zo 14-12-2014 Lendelede 15e Baekelandtroute inr.KWB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Giezels
Mountainbiker

Re: zo 14-12-2014 Lendelede 15e Baekelandtroute inr.KWB

Post by Giezels »

Toch een van de best georganiseerde toertochten die ik al gereden heb! Bevoorrading, bepijling, afspuitstand,... Alles was top!

Parcours lag wel zeer veradelijk, heb er toch enkele zien onderuitgaan door het ijs.
Hans76
Mountainbiker

Post by Hans76 »

Deze TT is en blijft een topper in de streek!
En zoals spiermassa al zei : leve de zakdoekbosjes!!!
Tot volgend jaar!

BTW : die Dirty Dans waren echt niet nodig.... :-)
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

lendelede zonder modder rijden .....heb je lendelede nie gereden.Top organisatie.En ja aan de modder is er nie veel aan te doen.
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

ojaa......waar vinden we de fotooooooos.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

De wekker stipt om 7uur gezet. Om dan rond 8 uur als een baksteen uit bed te rollen.

Buiten is alles wit bevroren, maar terugkeren naar bed is uitgesloten. Want wie er nog enigzins aan twijfelt, ten eerste “ik ben een echten”. En tweedens omdat mijn echtgenote de deur van de echtelijke sponde direct op slot gedaan heeft. Zelfs de luide belofte van een nieuw kleedje en de hele week de afwas te doen laat de sleutel onberoerd.

Na een deugddoend ontbijt en driekwartier door het venster turen, toch maar mijn fiets ensembelke aangetrokken en met de koersfiets Noordelijk vertrokken langs het kanaal Roeselare - Ooigem . Het parelwit ijzig asfalt is spiegelglad en ik hou bewust het tempo laag, de remmen onberoerd.

Richting Ooigem kruis ik een veertigtal bikers op het parcours van Lendelede. Stuk voor stuk met verkleumd gezicht, gedrongen houding, professioneel of ludiek verpakt tegen Koning winter.
Allen met een verbeten trek rond de mond, de ogen scherp. Volledig ready to rumble in de Ingelmunsterse jungle. Voorbij Otteca is het eenzaam rijden op de aangevroren kanaalweg. Hier en daar een vreugde brengende jogster die dan nog meestal een vent blijkt te zijn. Een gediplomeerd opticien opzoeken zou wellicht soelaas brengen. Vooral na die laatste geblondeerde jonge kerel waar ik wheelieënd voorbij ging.

Ik volhard en éénmaal langs de Leie is de weg ijsvrij. Tijd om het tempo op te drijven, en de conditie op peil te houden. De andere Forumbikers zitten ook niet stil. Heden stond de Traxer grand cru op het programma met Winnitou en Matthias. De toertocht van Vichte met Jemp, Kovan en Bresciani. Deze van Lendelede waar Filip72, Spiermassa en Hans weer eens technisch gaan uitpakken. En natuurlijk biker Tino kilometers malend langs de Leie, QM’s gracht depannage service, Blackie met spijtig slechte benen, en Kenny met zijn Amaro Bellucci de vrouwen van zich afslaand.

Tot in Kortrijk valt er weinig te beleven. Vanuit het niets, richting Wevelgem, komt er ééne met de handen diep voorbij. Snel en duidelijk niet met de bedoeling dat ik zijn wiel neem. Een jumpke later heb ik hem beet, en laat hem enkele honderden meter zijn bordje uit eten. Op het stuk voor de raffinaderij neem ik over, maar tegelijk loopt onze coureur zijn motor vast, de pistons vonkend uit zijn gat. Game over. Spijtig. Want afwisselend kop doen en lozen in’t wiel is mijn favoriete koersfiets bezigheid.

