Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
fieldmarshall
Mountainbiker

Re: Garmin Edge 1000

Post by fieldmarshall »

mrgps.nl wrote: zijn; bijvoorbeeld als je er met de auto overheen bent gereden.. 8)
Je spreekt uit ervaring? :-D
mrgps.nl
Mountainbiker

Post by mrgps.nl »

fieldmarshall wrote: Je spreekt uit ervaring? :-D
Ja en nee ;)

Ben althans zelf nooit met een auto over een gps gereden. Ben nog steeds wel voornemens een video met een intensieve crashtest van de edge1000 te maken; maar dat terzijde.

Wel heb ik meermaals meegemaakt dat een toestel echt ernstig beschadigd was. Op het dak van de auto gelegd en toen weggereden, tussen de spaken gekomen etc. Anekdotisch was een verhaal van een groep motorrijders, waarvan één z'n zumo niet goed had vastgezet en op een secundaire weg in Dld met 90 kmh het toestel op het asfalt denderde. Na geruime tijd zoeken werd het toestel ergens in de berm gevonden; met een gat van een paar centimeter waardoor je de printplaat zag zitten. Iedereen luid lachen toen de eigenaar riep 'hij doet het nog!'. Terwijl dat wel degelijk serieus was...
Maar tsja.. de waterdichtheid was niet helemaal meer in orde; dus toch maar contact gelegd met Garmin. Voor 150 euro werd het, toen 600 euro kostende toestel, vervangen door een NOH (= als nieuw) model.

En dat geldt in algemeen zin: als je te maken hebt met een fysiek defect en je wilt dat laten repareren krijg je bij Garmin (en vele andere merken) sowieso nooit meer je eigen toestel terug. Jouw toestel, mist niet ouder dan vijf jaar, gaat in de 'reparatiestapel' en je krijgt er een als-nieuw toestel voor in de plaats. (een NOH-toestel - met nieuwe kast en scherm; niet van nieuw te onderscheiden). Daar geldt één vast 'omruilbedrag' voor.
Als het een klein manco betreft (kapot knopje oid) dan is dat wrang en relatief kostbaar (en kan het lonen zelf op ebay te zoeken naar dat onderdeel). Gaat het echter om een forse schade (dus zelfs als je er overheen gereden bent) dan levert dit een aangename verrassing.
nandino
Mountainbiker

Post by nandino »

mss 2 domme vragen maar ik ontvang alleen berichten van sms en telefoonoproepen op mijn edge 1000. Bij de instellingen in garmin connect app kun je nochtans ook whats app en cetera aanvinken maar die komen niet binnen.Weet iemand hier meer over?? En het tweede is als je naar weerbericht gaat staat er beitem als plaatsnaam, dat is heel klein dorpje 50km van mijn deur #-o #-o . kan ik dat verandern??
mtbcube
Mountainbiker

Post by mtbcube »

weet iemand aub hoe je juist en goed bij de garmin edge 1000 de live tracking doet ,want ik heb dat daarstraks gedaan en die heeft maar
de helft gevolgd ,en mijn wifi en gewone internet stonden aan op de smartphone ???
dirkc
Mountainbiker

Post by dirkc »

Net een garmin 1000 gekocht en ik heb een vraagje. Als ik een rit die krijg ik om de paar seconden een nieuw scherm. Eerst mijn scherm met de gegevensvelden en dan navigatie. Ik denk een 5 tal schermen en dan terug het eerste. Kan ik dit verhelpen.
Mvg
Dirk
capino
Mountainbiker

Post by capino »

...in het beginscherm,onderaan het "sleutel-icoontje" aantikken =>Activiteitenprofielen =>Automatische functies => Autoscroll : uit ...maar dit staat ook beschreven in de handleiding hoor :-?
dirkc
Mountainbiker

Post by dirkc »

Capino merci direct opgelost.
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Ik denk sterk na over de aankoop van een edge 1000, en ben nu overal op zoek naar info....
Daarbij kom ik regelmatig de opmerking tegen van een beperkte batterijduur.
Wat is de batterijduur in praktijk, ook na +- 1/2 jaar gebruik?
Is een verwachting van 12uur realistisch? (met enkel gebruik hartslagmeter)..
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

TaurineR wrote:Ik denk sterk na over de aankoop van een edge 1000, en ben nu overal op zoek naar info....
Daarbij kom ik regelmatig de opmerking tegen van een beperkte batterijduur.
Wat is de batterijduur in praktijk, ook na +- 1/2 jaar gebruik?
Is een verwachting van 12uur realistisch? (met enkel gebruik hartslagmeter)..
Na een uurtje of 7 a 8 is bij mij de batterij plat
Met verlichting op 50 a 60%
Met maximaal enkel een track getoond op kaart (dus niet via de berekening "ga" en ook niet routeren)
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Beny wrote:Na een uurtje of 7 a 8 is bij mij de batterij plat
Maak je gebruik van de koppeling met smartphone ondertussen?
Post Reply