Ik heb geprobeerd die route te vinden ( zijn dat groene of blauwe kruisjes op een wit plakaatje ? ) Maar we zaten daar verkeerd precies : we hebben dat voetbalveld links van ons gehouden en door de velden op een grindpad naar beneden gereden: daar zagen we dat het de weg eigenlijk naar boven was . Enfin, dan langs het bos terug naar boven aan het voetbalveld gekomen en dan een plaatselijke wandeltocht proberen te volgen, tot we die pijlen kwijt waren en groene MTB pijltjes tegenkwamen: dan hebben we die maar gevolgd tot we daar de weg ook kwijt warenGizmo wrote:ik heb voorbije zondag nog de route nr 5 gereden ( ronde des megalithes ) en ben net voor de grote afdaling naar barvaux rechtdoor gegaan en zo naar bomal toe, van Bomal de tocht verder gezet richting izier en aan het voetbalplein ( achterkant ) de afdaling naar het bos toe en zo via villers St. gertrude naar aisne en heyd en via via terug richting biron mijn startbasis.
Gizmo
Durbuy en Barvaux
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Gooser
- Mountainbiker
- MaC'Red
- Mountainbiker
Wel Gooser als je in barvaux vertrekt let dan op de witte plaatjes met een rode 3 hoek met twee bolletjes onder ( zoals de blosoroutes bij ons ) met terzijde een cijfer 1, 2 , 3 en 5.
als je vertrekt in Hotton dan is het een witte achtergrond met terug een 3 hoek met die bollekes onder in de kleur rood, groen, blauw en geel waarvan de rode en groene route wel de beste zijn vind ik zelve.
Gizmo
als je vertrekt in Hotton dan is het een witte achtergrond met terug een 3 hoek met die bollekes onder in de kleur rood, groen, blauw en geel waarvan de rode en groene route wel de beste zijn vind ik zelve.
Gizmo
- Gooser
- Mountainbiker
Allez we hebben blijkbaar een wandelpad of zoietske gevolgd dan, enfin in de buurt van dat voetbal veld is er geen enkel driehoekje met bollekes te bespeuren...Gizmo wrote:Wel Gooser als je in barvaux vertrekt let dan op de witte plaatjes met een rode 3 hoek met twee bolletjes onder ( zoals de blosoroutes bij ons ) met terzijde een cijfer 1, 2 , 3 en 5.
Gizmo
- mtb-fltn
- Mountainbiker
Hier is een lijstje met hotels en hostellerieën in de streek:
http://www.hotellerie.be/hotellerie_fra ... tel=Durbuy
Ik denk dat er voor elke prijsklasse wel iets tussenzit.
http://www.hotellerie.be/hotellerie_fra ... tel=Durbuy
Ik denk dat er voor elke prijsklasse wel iets tussenzit.
Barvaux route
Dit weekend een prachtige route gereden in Barvaux. De route vertrekt in centrum van Barvaux aan taverne 'Le Julienas' en is ons aangereikt door 'Durbuy Adventure' in 't zelfde dorpje.
wegbeschrijving:
"In Barvaux, bij de kerk richting brug over de Ourthe, Le Julienas bevindt zich 300m stroomopwaarts"
Daar bordjes met route nr. 5 volgen. De bewegwijzering is perfect (!) aangegeven.
27 Km heel heuvelend parcours, ongeveer 20% op asfalt en omsingeld door bossen en menhirs. Het lijkt of je constant klimt en is dan ook best lastig. Een 'zotte' afdaling als afsluiter, daar kan niks tegenop
btw. een (weliswaar in iets mindere staat zijnd) kaartje met de route is ook ingescand te vinden op www.ansi.be/map-barvaux.pdf (:-)
veel genot!
wegbeschrijving:
"In Barvaux, bij de kerk richting brug over de Ourthe, Le Julienas bevindt zich 300m stroomopwaarts"
Daar bordjes met route nr. 5 volgen. De bewegwijzering is perfect (!) aangegeven.
27 Km heel heuvelend parcours, ongeveer 20% op asfalt en omsingeld door bossen en menhirs. Het lijkt of je constant klimt en is dan ook best lastig. Een 'zotte' afdaling als afsluiter, daar kan niks tegenop
btw. een (weliswaar in iets mindere staat zijnd) kaartje met de route is ook ingescand te vinden op www.ansi.be/map-barvaux.pdf (:-)
veel genot!
De vaste routes in durbuy zijn van zeer gemakkelijk (route 1 enkel asfalt) naar redelijk. Het begint wel leuker te worden vanaf je de routes begint te combineren
. In de bossen soms ferm plakkerig. Er zit meestal in elke route ne ferme kuitenbijter (zelfs in route 1). Maar al de routes afzonderlijk zijn te kort dus combineren geblazen.
Durbuy is wel ne goeie uitvalbasis om andere mtb-oorden te verkennen
Hotton +/- 7km La Roche +/- 25 km
Ne adres van ne weekendhuisje dat te huur is http://users.pandora.be/walterdemuynck/
Durbuy is wel ne goeie uitvalbasis om andere mtb-oorden te verkennen
Hotton +/- 7km La Roche +/- 25 km
Ne adres van ne weekendhuisje dat te huur is http://users.pandora.be/walterdemuynck/
- Evil Mogwai
- Mountainbiker
Post by Evil Mogwai »
Mijn ouders verhuren in Barvaux chaletjes tot 6 personen met niet te veel comfort. De streek is prachtig om te biken, maar je moet je weg een beetje zoeken. Vooral het bos van Wéris is de max. Ik geraak daar op 30 km gemakkelijk aan 1000 hm. Gizmo had het hier al over enkele van de mooiste stukken. Een stafkaart met wandelroutes helpt je daar gemakkelijk aan mooie toerkes. Zoek ook tt Biron s op. Die staat bij veel Zoenkers in hun top 3