ZA 31/01/2015 INGOOIGEM 19de Omloop Vlaamse Ardennen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
piedrobiker
Mountainbiker

Re: ZA 31/01/2015 INGOOIGEM 19de Omloop Vlaamse Ardennen

Post by piedrobiker »

Hoe ligt het parcours er op dit moment bij?
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Het zal niet lukken om naar Ingooigem af te zakken. Jammer ...
route64
Mountainbiker

Post by route64 »

Parcours ligt er nat bij maar voldoende road in combinatie . Nie truntne , be there
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Parcours lag er idd. nat bij, maar in combinatie met de road viel het nog mee.
De 55 gevolgd, van thuis ingepikt net voor Tiegem en zo na een kleine 10 km ingeschreven.
Stukje Banhoutbos is altijd meerwaarde, nu was de doortocht beperkt tot de grote dreef, met het natte weer kon of mocht waarschijnlijk niet meer. 3 bevoorradingen zijn voor mij niet nodig op 55 km, maar beter één teveel dan te weinig. Een paar 'ploeterstukjes' (velddoorsteek in Avelgem, stukje tss. Kwaremont en Pater) waar ik net nog kon rijden. Eén keer voetje moeten zetten bij het terugkeren na bv 3 op de Kwaremont, lag daar héél vettig en 't was nr. omhoog ...
Eventjes nog de 70 gevolgd om de Beiaard nr. beneden te vliegen, vind dit altijd een leuke afdaling die er winter en zomer goed bijligt. Waarom staken jullie dat stukje niet in de 55 (die er maar 53 was volgens jullie gegevens, dus dit kon er nog net bij) ?
Hoorde dat Elenebos moeilijk te doen was, heb dat daarom links laten liggen.
Afgedraaid net voor Tiegem, goed 60 km waren meer dan voldoende op zo'n ondergrond.
Blij gereden te hebben, zou zonde zijn om met zo'n weer vandaag thuis te zitten.
Bedankt aan de organisatie, en wellicht tot volgend jaar voor de 20ste editie.
liebherr 914
Mountainbiker
Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Post by liebherr 914 »

Moe en voldaan terug thuis aangekomen van een toch prachtige rit in een mooie streek, hier vertrokken voor de 70km maar na de eerste doortocht ging het licht uit,dan maar de ingekorte versie gevolgd ,alles lag er toch wel berijdbaar bij maar hier en daar wel zwaar van regen van de voorbij dagen,bepijling en bevoorradingen waren goed en het was al goed georganiseerd ,na 3hr aangekomen met toch nog 58km op de teller,en k'heb me geamuseerd, dus bedankt en tot den volgende
drummer
Mountainbiker

Post by drummer »

We zijn vandaag gestart in een streek die ik niet zo goed ken (ben van Ternat).
We lieten ons daarbij vooral leiden door de omschrijving 'Vl. Ardennen'.
Een goede 60 km later moeten we concluderen dat die vlag helemaal niet de lading dekt.
Een aanloop van pakweg 30 km verhard en semi-verhard om dan verhard in het Kluisbos en verhard de Pater op te fietsen is dichter bij de waarheid. In het terugkeren dan nog ergens verkeerd gereden (we waren niet alleen) en km's langs het jaagpad van de schelde terechtgekomen. Buiten het feit dat de zon scheen viel hier weinig MTB plezier te rapen. Misschien is dit het max. wat de streek aan MTB-mogelijkheden te bieden heeft, misschien zorgde het natte terrein voor spelbreker, in alle geval heeft Ingooigem weinig met de Vlaamse Ardennen te maken. Sorry voor de organisatie die verder goed was, maar het zal bij een keer blijven.
GlennC
Mountainbiker

Post by GlennC »

Schonen tocht,schoon weer, prachtige streek, veel meer moet da niet zijn voor mij. Voor herhaling vatbaar dus. Het was overal perfect berijdbaar. (55km)
Last edited by GlennC on Sat 31 Jan 2015 18:59, edited 1 time in total.
frederikrooms
Mountainbiker
Location: Kona King Kahuna, Cube Reaction SID blue, Scatto Nighttrain

