VTT Hamme Zogge 1/02/2014
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: VTT Hamme Zogge 1/02/2014
Ik heb deze al een paar keer gereden en voor zover ik mij herriner steeds koud maar vooral nat weer 
Ik denk dat er vooral Zogge - Hamme - Waasmunster aan doen
Vorige jaren was er volgens mij een goede organisatie en een pannenkoek na afloop
Ik denk dat er vooral Zogge - Hamme - Waasmunster aan doen
Vorige jaren was er volgens mij een goede organisatie en een pannenkoek na afloop
- Glennvh
- Mountainbiker
Waasmunster zal er niet meer inzitten vrees ik, als de start niet aan de kant van waasmunster is mag er nietmeer op grondgebied waasmunster gereden worden.
Zoals het weer nu is en keuze aan parcour zal het een
Blubbertocht richting st anne, hamme, moerzeke(?), kastel(?) worden of ze moeten richting zele lokeren gaan..
Zoals het weer nu is en keuze aan parcour zal het een
Blubbertocht richting st anne, hamme, moerzeke(?), kastel(?) worden of ze moeten richting zele lokeren gaan..
- Dickie
- Mountainbiker
Tochtje al gereden in alle omstandigheden, sneeuw en ijs, modder, het was altijd uitdagend.
Zonder waasmunster zal het vermoedelijk richting Zele (was zo al in vorige edities) en Lokeren gaan, terug langs het crossparcours aan de Mira brug?
Zelfs een doorsteekje langs de dijken rond Overmere?
Mogelijkheden genoeg, ik ga me laten verrassen.
't Gaat er ongetwijfeld vettig bijliggen.
Extra uitdaging om op de 'Bollekesberg' te geraken met de ss in mijn geval...
Zonder waasmunster zal het vermoedelijk richting Zele (was zo al in vorige edities) en Lokeren gaan, terug langs het crossparcours aan de Mira brug?
Zelfs een doorsteekje langs de dijken rond Overmere?
Mogelijkheden genoeg, ik ga me laten verrassen.
't Gaat er ongetwijfeld vettig bijliggen.
Extra uitdaging om op de 'Bollekesberg' te geraken met de ss in mijn geval...
-
slijkridder
- Mountainbiker
Post by slijkridder »
.
Last edited by slijkridder on Sun 01 Feb 2015 15:38, edited 1 time in total.
- cool4blade
- Mountainbiker
Post by cool4blade »
En nog wat meer info over de staat van het parcours ?
Zit er veel baan bij want deze morgen was het hier in de streek van Dendermonde wel zeeeer lag op de weg

Zit er veel baan bij want deze morgen was het hier in de streek van Dendermonde wel zeeeer lag op de weg
pijltjes gezien aan de mirrabrug en ook aan de durmebrug in waasmunster!
omstandigheden zal te zien zijn hoe hard het vriest deze nacht , of de zon er is morgenvroeg , en hoe laat je vertrekt
omstandigheden zal te zien zijn hoe hard het vriest deze nacht , of de zon er is morgenvroeg , en hoe laat je vertrekt
Jawadde wa was dadde! De hel van Zogge:)
Tot aan de bevoorrading vooral water op de paadjes maar daarna regen, sneeuw en overal sneeuwwater.Het tobogan-'speeltuintje' kon nog wat afleiding brengen maar het was toch hoofdzakelijk vlammen om zo rap mogelijk binnen te geraken. Aan het einde nog veel volk te voet zien staan in een lange baggerstrook (wij zaten al op het asfalt). Veel bikers lieten zich verrassen maar zelfs regenkleding allerhande was niet genoeg. De ene na de andere onderkoelde kwam binnen. Duvel of (gratis) pannenkoek moesten voor warmte zorgen. Er waren zelfs mannen bij die een 'body to body' aanboden aan onderkoelde dames. Daar hadden ze blijkbaar toch niet genoeg kou voor.
Kleinere organisatie met familiaal karakter (BV in garage van een privé woning).
Tot aan de bevoorrading vooral water op de paadjes maar daarna regen, sneeuw en overal sneeuwwater.Het tobogan-'speeltuintje' kon nog wat afleiding brengen maar het was toch hoofdzakelijk vlammen om zo rap mogelijk binnen te geraken. Aan het einde nog veel volk te voet zien staan in een lange baggerstrook (wij zaten al op het asfalt). Veel bikers lieten zich verrassen maar zelfs regenkleding allerhande was niet genoeg. De ene na de andere onderkoelde kwam binnen. Duvel of (gratis) pannenkoek moesten voor warmte zorgen. Er waren zelfs mannen bij die een 'body to body' aanboden aan onderkoelde dames. Daar hadden ze blijkbaar toch niet genoeg kou voor.
- Dickie
- Mountainbiker
Dit wordt een tt met een karaktertje, hetgeen logisch is gezien de periode waar je zowat alles, behalve wat warmte, tussen de koude kleren en onder de wielen geschoven krijgt.
Goed voorbereid met allerlei laagjes kleding en een buitenste waterdichte pel op de single speed tegen het ongure weer en het natte parcours vertrokken.
Naarmate de tocht vorderde kwamen de 'foutjes' in mijn pantser bovendrijven.
De schoenen raakten vol met spatwater, de handschoenen waren ook niet afdoende dicht om de sneeuw-regen te trotseren.
Met bevroren voeten en verkleumde vingers op de laatste splitsing toch voor de 55 gekozen.
Mits een zo hoog mogelijk tempo, de laatste ravi links te laten liggen en wat lopen op die laatste maïsakker lukte het net om de kou buiten te houden.
300m wandelen op 55km valt mee
, ik kreeg er met geen mogelijkheid van de wereld mijn pedalen rond in de zompige modder.
Even getwijfeld om voor een volgende editie mijn gearing wat te verlichten, maar ik zag toch ook de 'gearies' met de fiets wandelen.
Onder de warme douche kwamen de stramme spieren weer tot leven, aan de voeten zelfs met pijn.
Op de aprés was er veel om over te vertellen
Goed voorbereid met allerlei laagjes kleding en een buitenste waterdichte pel op de single speed tegen het ongure weer en het natte parcours vertrokken.
Naarmate de tocht vorderde kwamen de 'foutjes' in mijn pantser bovendrijven.
De schoenen raakten vol met spatwater, de handschoenen waren ook niet afdoende dicht om de sneeuw-regen te trotseren.
Met bevroren voeten en verkleumde vingers op de laatste splitsing toch voor de 55 gekozen.
Mits een zo hoog mogelijk tempo, de laatste ravi links te laten liggen en wat lopen op die laatste maïsakker lukte het net om de kou buiten te houden.
300m wandelen op 55km valt mee
Even getwijfeld om voor een volgende editie mijn gearing wat te verlichten, maar ik zag toch ook de 'gearies' met de fiets wandelen.
Onder de warme douche kwamen de stramme spieren weer tot leven, aan de voeten zelfs met pijn.
Op de aprés was er veel om over te vertellen