Deze zaterdag is er terug de sluitingsrit VBR trofee in Oordegem,
Voorlopig lijkt het parcours er droger als vorig jaar bij te liggen, maar lijkt het wel kouder te zijn (zie video vorig jaar). Een parcours dat normaalgezien vrij makkelijk af te malen zal zijn met niet echt zware technische uitdagingen. Iemand een idee of het parcours een copy van vorig jaar is?
review van vorig jaar: https://www.youtube.com/watch?v=dp8PVzeo-Dc
24 jan 2015 - Oordegem - Sluitingsrit VBR trofee
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: 24 jan 2015 - Oordegem - Sluitingsrit VBR trofee
Hey. Heb vorige zaterdag de blauwe route van Oordegem gedaan ( mijn trainingsrondje) en ze lag er verschrikkelijk slecht bij op sommige stukken. Weet jij of het de bloso route is de 35 km of een dat ze zelf uitstippelen. Greets
-
mwattez
- Mountainbiker
- Location: Merida Matts TFS XT-Edition, Thompson Maestro, Ridley Orion
Rit van vorig jaar: http://connect.garmin.com/modern/activity/435453894" onclick="window.open(this.href);return false;
-
mwattez
- Mountainbiker
- Location: Merida Matts TFS XT-Edition, Thompson Maestro, Ridley Orion
http://www.routeyou.com/nl-be/route/vie ... ordegem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
eldennisio
- Mountainbiker
Post by eldennisio »
Met enige twijfel dan toch maar vertrokken vanmorgen voor een ritje van 35km. Opvallend kalm rond 9u aan de inschrijvingen en op de parking. Het parcours lag er nog redelijk deftig bij op enkele plassen en modderstroken na, maar had het veel slechter verwacht. Prima bepijling en bevoorrading!
Toen ik op de 2 bevoorrading toekwam was er nog maar slechts 16 man voorbij gekomen. Jammer voor de organisatie die alles goed had voorbereid en het slachtoffer is geworden van het weer.. De afwezigen hadden ongelijk..
Ook ik was van de partij! Vertrokken rond kwart na 10 voor de 45km. Al iets drukker op de parking maar geen overrompeling.
Het parcours lag er goed bij, af & toe wat modder... Maar wat wil je?
Wat ik hier jammer vond is dat ik vrijwel de ganse rit (45km) alleen heb doorgebracht! Een 2-tal groepjes gezien.
Mooi parcours! Niet verwacht van die streek, zoals hierboven vermeld, bevoorrading & aanduiding dik in orde.
Afspuitstand was ook aanwezig, enkel een beetje jammer dat we daar in de modder stonden, misschien een tip voor volgende keer?
Nadien ook nog een boterham gekregen.
Proficiat! Ik heb mij geamuseerd
Het parcours lag er goed bij, af & toe wat modder... Maar wat wil je?
Wat ik hier jammer vond is dat ik vrijwel de ganse rit (45km) alleen heb doorgebracht! Een 2-tal groepjes gezien.
Mooi parcours! Niet verwacht van die streek, zoals hierboven vermeld, bevoorrading & aanduiding dik in orde.
Afspuitstand was ook aanwezig, enkel een beetje jammer dat we daar in de modder stonden, misschien een tip voor volgende keer?
Nadien ook nog een boterham gekregen.
Proficiat! Ik heb mij geamuseerd
Ondanks de sneeuwval van deze morgen afgezakt van Tielt Winge (Vlaams Brabant) naar Oordegem.
De staat van het parcours viel al bij al best mee, maar werd als maar slechter naargelang de dooi vorderde.
De bepijling en bevoorrading was dik in orde. Ik had gekozen voor de 45 km, en op die afstand was er inderdaad weinig volk.
De afspuitstand kon inderdaad wat beter, misschien volgende keer wat paletten leggen.
Proficiat aan de organisatie!!!!
http://www.twv.be" onclick="window.open(this.href);return false;
De staat van het parcours viel al bij al best mee, maar werd als maar slechter naargelang de dooi vorderde.
De bepijling en bevoorrading was dik in orde. Ik had gekozen voor de 45 km, en op die afstand was er inderdaad weinig volk.
De afspuitstand kon inderdaad wat beter, misschien volgende keer wat paletten leggen.
Proficiat aan de organisatie!!!!
http://www.twv.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Oordegem, Vlierzele, eigenlijk niet zo goed aangepijld, maar toch gevonden.
Rond 14u vertrokken voor de 45 en ondervonden dat dit wel van de zwaarste uit mijn 25j MTB carriere waren.
Modder, zo een laagje van 7cm fijn remmend puin, 20km door plassen, tussen prikkeldraden, balanceren op het smalle grasstrookje naast de grachten. Af en toe een voetje aan de grond, gelukkig nooit in het koude sop beland.
Op de duur ging niet alleen de man maar ook de fiets kraken door de uitgevreten lagertjes van de pedalen. De vers gestoken C1formula-schijven waren er na 30km ook al door (wat niet pleit voor de formula-blokken); ploeteren, baggeren skiën op de MTB.
Wel een mooi parcours en meer dan voortreffelijke bevoorradingen en bediening in de cantine.
Ik denk dat we goed gaan slapen deze nacht en dromen van de tocht van morgen.
Maar eerst, vroeg uit de veren om de noodzakelijke reparaties aan de fiets te doen.
Al bij al een toffe tocht op het scherp van de snee.
Rond 14u vertrokken voor de 45 en ondervonden dat dit wel van de zwaarste uit mijn 25j MTB carriere waren.
Modder, zo een laagje van 7cm fijn remmend puin, 20km door plassen, tussen prikkeldraden, balanceren op het smalle grasstrookje naast de grachten. Af en toe een voetje aan de grond, gelukkig nooit in het koude sop beland.
Op de duur ging niet alleen de man maar ook de fiets kraken door de uitgevreten lagertjes van de pedalen. De vers gestoken C1formula-schijven waren er na 30km ook al door (wat niet pleit voor de formula-blokken); ploeteren, baggeren skiën op de MTB.
Wel een mooi parcours en meer dan voortreffelijke bevoorradingen en bediening in de cantine.
Ik denk dat we goed gaan slapen deze nacht en dromen van de tocht van morgen.
Maar eerst, vroeg uit de veren om de noodzakelijke reparaties aan de fiets te doen.
Al bij al een toffe tocht op het scherp van de snee.