ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
JanDeWinter
Mountainbiker

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Post by JanDeWinter »

JanDeWinter wrote:Vandaag hebben we met drie teams het grootste deel van het parcours afgepijld.
De regen en sneeuw van de afgelopen weken heeft natuurlijk zijn sporen nagelaten. Als in de helft van Vlaanderen de velden en weiden sompig, nat en soms blank staan, kan het in Pellenberg niet kurkdroog zijn. Ook bij ons heeft het geregend en gesneeuwd.

Toch was ons motto voor deze editie 'minder modder'. En door de keuzes die we hebben gemaakt, zijn de 'bagger'stroken uit het vroegere parcours verdwenen (remember (een beetje modder)). Maar, gegeven de weersomstandigheden, zal ook het nieuwe parcours zwaar zijn. daar moet je gewoon rekening mee houden.

Morgen fietsen we het hele parcours en dan zullen we definitief beslissen of er nog stukken moeten sneuvelen omdat ze gewoon te nat en modderig zijn.
elk jaar komen we op zaterdag een aantal 'gelukzoekers' tegen op ons parcours.
geen probleem dat je al op zaterdag komt genieten van ons afgepijld parcours, maar kom dan ook je inschrijving betalen...
rx-ke
Mountainbiker

Post by rx-ke »

DonJos wrote:Bedankt allemaal voor de informatie! Ik ga het met de fietsknooppunten doen denk ik.. Minste kans om verkeerd te rijden :-)

Wat zijn de prijzen eigenlijk? Het is mijn eerste toertocht.. Zijn er dingen waar ik op moet letten? Iemand tips?
Ik vertrek vanuit Merchtem, ik zou je eventueel kunnen oppikken aan het station te Leuven.
Welk uur zie je daar aan te komen?
Mijn start te Pellenberg zou rond 09H. zijn.
bulls68
Mountainbiker

Post by bulls68 »

Ivo L wrote:Hello,

Wij komen met de fiets vanuit Haacht. Waar kunnen we best aanpikken op de toer ? Ergens in Holsbeek ?

Betalen kunnen we aan de bevoorrading of aan de start.

Thx.
Je kan aan de bevoorrading betalen - liefst gepast - en als je VWB-lid bent, kan je achteraf aan de start je kaart laten scannen (als je punten spaart natuurlijk #-o )

Aanpikken op het parkoers kan in Holsbeek aan de voet van de Chartreuzeberg. (eerste of tweede straat rechts) - recht naar Biekedelle.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

bulls68 wrote:

Wij komen met de fiets vanuit Haacht. Waar kunnen we best aanpikken op de toer ? Ergens in Holsbeek ?

Thx.
Je kan aan de bevoorrading betalen - liefst gepast - en als je VWB-lid bent, kan je achteraf aan de start je kaart laten scannen (als je punten spaart natuurlijk #-o )

Aanpikken op het parkoers kan in Holsbeek aan de voet van de Chartreuzeberg. (eerste of tweede straat rechts) - recht naar Biekedelle.
Zo zie je maar dat er organisaties zijn die het wel kunnen,kwestie van wat goede wil

Prachtig mannen,wens jullie veel plezier en vooral veel deelnemers.Elk jaar ben ik er ook bij maar zal het nu moeten stellen met de verhalen van de bikers,lig hier voor 3 maanden met heupbreuk(20cm rijker aan titanium in Femur en heupkop,past goed bij een Seven!!).Was echt benieuwd naar het nieuwe parcours,heb de pijltjes al zien hangen aan de ingang van de kliniek in Pellenberg , kreeg bijna de tranen in men ogen.
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

bulls68 wrote:

Thx.

Passeert de tocht dan vanuit holsbeek dorp over dat lange kasseibaantje (ook bloso doet die aan)?
Ideaal om in te pikken.
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Misschien zou het handig zijn om bepaalde "bagger"stroken niet volledig te verwijderen, maar een extra omleiding te maken die droog is.
Zo kunnen ze kiezen, want ik hoor het achteraf al: zoveel verharde wegen...... ](*,)
Last edited by kazzz on Sat 31 Jan 2015 11:00, edited 1 time in total.
MonsterJo
Mountainbiker

Post by MonsterJo »

Zouden we toch is wat positiever kunnen zijn dat ge kunt mtbike met een blubberbad erbij jammer maar het hoort erbij.Ik heb alvast banden met grote noppen gestoken en ga me volledig uitleven zoals elke zondag trouwens.
Dus beste bikers op tijd naar bed en goedgemutst aan de start JA TOCH
bulls68
Mountainbiker

Post by bulls68 »

Z. wrote:
bulls68 wrote:

Thx.

Passeert de tocht dan vanuit holsbeek dorp over dat lange kasseibaantje (ook bloso doet die aan)?
Ideaal om in te pikken.
Juist! De Biekedelle dus.
Kevindv
Mountainbiker

Post by Kevindv »

Hoe is het na vandaag met het parcours?
Is het daar ook al hele dag zonnig geweest?
Hopelijk valt er vannacht geen grote massa naar beneden en vriest het niet te hard, zodat het niet te veel,schuifpartijen worden zoals de eerste paar kilometer vorige week in Huldenberg.
JanDeWinter
Mountainbiker

Post by JanDeWinter »

Vandaag hebben we alle afstanden een laatste keer verkend.
Vorige nacht is het helemaal open getrokken boven Pellenberg met als gevolg dat het toch wel harder gevroren had dan verwacht. Vanmorgen was het dus vooral op de verharde stukken uitkijken voor rijm- en ijsplekken; in het bos en op het veld was het veel beter om te rijden. Het is verder de hele dag droog gebleven.

Aangezien er ook voor de komende nacht vorst aan de grond wordt verwacht, hebben we hier en daar toch nog wat aanpassingen gedaan om toch jullie veiligheid te garanderen. (omzeilen van een immense ijsplek van 10-tallen meters lang; ondergelopen holle weg vermijden; ...)

Het resultaat is een uitdagende omloop die er op sommige plaatsen echt wel zwaar bij ligt, omdat we natuurlijk niet alles willen verbinden met verharde wegen.
Enkel op de 39 Km moeten we zelf vaststellen dat door de (echt wel noodzakelijke) aanpassingen het percentage verhard vrij hoog is. We zullen dit ook aankondigen bij de start.

Wij zijn er helemaal klaar voor, we hopen jullie ook.
Post Reply