ZO 25 januari '15 Huldenberg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Re: ZO 25 januari '15 Huldenberg

Post by El Toro Cycling Club HB »

drummer wrote:Afwezigen hadden dik ongelijk! Heel toffe tocht! Zijn vroeger gestart en ondanks hier een daar wat gladde plekjes (beetje profiel en niet teveel druk doen wonderen) overal goed berijdbaar. Zalige temperatuur, geen wind, geen slijk en geen volk (op dat moment): Top dus.
Tweede bevoorrading komt wat laat voor de 55/65 km maar daar gaan we niet om zeuren.
Eerste maal warme Etixx gedronken (geen bijwerkingen van gehad).
Pistoleke aan de aankomst smaakte maar is nooit 2.50 euro waard, sorry.

Beste, Keith Moon, Charlie Watts of Phil Collins,

u heeft helemaal gelijk wat betreft dat het in Huldenberg tof fietsen is en dat ze daar een evenzo tocht kunnen organiseren, daar niet van,
maar als ik nu op één van de door u omschreven gladde plekjes op mijn bek was gegaan na een paar kilometer, dan had ik toch niet veel plezier terug naar huis gereden toch?
U kunt zeggen, profiel/bandendruk doet wonderen, even ter informatie, de wereldkampioen mtb, viel nadat hij de titel had gewonnen ook tijdens een recreatieve tocht en brak zijn sleutelbeen, hij wordt vast en zeker doorbetaald door zijn sponsor, echter ik als kleine zelfstandige ondernemer moet mijn eigen inkomen genereren.
anho
Mountainbiker

Post by anho »

On topic weer graag
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

65km gedaan. Zalig zware tocht. Aan de late kant vertrokken en dus veel door smeltwater gereden. Ondanks de vetzakkerij was het best plezant.

Na de rit mijn specialized helm en mijn bbb winterhandschoen op het dak van mijn auto laten liggen en dus kwijt gespeeld. Iemand per toeval gevonden? Ik stond tegen de grote baan richting leuven.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Ben rond de 9'en vertrokken voor de 65. Wat toen ijs was, werd enkele uren later slijk en modder. Maar goed, we wisten vooraf wat het zou kunnen worden. Slechts één keer naast mijn fiets gelegen, maar toen stond ik al zo goed als stil. Dus, zonder erg. Vaak gedacht via een kortere route binnen te rijden, Peteren heet dat binnen het mtb-jargon. Die laatste 5 km ploeteren, moest dat nu echt? Dank zij de morele steun van een krampenlijder uit Heverlee, bleef me steeds opwachten, toch voor de volle afstand blijven gaan. Mtb'ers vinden elkaar toch zo gemakkelijk en dat is net het leuke aan deze sport. Mocht je dit toevallig lezen, dank je wel! Soep, toch het keurmerk van de Landelijke Gilde, de vrouwen zijn immers aangesloten bij de KVLV, die van 'Ons Kookboek' (Heh!), heb ik gemist aan de bv's. Heb dan ook verleidelijk zitten kijken naar de braadworsten op de BBQ aan de tweede bv. Maar ik gun ze die mannen, uren kou geleden, van harte. Over Red Bull nog dit. Ik ben die stand voorbij gefietst. Vorig jaar konden de hostessen mijn dochters zijn, vandaag zag ik in hen de rimpels der jaren. Red Bull geeft je vleugels! Vergeet het! 'Met Red Bull in vogelvlucht naar je pensioen' is een meer waarheidsgetrouwe slogan. Ik weet wel beter, wil nog enkele jaren doorgaan. Toch, deze TT blijft jaarlijks op mijn agenda staan.
Jobo
Mountainbiker

Post by Jobo »

Om kwart na 8 vertrokken, waardoor het in t begin toch opletten was op de vele ijsplekken, gelukkig zonder erg (en goeie techniekoefening :wink: )..
Deed serieus pijn in de benen op t eind, licht ging uit na kasseiklim Terlanen..
Prachtige tocht, toffe privé-stukken ook, organisatie top, tot volgend jaar!
jo63
Mountainbiker

Post by jo63 »

Om 9u vertrokken voor 55km. Was nogal glibberig. Redelijk wat modder ook. Op het einde de laatste lus overgeslagen en 49km op de teller na 3u en 817hm.
Bevoorrading en afspuitstand ok (stond wel op een plek met een te korte afspuitslang).
Dank voor de organisatie en de biker die 1euro bijpaste :-)
phille
Mountainbiker

Post by phille »

twas nekeer iets anders, goe kroket, met 55km op den teller waarvan de laatste 5 op den asfalt waren (lichtje was echt uit)

Hoeveel volk was er ?
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Mooie tocht zoals elk jaar. Deze keer waren de beentjes beter.
Op tijd vertrokken waardoor het glad (niet echt spekglad maar gewoon goed opletten) en nog niet te modderig lag.
Minder volk precies, minder leuk voor een organisatie maar wel voor de deelnemers. Nergens opstoppingen...
Per ongeluk warme etixx genomen, dat was bwaah ! Vlug een koel bekertje genomen. :wink:

Toen ik de Redbull lady's paseerden waren het toch knappe 20ers, zouden ze die halverwege vervangen hebben ?? ](*,) :wink:

In ieder geval tot volgend jaar.
ivovlo
Mountainbiker

Post by ivovlo »

Voor de organisatie:

Er zijn ALTIJD deelnemers die aansluiten halverwege de toer, al dan niet een bevoorrading meepikken, DAN inschrijven EN betalen en dan de de tweede helft vd toer rijden. Wij doen dat al 8 jaar zo in 50% vd tochten die we meerijden. Nooit EEN probleem gehad en altijd eerlijk en correct betaald.

