Zo 04/01/2015 Londerzeel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- vannoli
- Mountainbiker
- Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah
Re: Zo 04/01/2015 Londerzeel
De 54 gedaan, parcours was zeer goed , geen plassen geen modder dus alles was perfect berijdbaar :) , sommige stukken waren vettig maar twas nog te doen
vannoli wrote:De 54 gedaan, parcours was zeer goed , geen plassen geen modder dus alles was perfect berijdbaar :) , sommige stukken waren vettig maar twas nog te doen
'geen plassen geen modder' heb je wel de TT van Londerzeel gereden??
Wij hebben ook de 54 gedaan en véél plassen en véél modder tegengekomen, niettegenstaande vonden wij dit een SUPER TT. We hebben ons écht goed geamuseerd
Nogmaals
...en dank voor de extra afspuitslang
- Dickie
- Mountainbiker
Blij dat ik hier ben komen biken met de On One ss.
Nogal vroeg op weg en er lag verraderlijke ijzel op de banen.
Nadat ik een paar onfortuinlijke bikers langs de kant heb zien staan bekomen, ben ik wijselijk veel voorzichtiger over de asfaltstukjes geworden.
Off-road ging het over glibberige landbouwwegels en talloze plassen waar je door moest.
Enkele zompige klimmetjes waren voor mijn benen te zwaar.
Lang geleden dat ik nog zo onder de prut zat, maar bikewash en douche spoelden de modderkorst vlot weg.
Gezien de omstandigheden is het nog een erg leuke en goed georganiseerde tocht geworden.
Nog even nagebabbeld op de aprés alvorens weer naar huis te rijden.
Nogal vroeg op weg en er lag verraderlijke ijzel op de banen.
Nadat ik een paar onfortuinlijke bikers langs de kant heb zien staan bekomen, ben ik wijselijk veel voorzichtiger over de asfaltstukjes geworden.
Off-road ging het over glibberige landbouwwegels en talloze plassen waar je door moest.
Enkele zompige klimmetjes waren voor mijn benen te zwaar.
Lang geleden dat ik nog zo onder de prut zat, maar bikewash en douche spoelden de modderkorst vlot weg.
Gezien de omstandigheden is het nog een erg leuke en goed georganiseerde tocht geworden.
Nog even nagebabbeld op de aprés alvorens weer naar huis te rijden.
Wij kwamen ter plaatse met een zeer ruime delegatie +20 aan de inschrijving , sommigen deden de kleine tour anderen de grote , en nog anderen volgende het parcours langs de wegen , ikzelf ben onderweg terug naar huis gereden na een aantal slippers op het gladde wegdek was de goesting rap over
.
Deze morgen zijn er trouwens een 8 tal fietsers van onze streek binnengebracht in het hospitaal te Bornem met diverse breuken , waaronder een nonkel van ons met een heupbreuk .
In Mei zal het alvast een stuk beter zijn , tot dan mtb palmvelden!
Deze morgen zijn er trouwens een 8 tal fietsers van onze streek binnengebracht in het hospitaal te Bornem met diverse breuken , waaronder een nonkel van ons met een heupbreuk .
In Mei zal het alvast een stuk beter zijn , tot dan mtb palmvelden!
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Zo hard geregend dat de modder was weggespoeld!
Plassen lagen er genoeg.
Leuk ritje. Eerstemaal tegen de grond te Wolvertem centrum door een remmanoever in de bocht.
Ola, opletten dus.
Nog niet geleerd tegen snelheid naar beneden aan de watertoren in Brussegem.
Nog een tuimelpartij bij een inhaal manouevre. Tweemaal is genoeg dus rest wat rustiger(veiliger) gereden.
Laatste deel na bevoorrading vrij vlot bereidbaar.
Leuke eerste rit van het jaar.
Plassen lagen er genoeg.
Leuk ritje. Eerstemaal tegen de grond te Wolvertem centrum door een remmanoever in de bocht.
