mag weg
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Re: Spaken die loskomen.
Toch heb ik al een 2 jaar mijn setje van fietssportief (crest/240s) in gebruik zonder problemen. Terwijl het vorige handgespaakte set wat 2 keer zo duur was bij een gerenommeerde bouwer het slechts enkele maanden uithield .
Nipples komen los door een ongelijke spaakspanning. De losse spaken terug op spanning zetten lost niks op, spanning van alle spaken moet bekeken worden. Best van nul beginnen: nipples los
Tot spaakdraad net niet zichtbaar is en terug op spanning zetten. Een spaakspanningsmeter (parktool bvb) is wel onmisbaar. Probeer het eens zelf: helemaal niet zo moeilijk en geeft achteraf veel voldoening.
Kijk eens op wheelpro.uk, Roger Musson, daar kan je een zeer volledige wielbouwgids downloaden.
En je weet wat de Roger zegt: alles wat je zelf doet, doe je meestal beter ...
Tot spaakdraad net niet zichtbaar is en terug op spanning zetten. Een spaakspanningsmeter (parktool bvb) is wel onmisbaar. Probeer het eens zelf: helemaal niet zo moeilijk en geeft achteraf veel voldoening.
Kijk eens op wheelpro.uk, Roger Musson, daar kan je een zeer volledige wielbouwgids downloaden.
En je weet wat de Roger zegt: alles wat je zelf doet, doe je meestal beter ...
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Laat ze opnieuw op de juiste spaakspanning zetten, en gebruik dan DT Swiss Spoke Freeze. Na het spannen doe je dan één drupje per spaak ter hoogte van de nippel en laten rusten. Voorkomt het lostrillen van de spaken.