Routes in en rond aywaille

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
janneman
Mountainbiker

Routes in en rond aywaille

Post by janneman »

Kan er iemand mij zeggen hoe berijdbaar de routes rond aywaille deze tijd v/h jaar zijn?
(rekening houdend mé de regen van de voorbije week)
Ik ga waarschijnlijk volgende week (3-03) daar mij is aan wagen.
Als er iemand is die ervaring heet met deze streek, en je hebd zin om mee te gaan, don't hesitate!
Ik woon in merksplas (turnhout) kan nog makkelijk iemand meenemen.
greetz, jdh gsm 0498105556
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Wij hebben daar al geweest met de club (de choufkes) uit Middelkerke en ik moet zeggen het zal wel berijdbaar zijn en zeer goed aangeduid .
Vele keuze mogelijkheden, beneden aan de brug staat er een bord met al de parcours erop. Je zal je zeker amuseren .
Parcours 36 is één van de beste toch nu en dan goed uitkijken naar de bordjes en als je aankomt in Remouchamps niet naar links maar naar rechts rijden tot aan het kruispunt en direct naar links, bergop.
En als je tocht in de streek bent zeker eens La redoute beklimmen vertrek in Remouchamps en staat goed aangeduid.

Groeten :wink:
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Er is ook een stafkaart van de rit ter plaatse te koop.

Ik vand dat toen geen overbodige luxe maar ik geloof dat het enkele jaren nadien heruitgepijld is.
philip
Mountainbiker

Re: routes in en rond aywaille

Post by philip »

[quote="janneman"]Kan er iemand mij zeggen hoe berijdbaar de routes rond aywaille deze tijd v/h jaar zijn?
(rekening houdend mé de regen van de voorbije week)
Ik ga waarschijnlijk volgende week (3-03) daar mij is aan wagen.
Als er iemand is die ervaring heet met deze streek, en je hebd zin om mee te gaan, don't hesitate!
Ik woon in merksplas (turnhout) kan nog makkelijk iemand meenemen.
greetz, jdh gsm 0498105556[/quote]

Koop een kaart met alle routes in VVV van Remouchamps (7.5 eur).

Berijdbaar ... deze tijd met die regen ... neen! Veel paden bedekt met supergladde lei-stenen. Kan zeer glad zijn als het nat is.

Bewegwijzering is vrij OK maar koop toch best dat kaartje.

Verslag en fotos op http://users.skynet.be/philip.rademakers/Aywaille.html (maar dat was wel in de zomer). Heb het parcours een maand geleden nog gereden en was superglad met de regen.
RacScott
Mountainbiker

Post by RacScott »

Ga daar in de zomer ook regelmatig rijden.Ouders caravan aldaar.
Doe zelf daar tourtjes van ongeveer een 30km maar ben dan wel op daarna. Maar bij goe weer een frisse duik in de Ambléve en je bent weer fit en afgekoeld. Als iemand daar een goede camping zoekt voor tent of caravan --> Eden Camping op de route du Trois-Ponts +/-5km voorbij Remouchamps. Mail me maar als je naar daar moest gaan, altijd gezellig met meerdere gaan fietsen.
greg
Mountainbiker

Post by greg »

Een kaart is toch aangeraden. Zodat je zelf en toertocht kan samenstellen van verschilllende routes. La redoute en den Ninglespo mogen zeker niet ontbreken. Ik heb een caravan in fonds de qaurreux en ga daar regelmatig fietsen tussen mei en oktober. Als het geregend heeft is het inderdaad glad op die stenen en is het oppassen. Zo ben ik vorig jaar zwaar ten val gekomen op het laatste stuk van den ninglespo. Maar het is prachtig om te rijden.
Palmo
Mountainbiker

Post by Palmo »

Vrijdag, 17/7, heb ik de moed es bijeengesprokkeld, en ik had toch verlof, en zodoende voor de 1e keer es richting ardennen gegaan om te mtb'en. Na een zoektocht op de mtbsite en de reacties daarover, maar gekozen voor Aywaille. Was niet te ver van hieruit (tessenderlo) en er was ook wat te doen voor de vrouw en kids. Ben in het vvkantoor een kaart gaan kopen om de routes te kunnen volgen. Enfin, deze kaart lezen was voor mij geen sinecure en de mensen in het kantoor waren wel van goede wil maar kenden er ook niks van. De diverse routes stonden wel vermeld maar hoe liepen, ja ? :evil: Ben dan maar vertrokken op goed geluk en kwam al dadelijk 36-route tegen. Dit ging ik volgen, ja zeg, na een paar kms geen 36 meer te vinden. Plots stond ik onderaan de Redoute.Die moest ik zeker doen, :bounce: dacht ik in al mijn enthousiasme (was nog maar juist gestart en het was gloeiheet +/- 30°). Jaaaawadde zeg, ben tot mijn schande 2x moeten afstappen voor ik bovenwas!!! :oops: :oops: Da bleef maar duren...... Na het prachtig uitzicht boven wat rondgetoerd en dan de terug naar beneden en de 34-rout genomen tussen de weides door via een paadje of uitgedroogd beekje met diepe kuilen en groeves vol met stenen, gene prul alleszins en dan terug omhoog. Da ging al beter. Nadien terug de route 36 tegengekomen en die verder afgemaakt totdat ik ergens op een kruispunt kwam richting Menobe (of zoiets) en toen terug via de weg naar Aywaille. Dat waren een dikke 32 kms aan een Avs van 14.7.
Heb er wel van genoten en dit is zeker van herhaling vatbaar.
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Inderdaad, als je in Remouchamps komt aan het water is het bordje 36 niet te bespeuren je moet gewoon naar rechts rijden en als je aan de brug komt naar links naar boven en niet ver daarvan zie je terug een bordje.

De rest is allemaal goed aangeduid als je vragen heb moet je maar eens mailen.

Groeten :wink:
enrico
Mountainbiker

MTB-routes Aywaille

Post by enrico »

Wie kan mij iets vertellen over de MTB-routes in Aywaille / Remouchamps ? Er zou keuze zijn uit 12 routes. Zijn deze routes goed bewegwijzerd ? Zijn deze routes aaneengesloten te rijden ?
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ik ga er dikwijls naar toe in de winter.

Je kan er enorm varieren. meestal zijn ze zeer goed aangegeven, maar sommige stukken rij je keer op keer verkeerd, tenzij je een GPS hebt en je die track vergelijkt met de officiele. en dan zegt "ahaaaa". Zo is er een trackske volgens het vroegere europese kampioenschap. keer op keer reed ik er een verkeerde "onmenselijke" afdaling, eigenlijk moesten we iets verder zijn, en dan is het ene prachtige haarspeldafdaling...

maar deze routes vind ik eigenlijk van de beste van het land, al moet ik zeggen dat we door de GPS de routes alleen maar als een leidraad beschouwen, en dikwijls gewoon zelf beginnen te fantaseren via de kaarten op de cederommekes van het NGI, en eigen kennis.

dit is ook het hart van de raid "Bataille des Ardennes" he, ttz. de zwaarste stukken er van... machtig biken dus.

kaartjes zijn te krijgen op de VVV van Remouchamps.
Post Reply