat altijd doen.
En het weer ziet er goed uit voor zaterdag,droog en koud.Outsiders die al met ons meereden zijn euforisch en vinden de 34 en 44 beter als de vorige toer.
Bnib
Mountainbiker

Post by Bnib »

De tocht is inderdaad een pak beter door de oversteek te maken naar Kattenbos. Het gedeelte in de Keiheuvel zal vrij snel droog komen te liggen door de vorst en de zandgrond, het 2e gedeelte idem dito want de ondergrond is bijna identiek.

Het eerste gedeelte (12km) is single track tot en met in de Keiheuvel, dan volgt er 6km richting Kerkhoven en Kattenbos met wat langere stukken door het bos. Bevoorrading 1 ligt op 18km en daarna is het de aanloop naar de bergjes en technisch gedeelte + gedeelte langs de spoorweg richting de voetbalvelden van Kattenbos. Dat is technisch, afgewisseld met af en toe een langer stuk. Je komt uit aan het schooltje in de Haardstraat waar al vaak bevoorrading is geweest voor andere toertochen en daar begint dan het gedeelte met bergjes op en af, best pittig. Nadien door de Nieuwe vosvijvers wat terug wat langere stukken zijn. Bevoorrading 2 op km 34 en dan moet je nog aan de Keiheuvel beginnen, de laatste 10km.

Het is een prachtige tocht die zeker in de benen zal kruipen, geloof me.
sam2300
Mountainbiker

Post by sam2300 »

Ben overtuigd, ik kom af.
dg-trek
Mountainbiker

Post by dg-trek »

kom ook af met een paar werkmakkers
en paar baasjes,gaan er een rustig toerke van maken
mag mijn baasjes niet verlegen maken he :-"
en daarna bij de tjoeptjoep eentje pakken :drunk: =D>
cubebikers
Mountainbiker

Post by cubebikers »

Iemand een idee van het aantal hoogtemeters , of is het daar plat ? :-)
tantatium
Mountainbiker

Post by tantatium »

cubebikers wrote:Iemand een idee van het aantal hoogtemeters , of is het daar plat ? :-)

Heel veel hoogteverschillen zijn daar ni nee.
Op de site zie je de afstanden, daar staan ook de hoogtemeters bij:

http://users.telenet.be/spoortrekkers1/ ... 202015.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

voor de 44 km : http://www.gpsies.com/map.do?fileId=rugxvnpnzummeihh" onclick="window.open(this.href);return false; 215m
jari2057
Mountainbiker

Post by jari2057 »

aanwezig ben benieuwd naar het nieuwe parcours was vorig jaar een super rit
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

dus als ik het goed begrijp,kan je nog altijd 2x de eerste helft rijden...?
spoorjack
Mountainbiker

Post by spoorjack »

zijn vandaag de rit nog eens weest verkennen, hier en daar nog wat takken weggezaagd, je zal nergens over bomen moeten springen, en het lag er droog bij, als de regen niet met bakken uit de lucht valt is het parcour heel goed berijdbaar, ook het gedeelte over het kanaal.
Je kan steeds de 23km(kleine toer) 2x rijden, maar het zou zonde zijn want het ander gedeelte is zeker de moeite waard, met verschillende technisch gedeelte en beklimmingen in. 2 bevoorradingen heb je zowiezo. Vrijdag na het afpijlen laat ik nog wel eens weten over de toestand van het parcour, als je het weerbericht bekijkt zal het niet anders zijn als vandaag.
hopelijk tot zaterdag

De spoortrekkers
Rocking Colonel
Mountainbiker

Post by Rocking Colonel »

Heb woensdagnamiddag deze toertocht in mijn marathontraining ingelast.
Ik had na 4u 84km op mijn teller staan. Inderdaad zijn de hoogtemeters hier verwaarloosbaar.
Maar hou toch maar rekening met enkele korte oplopende zandduinen die er hard bijliggen. Je zal dus mits voldoende power in de benen nergens moeten afstappen.
Het parcours ligt er snel bij en denk niet dat je de echte modderbanden nodig zal hebben.
Al weet je nooit met het weer maar de Kempense zandgrond kan veel water op korte tijd verwerken.
Sommige stroken zullen na een paar honderd bikers een beetje glibberig zijn maar het blijft fun. O:)
Ik denk dat de meeste bikers zullen genieten van de eerste tot de laatste meter maar doseren is aangeraden.
En hou toch maar rekening met plots overstekende boompjes!! Was een beetje te hevig en had prijs in een stukje naar beneden in de modder, al kan dit ook aan mijn bandenkeuze gelegen hebben :lol: :lol: :lol:
Post Reply