ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
JanDeWinter
Mountainbiker

Re: ZO 01/02/2015 Pellenberg :: 7° Hoogste Punt toertocht

Post by JanDeWinter »

DonJos wrote:Iemand een idee of het haalbaar is om met de trein te komen? Fiets op de trein tot station Leuven en dan nog even tot de startplaats bollen..

Ik heb een abonnement tot in Leuven dus ik zou gewoon moeten betalen voor de fiets en dat is denk ik 8 euro voor een dagticket. Het is dat of niet komen :-?
Leuven - Pellenberg is ongeveer 8à9 Km, ik doe het regelmatig met mijn Brompton op weg naar Antwerpen.
Vanuit de tunnel onder het station --> locomotievenpad --> D. Mellaertsstraat - Vranckxpad - Platte Lostraat - Zavelstraat - Molenstraat - Kapelstraat

groot voordeel:
- je kan een extra La Chouffe drinken, want je moet niet achter het (auto)stuur
- na de MTB tocht is het 'bollen' naar Leuven want bijna allemaal bergaf (wel opletten op de kasseitjes)

Zorg wel dat je fiets proper is afgespoten, anders mag ie misschien niet op de trein

tot zondag
DonJos
Mountainbiker

Post by DonJos »

Bedankt voor de uitleg (en de motivatie). Ik heb er al zin in!

Staan er vanaf station leuven toevallig wegwijzers naar pellenberg? Het is de kant van het station waar ik nog nooit geweest ben en het is toch in het centrum gewoon, niet?
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

DonJos wrote:Bedankt voor de uitleg (en de motivatie). Ik heb er al zin in!

Staan er vanaf station leuven toevallig wegwijzers naar pellenberg? Het is de kant van het station waar ik nog nooit geweest ben en het is toch in het centrum gewoon, niet?
Ik denk dat je richting Tienen moet fietsen. Het zou mooier zijn als één van de forumgebruikers je zou kunnen oppikken aan het station van Leuven. Ik vind dit de max: mtb'en met de trein. Dit is echt wel 'het juiste spoor kiezen'.
Hans79
Mountainbiker

Post by Hans79 »

DonJos wrote:Bedankt voor de uitleg (en de motivatie). Ik heb er al zin in!

Je moet het station verlaten via de tunneluitgang Kessel-Lo, dus niet Leuven centrum.
Als je een gps hebt en/of de streek kent, kan je de route volgen die JanDeWinter hierboven heeft neergeschreven. Het Locomotievenpad begint meteen als je de stationstunnel uitkomt.

Als je eerder wil afgaan op wegwijzers, zal je de Diestesteenweg moeten nemen (kom je ook meteen tegen bij het verlaten van het station) en ik vermoed wel dat er dan na een tijdje een wegwijzer naar rechts richting Pellenberg staat. Als je een wegwijzer naar Bovenlo ziet, kan je die ook altijd volgen en dan via Bovenlo naar Pellenberg.

De sporthal van Pellenberg staat vlakbij de kerk, als ik me goed herinner van vorig jaar. Groot is dat dorpje niet hoor.
Late Roeping
Mountainbiker

Post by Late Roeping »

Je kan ook het fietsknooppuntennetwerk gebruiken:

Ga via de doorgang onder de sporen naar de Martelarenlaan achter het station, rij bergop tot aan de Karel Schuurmanstraat, en volg vanaf daar de bordjes naar knooppunt 84, en dan 85, die ligt in Pellenberg. Vanaf daar zullen er wel pijltjes zijn. Indien niet, volg je de bordjes naar knooppunt 67, dan kom je vanzelf aan het kerkplein in Pellenberg.

Op de terugweg volg je gewoon 85,84, 33, dan kom je weer aan het station van Leuven.

Ik doe dit soms als ik naar een toertocht in de buurt rij. Deze keer zal ik wel op de route aanpikken net voor de Sukkelweg, ik woon daar dichtbij.

Kijk ook op http://www.fietsnet.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel plezier op zondag!
DonJos
Mountainbiker

Post by DonJos »

Bedankt allemaal voor de informatie! Ik ga het met de fietsknooppunten doen denk ik.. Minste kans om verkeerd te rijden :-)

Wat zijn de prijzen eigenlijk? Het is mijn eerste toertocht.. Zijn er dingen waar ik op moet letten? Iemand tips?
Late Roeping
Mountainbiker

Post by Late Roeping »

Zorg dat je eten en drinken bij hebt, bij deze weersomstandigheden (kou, zware grond) verbrand je heel veel calorieën, en dan kan het plots te ver zijn tot aan de bevoorrading. Ik heb ook altijd een regenjasje bij dat ik na de toertocht kan aantrekken voor de rit naar huis. Je koelt meer af als je op de weg rijdt.

Rij gewoon je eigen tempo en geniet van de tocht. Ik ken een deel van het parcours, het is er heel fijn rijden.
wee
Mountainbiker

Post by wee »

Voervallei Vossem zal aanwezig zijn
http://www.voervalleivossem.be" onclick="window.open(this.href);return false;
JanDeWinter
Mountainbiker

Post by JanDeWinter »

DonJos wrote:Bedankt allemaal voor de informatie! Ik ga het met de fietsknooppunten doen denk ik.. Minste kans om verkeerd te rijden :-)

Wat zijn de prijzen eigenlijk? Het is mijn eerste toertocht.. Zijn er dingen waar ik op moet letten? Iemand tips?
leden VWB = 3 euro
niet-leden VWB = 5 euro (hier is een dag-verzekering inbegrepen - de leden zijn het hele jaar door verzekerd)

Ik weet niet hoe goed je conditie is, maar...
- gezien het je eerste MTB is
- gezien de omstandigheden - zwaar rijden omwille van de natte weersomstandigheden de afgelopen weken en koud
- gezien de vele hoogtemeters in Pellenberg
zou ik je toch aanraden om een van de kortere afstanden te kiezen

als je twijfelt, vraag je maar bij de inschrijving naar Jan De Winter.
Ik loop daar wel ergens rond en kan je nog wat tips geven

tot zondag
en bedankt voor de interesse in onze tocht
JanDeWinter
Mountainbiker

Post by JanDeWinter »

Vandaag hebben we met drie teams het grootste deel van het parcours afgepijld.
De regen en sneeuw van de afgelopen weken heeft natuurlijk zijn sporen nagelaten. Als in de helft van Vlaanderen de velden en weiden sompig, nat en soms blank staan, kan het in Pellenberg niet kurkdroog zijn. Ook bij ons heeft het geregend en gesneeuwd.

Toch was ons motto voor deze editie 'minder modder'. En door de keuzes die we hebben gemaakt, zijn de 'bagger'stroken uit het vroegere parcours verdwenen (remember (een beetje modder)). Maar, gegeven de weersomstandigheden, zal ook het nieuwe parcours zwaar zijn. daar moet je gewoon rekening mee houden.

Morgen fietsen we het hele parcours en dan zullen we definitief beslissen of er nog stukken moeten sneuvelen omdat ze gewoon te nat en modderig zijn.
Post Reply