Lagers BB

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
beamer
Mountainbiker

Re: Lagers BB

Post by beamer »

Thx for the info guys :-) Misschien toch beter stalen lagers bestellen.
Zijn deze makkelijk zelf te plaatsen in een BB90 bracket? Iemand ervaring met dit type bracket?
Waar kan ik een geschikte lagerpers vinden voor dit bracket? Ik heb al eens rond gekeken op de site van bike discount, maar daar heb ik er geen gevonden.
Enkel de demontage tool (Parktool BBT-90.3)

Grtz
timtim78
Mountainbiker

Post by timtim78 »

Naar een goede ijzerwinkel of doe-het-zelver en een draadstang met een paar dikke rondelen ( 1mm kleiner dan de buitendiameter van je lager) en 2 moeren en draaien maar. Kost niks en werkt perfect. Wel draadstang zo dik mogelijk nemen geen van 6mm hé ;-)
beamer
Mountainbiker

Post by beamer »

Bedankt voor de tip Tim!
Ik denk dat ik via jou methode veel goedkoper gesteld ga zijn dan het gereedschap zelf aan te kopen.
timtim78 wrote:Naar een goede ijzerwinkel of doe-het-zelver en een draadstang met een paar dikke rondelen ( 1mm kleiner dan de buitendiameter van je lager) en 2 moeren en draaien maar. Kost niks en werkt perfect. Wel draadstang zo dik mogelijk nemen geen van 6mm hé ;-)
Post Reply