Ik rij zelf sinds 2,5 jaar met een XTC 960 (de full suspension versie). Ik ben heel tevreden van die hydraulische MPHIII remmen. Vragen niet veel onderhoud en de plakketjes gaan vrij lang mee (als je ze tenminste deftig inrijdt)
Laat je niks wijsmaken. Niks beter dan de praktijk!
Giant
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Van 2001:Gf biker wrote:Da betwijfel ik toch zenne heeft Giant nie zijn eigen merk van schijfremmen zoals gizmo al zei die mph serie's? Die staan normaal op alle giants die standaard afgemonteerd zijn met schijven. Maar deze voldoen ruim voor het rijden van TT ken enkele rijders met zo'n remmen en zijn daar dik content van.Killer Bee wrote:kdenk dat daar julie's opstaan, als ik de juiste fiets voorheb :nen zwarte met geel.
EN laat u idd niks wijsmaken, zolang ge maar kunt remmen ist goed zeker...
Specifications:
27 versnellingen SRAM ESP 7.0 met halfpipe verstellers Nieuw oversized compact aluminium Aluxx 6061 frame 1600 gram met sloping bovenbuis voor meer veiligheid & comfort en nieuwe kabelgeleiding Geïntegreerd cartridge balhoofdstel A-head stuurpen SR Suntour MG instelbare magnesium verende voorvork met 75mm veerweg SR Suntour MD 214 crank set 9 speed cassette 11-32 Rigida zwarte dubbelwandige aluminium velgen ZAC 2000 Selle Italia ergonomisch zadel DT Swiss RVS zwarte spaken Michelin Wildgripper banden X-comp Vervangbaar achterpat Magura Julie hydraulische schijfremmen Lak op 100% waterbasis Doorzichtige acryl lak voor ultra heldere kleuren Kleur: Mango geel / Glanzend anthraciet grijs
tis wel den 860 denk..
http://www.marktplaza.nl/te-koop-giant- ... 383951.php
ATX 870 Bwj 2000 met MPH remmen

Giant ATX 870, kleur geel/grijs, bouwjr 2000
met hydraulische MPH schijfremmen
en Rock Shox Judy XC voorvork
afgemonteerd met SRAM 7.0
ATX 870 Bwj 2000 met MPH remmen

Giant ATX 870, kleur geel/grijs, bouwjr 2000
met hydraulische MPH schijfremmen
en Rock Shox Judy XC voorvork
afgemonteerd met SRAM 7.0
-
Guest
Post by Guest »
idd standard zijn voor 90% de giant afgemonteerd (als ze schijfremmen hebben) met hun eigen schijfremmen
deze zijn gebaseerd op de hope C2 's
dit is een sloten systeem heeft als voordeel dat je ze kunt bijregelen vanaf de remhendel
klein nadeel bij extreem lange afdalingen waarbij je veelvuldig en lang in de remmen gaat dat de olie niet zo kan uitzetten als bij een open systeem met gevolg slempen en soms blokkeren van de remmen
maar in belgie zul je dat nooit voorhebben
deze zijn gebaseerd op de hope C2 's
dit is een sloten systeem heeft als voordeel dat je ze kunt bijregelen vanaf de remhendel
klein nadeel bij extreem lange afdalingen waarbij je veelvuldig en lang in de remmen gaat dat de olie niet zo kan uitzetten als bij een open systeem met gevolg slempen en soms blokkeren van de remmen
maar in belgie zul je dat nooit voorhebben
- Ren&Stimpy
- Mountainbiker
Post by Ren&Stimpy »
kheb vroeger nog zo nen giant gehad met MPH schijfjes. Die remmen werkten schitterend in de modder. Ultieme test was de afdaling van Alpe D'huez. Remmen stonden roodgloeiend maar bleven goed werken (mits bijstellen van extern wieletje aan het stuur).
inderdaad mannen dat is den bheb hem just terug gekregen van de fietsenhandelaar en zou normaal weer soepel moeten rijden
maar ik denk dak de mijne mechanische schijfremmen zijn en geen hydraulische
zal hem morgen eens goed bekijken in den klaren hé
ben er eindelijk eens wat mee beginnen rijden en moet zeggen ben nen serieuzen leek kwa technologie maar op al veel bijgeleerd hier zulle
Zijn er bepaald zakens dak moet weten over die schijfremmen kwa onderhoud en dergelijke en wanneer ze versleten zijn enzo
alvast bedankt
maar ik denk dak de mijne mechanische schijfremmen zijn en geen hydraulische
zal hem morgen eens goed bekijken in den klaren hé
ben er eindelijk eens wat mee beginnen rijden en moet zeggen ben nen serieuzen leek kwa technologie maar op al veel bijgeleerd hier zulle
Zijn er bepaald zakens dak moet weten over die schijfremmen kwa onderhoud en dergelijke en wanneer ze versleten zijn enzo
alvast bedankt