Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Powerflor
Mountainbiker

Re: Herentals - Bloso

Post by Powerflor »

Sportdienst,

Voor de mensen die van verder komen, of special komen.
Een actueel gpx bestand.
De bordjes in het blauwe gedeelte wijzigen namelijk nogal eens.
Ik rijd deze tour al zeer lang en kijk dus niet meer naar de pijltjes.
Maar overlaatst toch gezien dat ter hoogte van de tunnel weer wijzigingen zijn doorgevoerd.

Op bloso moet je niet rekenen want hun kaart is zeer verouderd.

Boom heeft er een 3 tal weekends gelegen, nu afgezaagd.
xdevil
Mountainbiker

Post by xdevil »

ik rij de toer ook regelmatig en die boom is nu van vorige week wel weg.
Nu de single track van de witten bergen of hoe jullie hem noemen die daar aan het hofke van bajot, het eerste stuk er vab die moet DRINGEND aan gepakt worden is helemaal kapot gereden .
nu de pijlen lijken mij nog het zelfde te staan voor zover ik me kan inbeelden, al heb ik die pijlen ook niet meer nodig.
DVA
Mountainbiker

Post by DVA »

Ze zijn weer serieus wat bomen aan het kappen. Deze keer aan het einde van de rode los en ergens in het begin van de groene lus. [-X
parinho
Mountainbiker

Post by parinho »

Op de lange klim links omhoog vlak na de toeristentoren is het parcour ook ferm kapot gereden door tractoren of zoiets en er lagen nogal wat dikke takken over het pad gelegd . Het blauwe stuk was redelijk omgewoeld door paarden en koetsen . Voor de rest lag alles er perfect bij .
devjay
Mountainbiker

Post by devjay »

Zaterdag de rode gereden. Deze is voor 1/3 naar de kl*te gereden door boomkappers. Vooral om en rond de toeristentoren en begraafplaats zijn ze zeer driest te werk gegaan. Kwam ook een uitgereden paaltje tegen. Momenteel ligt het er ook nog vol takken en omgewoelde sporen. Het parcour zal volgens mij hierna niet meer hetzelfde zijn, want bikers nemen andere/nieuwe sporen om het gebagger te ontwijken.
DVA
Mountainbiker

Post by DVA »

De groen mannen stonden erop te kijken en zagen dat het goed was. Echt schandalig! Hoop dat ze de route wat kunnen herstellen.
sportdienst K
Mountainbiker

Post by sportdienst K »

Beste,

bedankt voor de meldingen.

-Actueel Gpx bestand: daar zijn we mee bezig om een nieuw bestand te maken. Dit zal er binnenkort komen.
- Hofke van Bayot: daar zijn we ons van bewust dat deze strook dringend hersteld moet worden. Dit is doorgegeven aan onze technische dienst en we wachten nog op hun timing voor de herstelling.
- Schade aan de route door boomkappers: dit wordt doorgegeven aan de verantwoordelijke van de werken om dit zo snel mogelijk te herstellen.

met vriendelijke groeten
sportdienst Kasterlee
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Wie heeft er een bom laten vallen op den Bloso van Herentals?

Jammer om de bossen waar ik als kind en wat later met de jeugdbeweging ging spelen in deze staat te zien. Ik heb dat nog nooit meegemaakt, de laatste jaren is het wel heel erg geworden met het (ont)bosbeleid.
andyphilips
Mountainbiker

Post by andyphilips »

Vandaag blauwe toer gedaan, aan sporthal in Kasterlee vertrokken. Heel de route lag vol takken en stronken. Ook enkele omgevallen bomen die het wat moeilijk maakten om deftig door te rijden. Leek net of er een bom was gevallen op sommige plaatsen. Voor de rest veel ijs, sneeuw en slijkerige plassen, dolle pret :)
wim vanderzanden
Mountainbiker

Post by wim vanderzanden »

andyphilips wrote:Vandaag blauwe toer gedaan, aan sporthal in Kasterlee vertrokken. Heel de route lag vol takken en stronken. Ook enkele omgevallen bomen die het wat moeilijk maakten om deftig door te rijden. Leek net of er een bom was gevallen op sommige plaatsen. Voor de rest veel ijs, sneeuw en slijkerige plassen, dolle pret :)
Heb ik gisteren ook ondervonden. De bomen hebben er enorm geleden onder de sneeuwval. Voor de rest goed gelachen.
Post Reply