Ik ga door tot Wervik, en vervolgens volledig terug naar huis. Solo. Het winterzonnetje verlicht de pijn. Alsook de gedachte dat Spiermassa mij na de winterstop niet uit het wiel zal rijden.
Last edited by Motorbiker on Sun 14 Dec 2014 21:35, edited 1 time in total.
stafke
Mountainbiker

Post by stafke »

alle 600 en een beetje(juiste aantal nog niet gehoord) deelnemers hartelijk dank,hopelijk hebben jullie er van genoten.Jammer voor de mensen die onderuit gegaan zijn hopelijk valt alles goed mee,
en is de broek van Johny reeds droog....... :wink:
Deze tocht was niet mogelijk zonder onze vele medewerkers waarop we steeds mogen rekenen, =D> =D> =D> =D> =D> bij deze hartelijk dank.
De foto's worden zo spoedig mogelijk geplaatst,de fotografen van dienst zijn er mee bezig.
Verder nieuws volgt

Tot de volgende
Stafke

Nu nog een douchke en mij in de zetel "fakken"
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Schoon toerke,daar in Lendelede. Prima organisatie,buffet,afspuitdienst,... =D>
Om 8uur 10 waren de parkings aan de sporthal reeds bezet. De herentoiletten niet want Motorbiker was afwezig (wintertenen of zoiets). Ik had het voorlaatste plekje op de parking :bounce: . Stafke zijn oogjes begonnen al te blinken bij zoveel activiteit. Met mijn professionele handschoenen en dikke visserskousen gestart voor de volledige 40 km.
Zaterdagavond nog die andere banden opgelegd maar ik was eraan voor de moeite. De vorst hield de grond vast en het was helemaal nog zo modderig niet. Met mijn lage druk op de banden was asfaltrijden niet zo simpel. Op de eerste bevoorrading (buffet is hier het woord op zijn plaats) moest ik toch een beetje druk bijgeven. Het was schitterend rijden door de witte velden met een opkomende zon. Het bevroren gras krakend onder de dikke wielen. Concentratie bij het insturen van een scherpe bocht. Vandaag ging ik mij eens niet plat leggen [-( . Overal op en af. Bekende streek. Bekende mededeelnemers . Bekende bediening aan de toog en nog meer bekend volk vóór den toog :drunk: . Op de afspuitstand was er een winkelier zijn fiets shampoo/smeermiddelen aan het demonstreren. Mijn fietske ingespoten met bikewash, netjes opgedroogd met een droog slunske, ketting afgedroogd, ingespoten met -hoe kan het anders- het beste kettingsmeermiddel. Bedankt. Ik kan het hier weer uitleggen. Fiets blinkt gelijk nieuw. De olie hangt nog aan de ketting. Mijn kleren niet vuil. Eens op tijd thuis . :-k . Ik zie de vertwijfeling al in haar ogen :-" .
Volgende week vliegen we er opnieuw in. Zaterdag Veldegem, zondag St-Denijs.
Cya :wink:
Geert B
Mountainbiker

Post by Geert B »

Heel goede organisatie ! Bevoorrading met koude en lauwe sportdrank en redbull voor de liefhebbers. Perfect uitgepijld en de technische stroken gekalkt. Afspuitpost met shampoo. Mooi parcours. 1 technische strook in een bosje was onberijdbaar doordat quads ons net voor waren, maar eens te voet gaan hoort er ook bij. Zelf kennis gemaakt met een beek, maar geen schade aan de fiets en ook niet aan het manneke. Twee keer gefotografeerd en ook benieuwd WAAR de foto's zullen te zien zijn. Conclusie, beste organisatie van het jaar wat mij betreft. (o)
Johny
Mountainbiker

Post by Johny »

De foto's kan je via volgende link vinden:
https://flic.kr/s/aHsk6g7hGt
Gerrit M
Mountainbiker

Post by Gerrit M »

Voor een beginnend mountainbiker was het een serieuze uitdaging, maar ik heb me super geamuseerd ! En natuurlijk ook alle lof aan de organisatie die dit mogelijk maakte en de fotografen van dienst die de mooie kiekjes maakten :-) !
Post Reply