+1Motorbiker wrote:Mijn excuses Miele als ik te frank ben geweest. Het is net omdat ik met je meeleef dat ik gereageerd heb.
Tien jaar dat ik mountainbike, tien jaar lees ik met afschuw deze verhalen van ongeloof, hoop, en finaal, totale ontgoocheling.
Ik weet wat het is. vijf jaar geleden is mijn huis leeggehaald. De dieven zijn met de bus van 14u00 vanuit Tielt gekomen. Afgestapt aan het station en te voet naar onze woning. Ingebroken, alle waardevolle spullen in één van onze reisvaliezen, en langs de voordeur weer naar buiten. Vriendelijk lachend naar een buurmeisje dat juist met haar fiets passeert.
Aan het station hebben ze 30 minuten staan wachten op de bus naar Tielt. Een vrolijk trio dat met het geld uit mijn dochters portemonnee een fruitsap bestelde en achteraf het flesje aan de cafébazin terug bezorgde. Dezelfde buschauffeur als op de heenreis zette ze af in Tielt.
Meerdere buren hebben hen in de wijk gezien. Aan beschrijvingen geen gebrek, het flesje werd op vingerafdrukken gecontroleerd, en nog dezelfde week kwam de politie langs met een breekijzer - op een verdachte aangetroffen. En een perfecte match met de braaksporen.
De politie deed haar best, slachtofferhulp was vriendelijk.
En dat is het. Einde verhaal.
Het zijn dure en pijnlijke blaren Miele. Dit na amper 2 weken voor hebben is des te pijnlijker daar je waarschijnlijk nog niet op de hoogte was van bikediefstallen, en dit het laatste was waar je aan dacht.
Voor al de anderen die denken dat deze wereld zonnig, rechtvaardig, edelmoedig, liefdevol, en zonder zonden is. Zeg ik: groot gelijk. Maar koop GODVERDOMME een goed slot.
Miele, heb hier net dezelfde Cube (in het geel) net even lang in huis voor de vrouw, je wil niet weten hoe ik tegen haar al doordramde over dat slot meenemen op toertochten. Ik doe het zoals Filiep72 en Motorbiker, deftig slot mee, fiets vast tijdens de inschrijving, slot blijft daar tot na de rit en bij terugkeer fiets terug vast. Niet waterdicht maar als de dief kan kiezen tussen 2 gesloten fietsen of 8 losstaande dan denk ik dat je zijn keuze wel kent.