Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
hylco
Mountainbiker
Location: s-works stumpjumper"specialized epic expert2014 29"

Re: Garmin Edge 1000

Post by hylco »

Sinds gisteren ook een edge 1000
Op de 800 kon je meerdere fietsen zetten dat mis ik een beetje op de 1000,
Maar als ik het goed begrijp kan ik van rit en train toch ook mijn 2 fietsen maken,of zie ik dit verkeerd.
Grts
sneln eddy
Mountainbiker

Post by sneln eddy »

hylco wrote:Sinds gisteren ook een edge 1000
Maar als ik het goed begrijp kan ik van rit en train toch ook mijn 2 fietsen maken,of zie ik dit verkeerd.
Grts
Op de 1000 kan je ook meedere fietsen aanmaken.
mtbcube
Mountainbiker

Post by mtbcube »

beste

je kan meerdere profielen aanmaken bij je edge1000 ,ik heb profiel mtb - profiel racefiets - en sinds deze morgend profiel elite rollen ,
en je hebt volkomen gelijk je kan van je train profiel gewoon je fietsnaam zetten of je naam zelf .

mvg
MtbCube
sneln eddy wrote:
hylco wrote:Sinds gisteren ook een edge 1000
Grts
Op de 1000 kan je ook meedere fietsen aanmaken.
EvilD
Mountainbiker

Post by EvilD »

ik heb voor mijne kerst ook ene gekregen. door de weersomstandigheden nog niet kunnen testen.
Als ik het hier zo lees kom ik met die standaardkaart niet ver? Moet ik me dus best een geheugenkaartje aanschaffen en downloaden maar?

profielen instellen is me vrij goed gelukt
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

EvilD wrote:ik heb voor mijne kerst ook ene gekregen. door de weersomstandigheden nog niet kunnen testen.
Als ik het hier zo lees kom ik met die standaardkaart niet ver? Moet ik me dus best een geheugenkaartje aanschaffen en downloaden maar?

Ik heb zelf geen 1000 dus kan ik niet weten hoe de kaart is. Maar een geheugenkaart kost niet veel meer, en de kaarten kosten je niets. Je kan het maar proberen.
mtbcube
Mountainbiker

Post by mtbcube »

hey EvilD

ik heb mijne edge1000 nu ongeveer 8 maanden en heb er nu 2300 km meegereden en heb altijd de kaart gebruikt
die standaard op het toestel zit ,en heb eigelijk zelf nog geen tekortkomingen tegen gekomen met de kaarten ,en ik gebruik
ze voor mtb en racefiets .

Maar het is niet omdat ik ze goed vindt dat iedereen het zo ziet natuurlijk ,en een apart kaartje steken kan je doen natuurlijk
maar ik zie er geen meerwaarde van (is mijn opinie) natuurlijk .

Mvg
MtbCube
EvilD wrote:ik heb voor mijne kerst ook ene gekregen. door de weersomstandigheden nog niet kunnen testen.

capino
Mountainbiker

Post by capino »

firmware update 2.70 nu beschikbaar ...(edge 1000)
vani
Mountainbiker

Post by vani »

vandaag deed die van mij raar op einde van de rit al navigeren gps zat constant fout ver van de lijn en ik wist dat ik erop reed want had zelf uitgestippeld. en gans tijd knipperend beeld :evil:
de hin
Mountainbiker
Location: scott scale 40 2009, scott purgatory (beachbike), bianchi c2c via nirone

Post by de hin »

Vanmiddag na de rit zette ik mijn edge 1000 af en het "afsluitdeuntje" klonk niet zoals gewoonlijk, nadien wilde ik het toestel terug opzetten maar hij deed niets, dacht dat de batterij misschien leeg zou zijn ( had hier nochtans geen melding van gekregen) dus het toestel aan de pc gehangen om op te laden maar dan nog reageerde het toestel niet,ben met het toestel en aankoopbewijs terug naar de winkel gereden en het ingeleverd, zou 2 tot 3 weken duren zeiden ze ( toestel is niet gevallen, geen kennis gemaakt met regen of modder, en is amper 6 maanden oud)

heeft iemand dit probleem ook al eens gehad? probleem met toestel zelf? software ? of heeft iemand ervaring met de garantie-afhandeling bij garmin ?
mrgps.nl
Mountainbiker

Post by mrgps.nl »

de hin wrote:of heeft iemand ervaring met de garantie-afhandeling bij garmin ?
In algemene zin is die prima; hooguit kan het tijdens vakantietijd erg vervelend zijn als je twee tot drie weken geduld moet hebben.

In een situatie als deze zou ik altijd eerst een hard-reset proberen overigens; gros van problemen is softwarematig. Het kán echter ook hardwarematig zijn.

In dat geval wordt je toestel bij altijd vervangen door een nieuwe, danwel als-nieuwe (en hoef je dus niet te wachten tot je 'oude toestel' gerepareerd wordt. Dat geldt overigens ook buiten de garantieperiode: zolang je toestel niet ouder is dan vijf jaar kun je, bij defect, voor een vast bedrag omruilen naar een als-nieuw toestel. Ook als het defect je eigen schuld zou zijn; bijvoorbeeld als je er met de auto overheen bent gereden.. 8)
Post Reply