zon 18 jan 2015 de 15de editie van "de heuveltjes van erika"

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rik c
Mountainbiker

Re: zon 18 jan 2015 de 15de editie van "de heuveltjes van er

Post by rik c »

Vandaag de drie afstanden getest en goed bevonden. De grondige kennis van de streek van onze parcoursbouwers , heeft er voor gezorgd dat er een prima berijdbaar parcours klaar ligt. Ze hebben er de juiste off-road stroken weten uit te kiezen.
En om helemaal mee te zijn met de actualiteit , kunnen we in Klerken uiteraard ook niet voorbij aan 100 jaar grote oorlog ; De (laatste) jenever bevoorrading, op 3 km voor de finish, is binnen in de Vredesmolen, waar in 1918 den Duits zijn laatste verzetshaard van de streek had. De molen, gelegen op de toppen van de Klerkense hoogvlakten, is vrij toegankelijk en van bovenuit heb je een prachtig uitzicht over de ganse streek. Enne, . . . liefst uw jeneverke drinken nàdat je de wenteltrap hebt beklommen aub !
Onze drie vrolijke jenever-meisjes hebben speciaal een cursus oorlogsgeschiedenis gevolgd en gaan u met de glimlach uitgebreid te woord staan over de gruwelen die zich daar 100 jaar geleden hebben afgespeeld.
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

Voila , eindelijk in mijn zetelke beland .
T'was ne lange maar mooie dag vandaag (eerst tickets voor 6juli naar de stenehei naar ACDC (o) (o) (o) :bounce: :bounce: :bounce: ) en dan alles nog eens gekontroleerd en gekontroleerd
Voel de oogjes al zwaar worden .
hopelijks gebruikt het weer nog 1 dagje zijn verstand.
tot morgen iedereen
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Jägerke is ook klaar voor morgen, k vind dat het parcours er heeeeel goed bij ligt. Morgen met mijn camera on the road. Dus alle welkom. SEE YA IN THE FIELD!!!!!
santaromita
Mountainbiker

Post by santaromita »

Net nog spijkercontrole gedaan aan sporthal onder mooie sterrenhemel , en ze waren ons goed gezind : niets gevonden , morgenochtend nog eens voor de veiligheid =D> [-o< =D> [-o<
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

santaromita wrote:Net nog spijkercontrole gedaan aan sporthal onder mooie sterrenhemel , en ze waren ons goed gezind : niets gevonden , morgenochtend nog eens voor de veiligheid =D> [-o< =D> [-o<
Knap gedaan, Santaromita;-)
slik20
Mountainbiker

Post by slik20 »

Super tocht! Met dank aan de goede organisatie die ondanks de regen en de kou er steeds bij liep met een glimlach.
Volgend jaar weer van de partij
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

Merci Rik C voor de prachtige organisatie
Merci Henkyboy voor de ontvangst
Merci Henkyboy voor de afspuitstand :lol:
Merci weeral Henkyboy voor mij kledij te reinigen :roll: :roll: :roll:
Merci Jagermeister voor het begin van de aprés
Merci Henkygirl voor mijn rug te wassen
Merci Erica's voor den Aprés

En special thanks to mijn vrouwke om me vanmorgen uit mijn bed te sjotten en weg te turen op de velo maar dan wel achter mij te komen =D> =D> =D> =D>

Vanmorgen vertrokken rond 9u naar klerken (30 km verder) om hopelijks nog op tijd te kunnen inschrijven. Na 500 m begon het al te regenen aldus het regenjasje aan. Dit jasje is de volgende uren serieus getest geweest. Hartelijk ontvangen door enkele bekenden en na inchrijvingen zo snel mogelijk vertrokken maar Henyboy moest zonodig nog zijn doucheverhalen van verleden week nog vertellen, iets met kapstokken???? ](*,) ](*,) :lol: :lol: :lol: :lol:
Alles zou bereidbaar zijn en dat was het ook maar nadat al 500 man voorbijgekomen waren en de regen niet stopte was het parkoer bij momenten serieus glibberig. Nu weet waarom die cyclocrossers som relatief :wink: traag fietsen/swalpen over het parcour. De eerste bevoorrading...da waren bekers die de naam bekers waardig waren :lol: :lol:
Daar heb ik met ...(naam vergeten..24urace) verder gereden naar de volgende BV. Ondertussen zijn we wegens onderkoeld en verplichtingen gesplitst. De 2e BV was al aan het opruimen maar de ontvanst was zeker niet minder. Ik mocht er mijn handschoenen (met inhoud) verwarmen aan hun vuurtje. Mijn voeten kon ik niet omhooghangen :roll:
De jenevermeisjes waren blijkbaar net vertrokken maar hebben dat op de aprés rechtgezet.
Natte rit, 72 km en onderkoeld een (ergens tussen koud en lauw) douche genomen om me neer te zetten op de aprés.
2u later dacht ik plotseling aan die 2 brave mensen die nog aan de fietsbewaking stonden enkel voor mijn fiets... :-k
Fiets naar binnen genomen en de rest is klassiek. Gelukkig geen verloting ervan.

Merci Erika's
liebherr 914
Mountainbiker
Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Post by liebherr 914 »

Deze morgen afgezakt naar Klerken, om met gezin terug te genieten van een spetterrende tocht georganiseerd door een sublieme organisatie . Alles was terug top, jammer van het weer maar we hebben
er toch van genoten. Dus bij deze tot de volgende en bedankt Erikabikers
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Mijn allereerste deelname te Klerken aan de befaamde heuveltjes van Erica...... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Maar ik heb me de verplaatsing niet beklaagd!! Na gisteren de Velofollies TT te hebben gereden vandaag wijselijk besloten om de 36 km te rijden, en dit was een goede keuze..... :-D :-D :-D :-D :-D de beentjes waren vermoeider dan gedacht en met de regen van de afgelopen nacht was het parcours toch zwaarder dan verwacht.. De bevoorrading en druppelkot waren meer dan welkom en dik in orde, den bike wash marcheerde heel goed, de douches waren superlekker warm en de pannenkoeken smaakten heerlijk, dus zal het zeker niet bij die ene deelname blijven!!!

Tot de volgende editie in hopelijk iets drogere omstandigheden!! =D> =D> =D> =D> =D>
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

537 X bedankt mannen en vrouwen. RESPECT
Ondanks het kl...weer .
Alles is opgekuist en weggestoken tot volgend jaar.
Nu eindelijk verse en vooral droge kleertjes aandoen (na 12u nat rondlopen doet da deugd) en voorzichtig beginnen aan onze kleine afterparty (niet te lang denk ik want oogjes worden al zwaar )
foto's en filmpjes volgen nog .
nogmaals bedankt aan iedereen
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Post Reply