Ola, opletten dus.
Nog niet geleerd tegen snelheid naar beneden aan de watertoren in Brussegem.
Nog een tuimelpartij bij een inhaal manouevre. Tweemaal is genoeg dus rest wat rustiger(veiliger) gereden.
Laatste deel na bevoorrading vrij vlot bereidbaar.
Leuke eerste rit van het jaar.
Kan er mij iemand een gpx bestand bezorgen van deze rit?
Alle afstanden zijn welkom.
Normaal was de planning ook te komen maar daar heeft de dochter van 7 weken even anders over beslist
.
Zitten er prive stukken op het parcour?
Alvast bedankt
Normaal was de planning ook te komen maar daar heeft de dochter van 7 weken even anders over beslist
Alvast bedankt
-
RumaNoV
- Mountainbiker
Veel modder en plassen zoals voorspeld, maar alles viel zeer goed te berijden (op hier en daar een enkele strook na). De bepijling was zoals altijd dik in orde.
De 54 km gedaan en we waren nog geen 50 meter vertrokken of er lag al iemand van ons groepje tegen het asfalt. Onderweg ook heel wat schuifpartijen gezien door gevaarlijke ijzelplekken. Op een bepaald moment stond er een ambulance met politie, iemand enig idee wat hier gebeurt was? Waarschijnlijk een onfortuinlijke biker die gevallen was?
Nadien toch met enige voorzichtigheid verder gereden en de tocht zonder problemen kunnen uitrijden. Het materiaal heeft afgezien en van ondergetekende was ook het beste vanaf
Tot de volgende.
De 54 km gedaan en we waren nog geen 50 meter vertrokken of er lag al iemand van ons groepje tegen het asfalt. Onderweg ook heel wat schuifpartijen gezien door gevaarlijke ijzelplekken. Op een bepaald moment stond er een ambulance met politie, iemand enig idee wat hier gebeurt was? Waarschijnlijk een onfortuinlijke biker die gevallen was?
Nadien toch met enige voorzichtigheid verder gereden en de tocht zonder problemen kunnen uitrijden. Het materiaal heeft afgezien en van ondergetekende was ook het beste vanaf
Tot de volgende.
- Dickie
- Mountainbiker
Yepsdeviate wrote:Kan er mij iemand een gpx bestand bezorgen van deze rit?
Normaal was de planning ook te komen maar daar heeft de dochter van 7 weken even anders over beslist.
Alvast bedankt
Meen me 2 privéstukken te herinneren.
Grtz.
- dennisVO
- Mountainbiker
op de organisatie niks aan te merken!
alles top.
maar ik dacht dat het een MTB tocht was… leek mee eerder een VTT.
waardoor ik eerder teleurgesteld was in het parcours :-/
ook te vettig naar mijn goesting
alles top.
maar ik dacht dat het een MTB tocht was… leek mee eerder een VTT.
waardoor ik eerder teleurgesteld was in het parcours :-/
ook te vettig naar mijn goesting
Heb deze tocht gereden na mijn nachtdienst, dus bij de 44(voor mij 42) Km gebleven.
Bij het vertrek al gemerkt dat schuifpartijen niet ver weg zouden zijn…..terwijl ik mijn vest en handschoenen aantrok lagen daar al 3 enthousiastelingen bij de start op het asfalt
Na de regen van gisteren had ik een nat scenario voor ogen,maar dat is beter uitgedraaid dan gedacht.
Prima organisatie en toch een prachtig weer voor mijn seizoenstart.
Tot volgend jaar.
Bij het vertrek al gemerkt dat schuifpartijen niet ver weg zouden zijn…..terwijl ik mijn vest en handschoenen aantrok lagen daar al 3 enthousiastelingen bij de start op het asfalt
Na de regen van gisteren had ik een nat scenario voor ogen,maar dat is beter uitgedraaid dan gedacht.
Prima organisatie en toch een prachtig weer voor mijn seizoenstart.
Tot volgend jaar.