ZA 31/01/2015 INGOOIGEM 19de Omloop Vlaamse Ardennen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: ZA 31/01/2015 INGOOIGEM 19de Omloop Vlaamse Ardennens
Mooie tocht in eigen streek. Parcours was goed berijdbaar op enkele ijzelplekken op de kleine weggetjes na. Bepijling was zeer goed en bevoorrading was ook ok. Dank aan de organisatie.
-
piedrobiker
- Mountainbiker
Re: ZA 31/01/2015 INGOOIGEM 19de Omloop Vlaamse Ardennen
Post by piedrobiker »
Hebben ons goed geamuseerd vandaag, we waren van plan de 55 te doen maar door privé-omstandigheden hebben we ons moeten beperken tot de 45. Heel erg mooie rit. De afdaling van de Kluis was echt wel kicken. Juist twee dingen: er kon in het begin idd wel wat meer uitgehaald worden en de douches waren veel te koud. Wat warm water is wel welkom achter zo'n rit. Maar voor de rest chapeau 
Toch eventjes reageren op bepaalde reacties. De tocht zelf heb ik dit jaar niet gereden... vroeger wel. Het is en blijft een wintertocht en dan vind ik het begrijpelijk dat de organisatie er wat meer road in steekt, tot frustratie van bepaalde deelnemers. Liever wat meer road, dan dat alles kapot gereden wordt, want dat zijn de ideale argumenten van de groene jongens om bepaalde stukken te verbieden. Ik lees hier ook dat bepaalde mensen de streek niet kennen. Een gouden raad, kom eens terug in de lente, zomer en dan zal je vaststellen dat deze streek in droge periodes zeer veel te bieden heeft. Jammer genoeg zijn er reeds enkele toporganisaties verdwenen en is het vroeger aangebodene soms verboden gebied geworden. Dit is in West- en Oost-Vlaanderen nu eenmaal een trieste realiteit.
Dat ga ik zeker doen. Gisteren besloten om na een zware werkweek het vandaag eens heel rustig aan te doen.Fritsie wrote:Een gouden raad, kom eens terug in de lente, zomer en dan zal je vaststellen dat deze streek in droge periodes zeer veel te bieden heeft.
En ik merk bij mezelf dat de goesting om de modder op te zoeken volledig weg is. Vroeger kon me dat niet deren, maar kijk ik er tegenop. En eigenlijk is MTB een zomersport.
-
meester biek
- Mountainbiker
Post by meester biek »
Volledig akkoordFritsie wrote:Toch eventjes reageren op bepaalde reacties. De tocht zelf heb ik dit jaar niet gereden... vroeger wel. Het is en blijft een wintertocht en dan vind ik het begrijpelijk dat de organisatie er wat meer road in steekt, tot frustratie van bepaalde deelnemers. Liever wat meer road, dan dat alles kapot gereden wordt, want dat zijn de ideale argumenten van de groene jongens om bepaalde stukken te verbieden. Ik lees hier ook dat bepaalde mensen de streek niet kennen. Een gouden raad, kom eens terug in de lente, zomer en dan zal je vaststellen dat deze streek in droge periodes zeer veel te bieden heeft. Jammer genoeg zijn er reeds enkele toporganisaties verdwenen en is het vroeger aangebodene soms verboden gebied geworden. Dit is in West- en Oost-Vlaanderen nu eenmaal een trieste realiteit.
Deze reed ik net omdat ik weet dat er voldoende road in zit. En nee, ik hou niet echt van road, anders reed ik in de zomer wel met de koersvelo. Mountainbike is en blijft een zomersport, wie op en top fun wil hebben, die moet nog enkele maanden wachten ...
Nu is het jammer genoeg behelpen ...
Ik vond het juist eens tof om een toertocht te hebben waar het niet de ganse rit ploeteren was
Topparcours om te rijden in deze natte periode , want door het slijk trekken kan leuk zijn,
maar toegegeven het begint stilletjes aan mijn ... uit te hangen .
Een pluim voor elke organisatie in deze winterse periode
Laat ons aub eerder het positieve onthouden van de toertochten die we rijden !
Grts ,
Stic
Topparcours om te rijden in deze natte periode , want door het slijk trekken kan leuk zijn,
maar toegegeven het begint stilletjes aan mijn ... uit te hangen .
Een pluim voor elke organisatie in deze winterse periode
Laat ons aub eerder het positieve onthouden van de toertochten die we rijden !
Grts ,
Stic
- veeteepepeetje
- Mountainbiker
Post by veeteepepeetje »
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
Na enkele jaren afwezigheid ook nog eens hier komen rijden. Qua parcours eens een andere insteek, wat ik niet slecht vond. Hier en daar enkele serieus slechte stukken. De ondergrond begint serieus af te zien van de vele nattigheid. Een paar weekskes droog weer zou welkom zijn voor de parcours. Voor de rest mooie bevoorradingen, en een goede afspuit.
Foto's van deze 19e omloop te bezichtigen op facebook -> zoeken op "omloop vlaamse ardennen - mountianbike VTT"
of klik op onderstaande link
https://www.facebook.com/omloopvlaamseardennen
of klik op onderstaande link
https://www.facebook.com/omloopvlaamseardennen