Post by frederikrooms »

Kan helaas niet bijzonder positief zijn over deze rit.
Ben vertrokken met de ingesteldheid om 70km te bollen, de aanloop naar kluisbergen mocht sober zijn, maar dan moeten ze me wel ter compensatie kleine pleziertjes aanbieden.
Toen ik zag dat we De Kluis via asfalt omhoog gingen heb ik mijn gekende weg een beetje gevolgd om toch nog wat speelsheid erin te brengen. Wetende dat De Kluis bovenaan volledig droog lag vandaag, is het verbazend dat ze ons toch op asfalt en de modderbaan sturen.

Op dat moment zit je nog met veel energie die je hoopt kwijt te raken op de volgende km's, maar daar was het één en al modderstroken doorploegen. De energie geraak je daarop wel kwijt, maar evenzeer je frustratie. Na wat goed vallen en een gat in je beenstuk later gewoon knop omgedraaid, en mijn km's zitten aftellen tot 0. Had ik het geweten, dan had ik gewoon de 55 meegepakt. Die 15 die eraan geplakt waren, die waren enorm eenzaam & en hadden buiten hoogtemeters geen meerwaarde. Maar op gebied van training voor de zomer kon die wel tellen.

Moet volgende keer beter luisteren naar de vrienden, maar thuis zitten of op de baan rijden met vriestemperaturen zat er voor mij ook niet in. Voor mensen die twijfelen om nog af te zakken naar de streek, gewoon nog eens terug komen als het 3 dagen droog is en min 15 graden is. Dan is het genieten om achteraf een heerlijke Ename uit de tap te drinken! Er zijn genoeg tracks voorradig om de streek bijna volledig off-road te berijden, dus je hoeft niet zozeer een toertocht te nemen!

Postitief: nog nooit zoveel bepijling gezien, op elke hoek kon je bijna telkens 2 pijlen opmerken
Kleine verbetering:
  • in januari is een lekker warm drankje, of iets hartig welkom voor mij. Bevoorrading was niet al te uitgebreid.
  • Laat die 70 eruit en haal het maximum uit een 50/55km parcours.
Cav_
Mountainbiker

Post by Cav_ »

Het was mij een beetje een tocht van 'voor en door wielertoeristen'.
Toegegeven, ik ben zelf ook een wielertoerist, maar als ik het veld in trek, en zeker in deze omgeving, dan heb ik toch wat meer verwachtingen. Toen we een cyclocrossparcours gewoon rechts voorbijreden, was de teleurstelling dan ook heel groot. Als 'troost' kregen we dan enkele singletracks tussen de prikkeldraad voorgeschoteld.

Het hoge 'road' gehalte maakte de tocht er mijn insziens net gevaarlijker op. Heb meerdere mensen zien schuiven op het gladde asfalt.

Onvoldaan na de 70km, heb ik er nog de 35 bijgenomen.

Positief punt: de bepijling was heel goed!
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Vandaag afgezakt voor de 70km, we wisten van de vorige editie dat het parcours hier niet top is maar het is ook niet iedere organisatie gegeven om een TOP-parcours voor te schotelen.
Qua training kan deze tocht wel tellen.
Het kan niet iedere week fantastisch zijn. In de winter is het al moeilijker om parcours samen te stellen. Bijkomend is het ook zo dat je in de winter alles kapot rijdt waardoor je in de zomer ook niet meer kan genieten van de off-road stukken.
Na meer dan 10 jaar weet ik wel mijn tochten uit te kiezen waar parcours TOP is maar dit is niet iedere week mogelijk. Dus als ik op de fiets wil zitten moet ik content zijn met de organisaties die nog een TT willen in richten. Al bij al zit ik op een dag als deze nog liever buiten op de fiets in plaats van binnen op de rollen.

Verder bedankt aan de organisatie.
Post Reply