Zondag 8/2 ZoeNK Tocht Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
phille
Mountainbiker

Re: Zondag 8/2 ZoeNK Tocht Heverlee

Post by phille »

Speedy G. wrote:Is die kidstoer te doen voor iemand van 5,5jaar?
Hij rijdt hier in de platte Kempen gerust tochten tot +/_ 18 à 20km als het parcours er niet te zwaar bij ligt.
Nu met al die modder probeer ik het altijd tot een 15 à 16km te beperken.

Zitten er hier op die kidstoer ook wat hoogteverschillen in of relatief vlak?
sterke kerel !!!
De kidstocht is zeer goed doenbaar, geen noemaswaardig zware klimmen, maar eerder aan de saaie kant, veel rechtdoor dus, maw makkelijk
kids-25-35-45 zijn tochten die eerder door de bossen gaan, ik ga niet zeggen ten allen tijde berijdbaar, maar ik durf mijn hand int vuur steken dat je hier nooit moet baggeren, het bos rijd nu eenmaal leuker
Opgepast: als de dooi inzet na de winter kan de ondergrond eerder tegen werken en dan is het zwaar, maar in februari is het nog steeds winter ! (alhoewel vandaag 10graden ...)
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

phille wrote:
Speedy G. wrote:Is die kidstoer te doen voor iemand van 5,5jaar?
Hij rijdt hier in de platte Kempen gerust tochten tot +/_ 18 à 20km als het parcours er niet te zwaar bij ligt.
Nu met al die modder probeer ik het altijd tot een 15 à 16km te beperken.

Zitten er hier op die kidstoer ook wat hoogteverschillen in of relatief vlak?
sterke kerel !!!
De kidstocht is zeer goed doenbaar, geen noemaswaardig zware klimmen, maar eerder aan de saaie kant, veel rechtdoor dus, maw makkelijk
kids-25-35-45 zijn tochten die eerder door de bossen gaan, ik ga niet zeggen ten allen tijde berijdbaar, maar ik durf mijn hand int vuur steken dat je hier nooit moet baggeren, het bos rijd nu eenmaal leuker
Opgepast: als de dooi inzet na de winter kan de ondergrond eerder tegen werken en dan is het zwaar, maar in februari is het nog steeds winter ! (alhoewel vandaag 10graden ...)
Geen idee of hij zo sterk is maar groot is hij alleszins wel en hij doet het ook dolgraag want op maandag begint hij al te vragen waar we zondag gaan mountainbiken.
Het liefst van al dan ook nog singletracks maar ja, je kan niet alles hebben op een kidstoer natuurlijk.

Ik ga proberen mijn broer zo ver te krijgen dat hij mee wil, zodat ik de 65km kan doen want om af te komen enkel voor de kidstoer is me wat te ver (103km enkele rit).
Tot hoe laat mag je voor de 65km vertrekken want misschien dan eerst de kids en daarna nog vertrekken voor de grote.

Komen de gps tracks trouwens nog online op jullie site want nu krijg ik telkens een foutmelding.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Speedy G. wrote:Geen idee of hij zo sterk is maar groot is hij alleszins wel en hij doet het ook dolgraag want op maandag begint hij al te vragen waar we zondag gaan mountainbiken.
Het liefst van al dan ook nog singletracks maar ja, je kan niet alles hebben op een kidstoer natuurlijk.
6 jaar is mss wat jong om alleen een tocht te laten rijden ...
Ondanks ons pechzone systeem denk ik dat hij toch nog zeker een jaar moet wachten, of wie weet zijn hier andere vaders die hem op sleeptouw willen nemen ? Begeleide tochten hebben we helemaal int begin gedaan maar de opkomst is zeer laag en kost veel mensen die we nodig hebben om de rest te organiseren
Speedy G. wrote:Tot hoe laat mag je voor de 65km vertrekken want misschien dan eerst de kids en daarna nog vertrekken voor de grote.
we zijn hier strikt in, om 10u30 word er al serieus gekeken om te beginnen ontpijlen, meestal is dat dus om 11u, als je dan nog de 65 wil doen ward het zeer krap !
Speedy G. wrote:Komen de gps tracks trouwens nog online op jullie site want nu krijg ik telkens een foutmelding.
in de week van de TT worden dee vrijgegeven
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

phille wrote:
Speedy G. wrote:Geen idee of hij zo sterk is maar groot is hij alleszins wel en hij doet het ook dolgraag want op maandag begint hij al te vragen waar we zondag gaan mountainbiken.
6 jaar is mss wat jong om alleen een tocht te laten rijden ...
Ondanks ons pechzone systeem denk ik dat hij toch nog zeker een jaar moet wachten, of wie weet zijn hier andere vaders die hem op sleeptouw willen nemen ? Begeleide tochten hebben we helemaal int begin gedaan maar de opkomst is zeer laag en kost veel mensen die we nodig hebben om de rest te organiseren
Nee nee, alleen mag hij niet weg hoor. Maak je daar maar geen zorgen over.

Mijn broer rijdt meestal ook mee met de mountainbike en dan doen wij met zijn drieën eerst de kidstoer.
Daarna rijdt mijn broer met mijn zoontje naar huis en doe ik de grote toer erbij en rijden we daarna nog met de fiets naar huis.
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

Deze tocht staat ook al vele jaren op onze agenda van the muddevils ,steeds een perfecte organisatie , we kijken er naar uit !
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

En Phille, wat heb je geleerd na de deze van Huldenberg? Om deze triple in schoon- en grootsheid af te sluiten moet je wel uit de kast komen, hé man.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

ik vrees voor u dat ik nooit uit de kast zal komen, maar dat is niet wat je vraagt denk ik , of toch ?

Wat heb ik geleerd gisteren, dat wanneer ik denk een spike op te leggen, ik dat ook beter doe ! Meeste tijd verloren de eerste 2 uren van de tocht
Robin21
Mountainbiker

Post by Robin21 »

Wat voor ondergrond mag ik hier verwachten?
Is het parcours wat 'waterbestendig'? Of is het direct baggerwerk als het wat geregend heeft?
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Robin21 wrote:Wat voor ondergrond mag ik hier verwachten?
Is het parcours wat 'waterbestendig'? Of is het direct baggerwerk als het wat geregend heeft?
bosrijke tocht, enkele jaren geleden massa's regen gehad deelnemers van de 25-35-45 hebben niet geklaagd, nooit bagger toestanden
Op de 55 en 65 ga je wat meer in de velden van Pecrot en Neten rijden, maar ook daar zal je achterwiel evenveel kms doen als je voorwiel !
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

phille wrote:[Op de 55 en 65 ga je wat meer in de velden van Pecrot en Neten rijden, maar ook daar zal je achterwiel evenveel kms doen als je voorwiel !
Ik heb eerder ervaren dat het achterwiel in Pecrot en Neten steeds meer kilometers doet dan het voorwiel. Maar dat zal morgen in Pellenberg niet anders zijn, vrees ik.
Post Reply