Vork met offset 51 mm
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Vork met offset 51 mm
Hey
Ben eff aan rondkijken voor een andere vork.. bv Rock shox heeft een Sid XX met 51 mm offset en zonder... Weten jullie wat de bedoeling hiervan is? Andere rijeigenschappen msn? Wat zouden jullie aanraden?
K Rij nu met een Canyon CF 29 met een Fox terralogic erin, 15 mm...
Thx!
Ben eff aan rondkijken voor een andere vork.. bv Rock shox heeft een Sid XX met 51 mm offset en zonder... Weten jullie wat de bedoeling hiervan is? Andere rijeigenschappen msn? Wat zouden jullie aanraden?
K Rij nu met een Canyon CF 29 met een Fox terralogic erin, 15 mm...
Thx!
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Re: Vork met offset 51 mm
Post by madskatingcow »
Enkel gebruikt door Trek en Giant, zorgt voor een stabielere voorkant, vooral tijdens het afdalen.
Canyon en al de rest is 46mm offset.
Canyon en al de rest is 46mm offset.
Last edited by madskatingcow on Wed 24 Dec 2014 16:27, edited 1 time in total.
madskatingcow wrote:Enkel gebruikt door Trek en Giant, zorgt voor een stabielere voorkant, vooral tijdens het afdalen.
Canyon en al de rest is 44mm offset.
thx! Msn werkt dit ook in een andere fiets? Msn nog stabielere fiets te maken op deze manier
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Meestal is het frame er ook op ontworpen - zelf nog nooit geprobeerd, maar het kan. Hier meer tekst en uitleg 
- Kevin82
- Mountainbiker
Ik heb een Trek Superfly met de bewuste offset (G2 zoals Trek het noemt).
Heb mijn vork vervangen door een Fox terralogic (geen G2 versie) en ik moet zeggen dat ik amper verschil voel...
Het kan uiteraard ook aan mij liggen maar ik ben blij dat ik het gedaan heb want het verschil van vork (dan heb ik het over de werking) voel ik wel.
Ik ben wel geen pro dus misschien als je competitie rijdt dat je het verschil wel zal voelen... Maar maakt voor mij niet uit.
Heb mijn vork vervangen door een Fox terralogic (geen G2 versie) en ik moet zeggen dat ik amper verschil voel...
Het kan uiteraard ook aan mij liggen maar ik ben blij dat ik het gedaan heb want het verschil van vork (dan heb ik het over de werking) voel ik wel.
Ik ben wel geen pro dus misschien als je competitie rijdt dat je het verschil wel zal voelen... Maar maakt voor mij niet uit.
Heb net een 29er fiets opgebouwd met een redelijke serieuze voorloop door middel van een iets langere carbon voorvork (2 versie beschikbaar voor die vork). Stond er sceptisch tegenover maar eerste test belooft veel goeds. Nu nog meenemen naar wat ST's met kort draaien en keren en ermee klimmen en dalen.
Hoe te vertalen in offset weet 'k niet direct maar ik denk : grotere voorloop = kleinere offset ?
Hoe te vertalen in offset weet 'k niet direct maar ik denk : grotere voorloop = kleinere offset ?
das me niet zo duidelijk... met een 51 mm offset, wil dit zeggen dat de wielbasis groter wordt? maw de fiets stuurt langzamer.. her en der staat dat hij dan meer naar een 26" gaat gaan... zou denken dat dit met een kortere wielbasis is..
of zie ik het verkeerd

of zie ik het verkeerd
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Dat zie je dan toch verkeerd - check de afbeelding in het artikel. Het zijn de dropouts die meer of minder naar voor staan, uit de hartlijn van de hellingshoek van de vork. Meer offset is langere wielbasis, en meer flip flop gevoel (het omklappen van de vork) bij trage technische beklimmingen.De Wreter wrote:Dat zie je verkeerd mud devil. Open de link hoger op de pagina. Een grotere offset OP DE VORK zorgt ervoor dat je voorwiel een stuk naar achter opschuift.