Zo 04/01/2015 Londerzeel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vk1238
Mountainbiker

Re: Zo 04/01/2015 Londerzeel

Post by vk1238 »

RumaNoV wrote:Op een bepaald moment stond er een ambulance met politie, iemand enig idee wat hier gebeurt was? Waarschijnlijk een onfortuinlijke biker die gevallen was?

Tot de volgende.
Stond er bij tot ambulance er was. Biker gevallen op heup met de nodige pijn. Kon niet meer recht of bewegen... Afgevoerd naar ziekenhuis en de politie is gewoon maar eens komen kijken. Dachten misschien dat het om een aanrijding ging ofzo...

Grtz
lorenzom
Mountainbiker

Post by lorenzom »

De 54 km gereden, zowat als allerlaatste vertrokken met onze groep denk ik tegen 11.00 uur. Tegen dan was de ijzel op de banen weg, maar wat was dat op de veldwegen... Dit had niks meer vandoen met mountainbiken maar was een cyclocross pur sang... :lol: Ik denk dat ik nog nooit door zovéél modder heb moeten baggeren, modder in alle soorten en maten : dunne glibbermodder, vette plakmodder, modder met gras in dat heerlijk in alle kamwielen meedraait, plakmodder met bladeren waardoor ik in plaats van met 2.1 inch banden ineens met een soort fatboy banden rondreed, modder met zeer veel plassen, zwarte modder, bruinige modder,... Bijna overal boven- op- en af geraakt (behalve dat halve meter diep uitgesleten spoor ergens met zicht op het Atomium tussen twee velden, dat was onberijdbaar) al was dat lang helemaal niet evident in deze omstandigheden... Zéér veel ketting- en tandwielproblemen gehad ten gevolge van de baggerwerken. Maar als er reeds 900 man voor je gepasseerd is, kan je uiteraard verwachten dat de boel omgebaggerd gaat zijn =D> Maar als ik moet kiezen tussen vroeg vertrekken met ijzel op het asfalt/beton of laat vertrekken met baggerwerken maar zonder ijzel, dan kies ik steevast voor het laatste ! Maar wat hebben we weer veel plezier beleefd ! driewerf Oera =D> Organisatie was trouwens top !
Harrehart123
Mountainbiker

Post by Harrehart123 »

Was inderdaad heel modderig, te modderig zelf voor mijn goesting.
Een goede test echter voor mijn nieuwe fiets, hij heeft het goed doorstaan.
Was blij met mijn Rohloff en riem 8)

Heeft er iemand leuke foto's van deze rit?
dennisVO
Mountainbiker

Post by dennisVO »

Harrehart123 wrote: Heeft er iemand leuke foto's van deze rit?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 7f297a1fb9
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Post by El Toro Cycling Club HB »

Zoals ik het tot nu toe gelezen heb , vind ik het aan de ene kant jammer dat ik niet op de laatste dag van het jaar in Retie ben geweest zoals ook de eerste zondag voorbij heb laten gaan, :oops: :oops:
maar aan de andere kant wist ik dat het zoals te lezen, hier, maar ook in Oostmalle of St. Job overal niet erg optimaal was en dan druk ik mij voorzichtig uit en dat is voor mij op dit moment niet erg uitnodigend, nogmaals ook na het lezen van de vele commentaren, was en is om mijn fiets uit de schuur te halen, die op het fietsrek vast te doen en onderweg te gaan voor een mooie, qua weer en speciaal ondergrond doenbare mtb tocht.
absalonke
Mountainbiker

Post by absalonke »

Namens MTB Palmvelden wil ik alle bikers danken voor hun deelname aan onze tourtocht en voor de positieve commentaren op de site.

Als organisatie blijft het altijd een moeilijke evenwichtsoefening - zeker na afloop van de stortbuien van zaterdag ll. We hebben de omloop op diverse plaatsen aangepast, maar anderzijds willen we alle bikers toch voldoende onverharde stroken aanbieden om er geen asfaltkoers van te maken. Bovendien zorgt de doortocht van enkele honderden bikers op onverharde wegen vaak voor meer impact dan verwacht ... Bovendien hebben in laatste instantie de omloop nog moeten aanpassen door bijkomende wateroverlast in Londerzeel en omstreken.

Het doet dan ook veel plezier dat we van vele deelnemers spontaan positieve reacties kregen op de omloop (ondanks de modder) en op de organisatie ...

En voor de bikers die Londerzeel en omstreken in droger omstandigheden willen ontdekken, afspraak op donderdag 14 mei 2015 ( Ons-Heer-Hemelvaartdag ) .... met heel wat bijkomende onverharde stroken, die we zondag links hebben moeten laten liggen...

Aan iedereen nogmaals een gezond, sportief en plezant 2015 gewenst.

Absalonke
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Ik vond het nog vrij goed doenbaar van modder had het erger verwacht. Maar 1X afgestapt op een afdaling in Oppem waar de tratorsporen wel erg diep waren Ook bedant aan de Mark die mijn leke band vervangde op de ravi en zo moest ik mijn polle niet vuilmaken :lol: en kon ik een stukje eten.
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Post by El Toro Cycling Club HB »

patje2 wrote:Ik vond het nog vrij goed doenbaar van modder had het erger verwacht. Maar 1X afgestapt op een afdaling in Oppem waar de tratorsporen wel erg diep waren Ook bedant aan de Mark die mijn leke band vervangde op de ravi en zo moest ik mijn polle niet vuilmaken :lol: en kon ik een stukje eten.

Kijk als deze toch bij mij ook om de hoek zou zijn, dan had ik niets gezegd, maar ik moet heen en terug wel 2 uur in de auto zitten om in Londerzeel te komen en vorig jaar op 5 januari heb ik dat wel gedaan en vond ik het voor mij net doenbaar.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Als je met erge verwachtingen vertrekt, is het uiteindelijk steeds beter :wink:
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

El Toro Cycling Club HB wrote:
patje2 wrote:Ik vond het nog vrij goed doenbaar van modder had het erger verwacht. Maar 1X afgestapt op een afdaling in Oppem waar de tratorsporen wel erg diep waren Ook bedant aan de Mark die mijn leke band vervangde op de ravi en zo moest ik mijn polle niet vuilmaken :lol: en kon ik een stukje eten.

Kijk als deze toch bij mij ook om de hoek zou zijn, dan had ik niets gezegd, maar ik moet heen en terug wel 2 uur in de auto zitten om in Londerzeel te komen en vorig jaar op 5 januari heb ik dat wel gedaan en vond ik het voor mij net doenbaar.
Ik kan wel begrijpen dat je geen 2 uur in de wagen zit om te biken in deze streek bij deze weersomstandigheden. Maar ik kan je wel zeggen dat het dit jaar beter lag dan vorig jaar toen moest ik op enkele hellingen te voet en op andere stoken met de voetjes bij zetten om recht te blijven nu was het overal doenbaar en ik ben ook geen modderbageraar geef mij maar sneeuw en ijs in de winter veel leuker Het was trouwens mijn 1ste modderrit sinds lang
Post Reply