Vandaag hetzelfde. Maar aan de bevoorrading stonden twee waakhonden. Ze beten niet maar blaften wel...
Niet veel woorden aan vuil gemaakt. doorgereden, zonder hapje, naar de start.

Nat, koud en vuil aangekomen aan de start, dacht ik, ik spuit mijn fiets even af (met door de gemeente betaald water!) maar daar stond ook een waakhond.
Deze beet net niet maar blafte "GEEN WATER ZONDER PLAATJE MET NR OP UW STUUR".

Opnieuw weinig woorden aan vuil gemaakt. 'k hou niet van honden...
Binnen gaan zitten met mijn 4 maten. Even opwarmen.
We dachten toen: "er een beetje mee rammelen is leuk, te hard schudden niet".
Daarom eigen gelleke en eigen banaan opgegeten.
Resultaat: 5 MTB die met 100% eerlijke bedoelingen gestart waren hebben gezegd "noegabolle", en hebben NIETS betaald.

Als ik volgend jaar in Huldenberg kom breng 3 biefstukken mee.
Aan de eerste bevoorrading smijt ik de eerste biefstuk naar rechts naar de honden en ga zelf naar links naar de bevoorrading.
Aan de start idem. Maar dan smijt ik de biefstukken naar links en ga ik naar rechts binnen. OM TE BETALEN!!!!!!!!!!!!!!! JA OM TE BETALEN.

En die laatste biefstuk? Die is voor de vriendelijke seingevers. Bedankt aan de seingevers, Maar niet aan de organisatie!!!

En dat de organisatie nu niet afkomt met iets in de zin van "ge moet ons begrijpen want ... er zijn zwart rijders".
DAT WEET IK!!! Maar leer uw honden dan wel het elementaire element van beleefdheid genaamd COMMUNICATIE.

Ik hoop dat enkel Huldenberg zich op dit vlak "onderscheid" van de zgn "grote drie" uit de regio.
Want ook in Pellenberg en Oud Heverlee is de kans groot dat we halverwege aansluiten.
Aan Pellenberg en Oud heverlee: hoe kunnen we dat vermijden?
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

ivovlo wrote:Voor de organisatie:

Er zijn ALTIJD deelnemers die aansluiten halverwege de toer, al dan niet een bevoorrading meepikken, DAN inschrijven EN betalen en dan de de tweede helft vd toer rijden. Wij doen dat al 8 jaar zo in 50% vd tochten die we meerijden. Nooit EEN probleem gehad en altijd eerlijk en correct betaald.

Vandaag hetzelfde. Maar aan de bevoorrading stonden twee waakhonden. Ze beten niet maar blaften wel...
Niet veel woorden aan vuil gemaakt. doorgereden, zonder hapje, naar de start.

Nat, koud en vuil aangekomen aan de start, dacht ik, ik spuit mijn fiets even af (met door de gemeente betaald water!) maar daar stond ook een waakhond.
Deze beet net niet maar blafte "GEEN WATER ZONDER PLAATJE MET NR OP UW STUUR".

Opnieuw weinig woorden aan vuil gemaakt. 'k hou niet van honden...
Binnen gaan zitten met mijn 4 maten. Even opwarmen.
We dachten toen: "er een beetje mee rammelen is leuk, te hard schudden niet".
Daarom eigen gelleke en eigen banaan opgegeten.
Resultaat: 5 MTB die met 100% eerlijke bedoelingen gestart waren hebben gezegd "noegabolle", en hebben NIETS betaald.

Als ik volgend jaar in Huldenberg kom breng 3 biefstukken mee.
Aan de eerste bevoorrading smijt ik de eerste biefstuk naar rechts naar de honden en ga zelf naar links naar de bevoorrading.
Aan de start idem. Maar dan smijt ik de biefstukken naar links en ga ik naar rechts binnen. OM TE BETALEN!!!!!!!!!!!!!!! JA OM TE BETALEN.

En die laatste biefstuk? Die is voor de vriendelijke seingevers. Bedankt aan de seingevers, Maar niet aan de organisatie!!!

En dat de organisatie nu niet afkomt met iets in de zin van "ge moet ons begrijpen want ... er zijn zwart rijders".
DAT WEET IK!!! Maar leer uw honden dan wel het elementaire element van beleefdheid genaamd COMMUNICATIE.

Ik hoop dat enkel Huldenberg zich op dit vlak "onderscheid" van de zgn "grote drie" uit de regio.
Want ook in Pellenberg en Oud Heverlee is de kans groot dat we halverwege aansluiten.
Aan Pellenberg en Oud heverlee: hoe kunnen we dat vermijden?
gewoon er voor zorgen da ge betaalt aan bv en daar bandje of zo meekrijgt of inschrijving papierke bv
dus moeten ze wel er ne stylo voor voorzien enz ,
Post Reply