Misschien heb ik het ergens over het hoofd gezien, maar wat is het aantal hoogtemeters op de 49 & 54km?
Gr
ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht
600 en 725 hm (bij benadering)mrdoorman wrote:Misschien heb ik het ergens over het hoofd gezien, maar wat is het aantal hoogtemeters op de 49 & 54km?
Gr
Als auteur van het nieuwe parkoers wil ik toch even mijn voorkeur uitspreken over de verschillende afstanden.
Op 1, met ster bovenaan, staat ongetwijfeld de 54 km. Nauw gevolgd door de 49 km. Op 3 lusjes na is dit quasi hetzelfde parkoers.
Dan volgt de 29 km die eigenlijk ook wel mooi is maar uiteraard een heel stuk korter.
En ja, spijtig, maar er moet iemand laatste zijn. Inderdaad de rode lantaarn gaat naar de 39 km. Jan heeft het al aangehaald. Door omstandigheden hebben we hier moeten opteren voor een redelijk hoog percentage verhard tot aan Troostembergbos. Vanaf daar volgt deze afstand de twee grote afstanden en wordt het weer interessant.
Dus als je een goede conditie hebt, kies je best voor de 49 of 54 km. Heb je wat minder tijd is de 29 km een mooi alternatief.
En als je er niet mee inzit om een paar kilometers verhard te rijden in de eerste helft van het parkoers, kies dan zeker voor de 39 km.
Tot morgen

Op 1, met ster bovenaan, staat ongetwijfeld de 54 km. Nauw gevolgd door de 49 km. Op 3 lusjes na is dit quasi hetzelfde parkoers.
Dan volgt de 29 km die eigenlijk ook wel mooi is maar uiteraard een heel stuk korter.
En ja, spijtig, maar er moet iemand laatste zijn. Inderdaad de rode lantaarn gaat naar de 39 km. Jan heeft het al aangehaald. Door omstandigheden hebben we hier moeten opteren voor een redelijk hoog percentage verhard tot aan Troostembergbos. Vanaf daar volgt deze afstand de twee grote afstanden en wordt het weer interessant.
Dus als je een goede conditie hebt, kies je best voor de 49 of 54 km. Heb je wat minder tijd is de 29 km een mooi alternatief.
En als je er niet mee inzit om een paar kilometers verhard te rijden in de eerste helft van het parkoers, kies dan zeker voor de 39 km.
Tot morgen
-
Late Roeping
- Mountainbiker
Post by Late Roeping »
Ik denk dat het wel zal meevallen, het is bewolkt en niet echt koud. Ik woon dichtbij het parcours in Holsbeek. Als het nog sneeuwt, zullen we op de geasfalteerde stukken wel voorzichtig moeten zijn.
Kan ik van meespreken,heupbreuk tot gevolg.Late Roeping wrote:Ik denk dat het wel zal meevallen, het is bewolkt en niet echt koud. Ik woon dichtbij het parcours in Holsbeek. Als het nog sneeuwt, zullen we op de geasfalteerde stukken wel voorzichtig moeten zijn.
-
Late Roeping
- Mountainbiker
Post by Late Roeping »
Ik heb mijn eerste 28 jaren in Zwitserland gewoond, ik heb misschien andere maatstaven.
En ja, ik ben ook al onderuit gegaan op ijzel, vaak zelfs. Jong geleerd...
Ik wens jou veel beterschap en een spoedige revalidatie!
En ja, ik ben ook al onderuit gegaan op ijzel, vaak zelfs. Jong geleerd...
Ik wens jou veel beterschap en een spoedige revalidatie!
- De Ronny
- Mountainbiker
- Location: Rocky mountain element 50 RSL ,Wilier triestina XN 501 , scott RC 900 team
Had gekozen voor de 39 km, zeer tof maar moest na de bevoorrading spijtig genoeg
huiswaarts gaan ( versnellingen werkten niet meer )
Tot volgend jaar dan maar weer hé
huiswaarts gaan ( versnellingen werkten niet meer )
Tot volgend jaar dan maar weer hé
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Heb de 54 gedaan. Waren het er 54? Of iets minder. Het was niet echt Pellenberg van vorige jaren. Je hebt echt wel geprobeerd om de vettigste stukken er uit te laten. Daarvoor dank. Relatief weinig van de fiets moeten stappen, Sukkelpad gelukt. Kouwe voeten, doorweekte handschoenen, geweldige zondag. Ik denk dat de dames aan de fietsstand meer kou hebben geleden. Volgend jaar krijg je van mij een warme knuffel.
Alles lag er verzopen bij. Dus baggeren van begin tot einde. Een bepaald stuk was er geen doorkomen aan en stuk tevoet moeten doen. Onderweg nog een sneeuwbui en regenbui erbij. Denk dat er veel hun kat gestuurd hadden. Is natuurlijk geen zondagsritje. Tot volgend jaar en dank aan de organisatie.