Ben van plan een nieuwe bike aan te schaffen, (27,5" Santa Cruz 5010) en deze worden standaard afgeleverd met Maxxis High Roller 2 (27,5x2.3) voor en Maxxis Ardent (27,5x2,25) achter. Beide Tubeless Ready en EXO Protection.
Nu ben ik al jaren zeer tevreden over Nobby Nic's 2.25 op Mavic Crossmax ST wielen (Tubeless dus!). Vind deze laatste een goede allround band voor mij tijdens mijn ritjes in Nederland (waar ik graag veel technische paadjes opzoek) en mijn buitenlandse uitstapjes in de Franse Alpen waar ze echt veel voor de kiezen krijgen. Bovendien rijd ik bijna nooit lek! Ook erg prettig...
Ikzelf zit niet te wachten op een hele schuur vol met verschillende banden voor verschillende parcoursen. Zoek dus een goed compromis, maar heb geen enkele ervaring met de Maxxis banden. Ik twijfel eigenlijk niet aan de grip maar meer aan de rolweerstand, zwaarte en lekbestendigheid etc.
Alle ervaringen zijn welkom, alvast bedankt
Maxxis High Roller2/Ardent of Nobby Nic?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.