Chemins du Soleil 2015

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: Chemins du Soleil 2015

Post by BerggeitCasualFietser »

Ziet er knap uit, al zal het voor dit jaar niet lukken...
Hou het hier wel in de gaten, zou de komende jaren toch een meerdaagse per jaar willen rijden...
brokkerieder
Mountainbiker

Post by brokkerieder »

Ook ingeschreven met een doktersattest van 5jaar oud, maar later nog eens laten testen en opsturen.
De conditie is nog verre van...iemand tips naar opbouw om meerdaagse te verteren?
Wollie
Mountainbiker

Post by Wollie »

gewoon af en toe eens fietsen :) Ik verschiet dat sommige collega bikers ritten van 100km en meer rijden als "training".. Ik heb vorig jaar nooit een rit van 100km of meer gereden. Zonder enige problemen de 3 dagen uitgedaan.
't Is nu toch mottig weer, dus beperk ik me tot af en toe en wanneer het past eens op de vélo springen voor meestal een wegrit. 60km momenteel, meer zie ik echt niet zitten.

Moet er wel zeggen dat ik absoluut niet graag alleen fiets en vaak in de weekends werk, dus combineer ik met lopen en zwemmen. Dat breekt de sleur en ik ben sportief.

Tegen april mei kan het wel dat ik (indien het werk het toelaat) zeker 5 keer per week iets doe. Zwemmen (meestal vlotjes 3,2km in een uurtje), lopen tot 2X per week een 12-tal km en 2 keer biken (indien mogelijk en tis plezant soms meer).

Ik heb wel geen ambitie om rap te rijden, vlotjes rijden en aankomen en vooral genieten van het parcours en de afdalingen (die ik wel vlot probeer te nemen :) :) ).

Groetjes, Wouter (Beveren-Leie)
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Hey Wollie, de reden van die 100km is dat we niet vroeger binnen mogen van ons vrouw! :lol:
MrSwiss
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Post by MrSwiss »

Hallo den deze ga het ook eens proberen maar met zijn 'beest' : The green specialized fatboy en zijn 2 copains Brokkenrieder en enfant terrible. Wel al een beetje alpen ervaring opgedaan in 2014 met de fatboy. In Briançon met singletrack.com 5 dagen trail en 2 dagen alpe d'huez met onder ander de Megavalanche (buiten competitie). Meerdaagse zal ook nieuw zijn maar we doen mee met de 'rando'. We kunnen misschien een belgisch tenten-kamp organiseren ?
Wollie
Mountainbiker

Post by Wollie »

Ik heb de indruk dat er een zuid-west-vlaams tentenkamp zal staan :) :)

Ik zal alvast zorgen voor een herkenningspunt met deze vlag :

" onclick="window.open(this.href);return false;

PS : Ben vorig jaar in Chemindu Soleil geweest en de week erna in Briancon bij Klaas en Kathleen. Later hoorde ik van hen dat er een zot met de fatbike is gekomen... ze waren precies nogal onder de indruk :) :)
kovan
Mountainbiker

Post by kovan »

Idd,

maar nu eerst LSD training... (Lazy Sunday Duvel training)... :lol:

Wollie wrote:Ik heb de indruk dat er een zuid-west-vlaams tentenkamp zal staan :) :)

PS : Ben vorig jaar in Chemindu Soleil geweest en de week erna in Briancon bij Klaas en Kathleen. Later hoorde ik van hen dat er een zot met de fatbike is gekomen... ze waren precies nogal onder de indruk :) :)
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

kovan wrote:Idd,

+1 :lol:
gedewe
Mountainbiker

Post by gedewe »

kovan wrote:Idd,

Wollie wrote:Ik heb de indruk dat er een zuid-west-vlaams tentenkamp zal staan :) :)

Maar den Wollie heeft blijkbaar veel tijd om te trainen volgens zijn lange broere
Wollie
Mountainbiker

Post by Wollie »

tijd misschien wel, maar goesting .... das soms ver te zoeken :)

der beginnen er hier teveel mij te kennen...ofwel is het aan de babbelzieke broere ofwel heb ik teveel tijd om op een forum te zitten...
Post Reply