waar heb je dat gekocht ?follow wrote:ik heb mij gisteren een slotje gekocht met alarm ! 100 decibel gaat eraf wanneer ze proberen te knippen en als ze fiets vast pakken en het het slot niet open is in 30 sec .
kostprijs 20 EURO !
GESTOLEN BIKE'S
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Re: GESTOLEN BIKE'S
- Glennvh
- Mountainbiker
Willek ook wel weten !! Al is het maar voor ze het verschiet te doen krijge
- Jemp
- Mountainbiker
Ik denk dat de organisaties er mss goed aan doen de flikken te informeren om wat toezicht te houden. Kunnen niet alles zien, maar werkt toch afschrikkend.
Ge zou schrik krijgen om nog naar ne VTT te gaan...
Ik begrijp niet dat men in ons land geen lokfietsen mag gebruiken. Je plaatst er een paar fietsen op een verlaten fietsenrek, en een beetje verder plaats je een minibusje met donkere vensters. Het duurt nooit lang eer je prijs hebt. En de dieven achter slot en grendel voor een maand of 6 (effectief). Indien geen gekende verblijfplaats, terug naar land van herkomst. Politiekers, maak daar dringend werk van.dummy1988 wrote:Net terug van de tocht in Kemmel, zeer mooie toch, alleen jammer dat na de après-bike mijn fiets gestolen is van op mijn fietsenrek![]()
Half uurtje weggeweest, fiets op het fietsenrek achtergelaten, met slot aan de fiets en rek.
Moest er iemand iets gezien hebben, stuur gerust een berichtje.
Ben al blij dat je het over politiekers hebt ipv de flikkeni-Mac wrote: Ik begrijp niet dat men in ons land geen lokfietsen mag gebruiken. Je plaatst er een paar fietsen op een verlaten fietsenrek, en een beetje verder plaats je een minibusje met donkere vensters. Het duurt nooit lang eer je prijs hebt. En de dieven achter slot en grendel voor een maand of 6 (effectief). Indien geen gekende verblijfplaats, terug naar land van herkomst. Politiekers, maak daar dringend werk van.
Maar...
Lokfietsen? Da's uitdagen, sluwe advocaten zullen in hun handen wrijven. Fietsdieven zullen in no time vrijgesproken worden.
6 maanden effectieve gevangeisstraf voor een fietsdiefstal? Voor mij ok, maar spijtig genoeg niet haalbaar.
Wat ik niet begrijp is dat er nog zoveel bikers hun dure fiets onbeheerd achterlaten. Er zijn toch genoeg pechvogels hun verhaal al komen doen.
Gelegenheid maakt de dief... probeer die gelegenheid dan ook tot een minimum te beperken denk ik dan.
Ik ken genoeg mensen bij de politie (familie en via mijn job op spoed), en heb veel respect voor hun soms ondankbare job. Ze doen enkel en alleen wat de wet hen toelaat. Idem voor het gerecht. Zij zijn het slachtoffer van wetten die door politici werden ineen geflanst. Als je dan weet dat velen onder hen advocaat zijn, lijkt het alsof ze voor werk zorgen voor zichzelf.kawa wrote:Ben al blij dat je het over politiekers hebt ipv de flikkeni-Mac wrote: Ik begrijp niet dat men in ons land geen lokfietsen mag gebruiken. Je plaatst er een paar fietsen op een verlaten fietsenrek, en een beetje verder plaats je een minibusje met donkere vensters. Het duurt nooit lang eer je prijs hebt. En de dieven achter slot en grendel voor een maand of 6 (effectief). Indien geen gekende verblijfplaats, terug naar land van herkomst. Politiekers, maak daar dringend werk van.![]()
En mocht de politiek dergelijke wet kant en klaar krijgen, dan zouden diefstallen wel minderen. In de Uk doen ze dat trouwens wel (lok auto's).
Den Bees wrote:waar heb je dat gekocht ?follow wrote:ik heb mij gisteren een slotje gekocht met alarm ! 100 decibel gaat eraf wanneer ze proberen te knippen en als ze fiets vast pakken en het het slot niet open is in 30 sec .
kostprijs 20 EURO !
Ook benieuwd
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Een artikel over lokfietsen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140911_01263541" onclick="window.open(this.href);return false;
- follow
- Mountainbiker
- Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago
Ik heb dit gekocht in het winkelcentrum Vermeersch- Deconinck in Edewalle (handzame).Den Bees wrote:waar heb je dat gekocht ?follow wrote:ik heb mij gisteren een slotje gekocht met alarm ! 100 decibel gaat eraf wanneer ze proberen te knippen en als ze fiets vast pakken en het het slot niet open is in 30 sec .
kostprijs 20 EURO !
Verschillende winkels gedaan en maar daar gevonden .
Merk is Yalé misschien dat je op hun site verdelers kan vinden .
Grtn Jurgen
Jemp wrote:Ik denk dat de organisaties er mss goed aan doen de flikken te informeren om wat toezicht te houden. Kunnen niet alles zien, maar werkt toch afschrikkend.
Men zou inderdaad schrik krijgen om naar een TT te gaan met goed materiaal. Zelf mijn nieuwe fiets laten stelen een drietal weken geleden. Ik deed pas mee aan mijn derde of vierde TT. Niet slim van mij maar ik hield toen geen rekening met de mogelijkheid van een diefstal. ik ben geleerd en mijn nieuwe fiets zal gesloten worden met een deftig slot. Op sommige TT's zag ik bordjes "helm verplicht". Van mij mag men daarnaast hangen "sluit uw fiets", want ik was zeker niet de eerste en ook niet de laatste die tegoedertrouw is tov zijn medemens.