Gisteren de 46km gedaan.
Staat van het parcours was goed te doen.
Goeie seingevers, bevoorrading, ... Top!
Volgend jaar zeker weer!
Zo 07/12/2014 Weerde: 19e dwars door d'Hel van Weit
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Stevestrong
- Mountainbiker
Re: Zo 07/12/2014 Weerde: 19e dwars door d'Hel van Weit
Post by Stevestrong »
In dat zelfde tunneltje ben ik ook zwaar onderuit gegaan bij het nemen van de bocht om naar boven te rijden. Het was daar spekglad. Toen ik aan de kant stond te bekomen gingen de volgenden al tegen de grond. We hebben toen dat kegeltje dat je rechts moest passeren nog een beetje verder naar de buitenkant gezet opdat men de bocht ruimer zou nemen. Hopelijk heeft dat een beetje geholpen. Ik vrees dat er daar velen kennis hebben gemaakt met het wegdek.Awel, ik vond het ook goe. Modder was echt nog wel te doen. Al andere toestanden meegemaakt in Weerde of elders. Over de hoogtemeters zullen we het maar niet hebben: zit er dan één helling in de 58 km en ben ik toch wel moeten afstappen zeker. Net na de splitsing, in een tunneltje onder de autostrade onderuit gegaan, gelukkig zonder veel erg, enkel een geschaafde knie. Eerste bv vond ik maar poverkes maar dat werd dan weer goed gemaakt 20 km later. En, ik heb dat ook gedacht... een hele morgen in de kou staan om er voor te zorgen dat we veilig aan de andere kant van de straat geraakten. Je moet het maar doen. Nog eens bedankt jongens.
Op een schaafwond aan de knie na geen lichamelijke schade. Van de klap was wel mijn achterwiel losgekomen, maar ook daar niks kapot. Ik voel nu wel goed de stijfheid in de schouders, maar heb dus veel geluk gehad.
Ondanks de val heb ik de volledige 58 km afgehaspeld. Zeer mooie tocht en zeer goed georganiseerd! Niks op aan te merken.
bedankt!
- dennisVO
- Mountainbiker
haha, wij zijn ook met 2 onderuit gegaan in dat tunneltje.
heb de 37km gedaan, maar vond het eigelijk een slappe tocht.
niks aan te merken op organisatie, bepaling en bevoorrading!
allemaal goed.
ook het stuk door Hofstade was eens leuk, aangezien het zo lang geleden was dat ik daar nog was geweest.
maar ik heb teveel asfalt gezien en de bosstukken hadden geen enkele wauw-momentjes.
ik hoorde wel van een kameraad die de 58km deed, dat de goei stukken daar in zaten.
tja, aangezien ik nog niet lang mtb, moet ik nog overal eens voor de eerste keer komen en ontdekken welke regio's ik tof vind.
sorry dat ik de enigste hier ben met deze mening.
heb de 37km gedaan, maar vond het eigelijk een slappe tocht.
niks aan te merken op organisatie, bepaling en bevoorrading!
allemaal goed.
ook het stuk door Hofstade was eens leuk, aangezien het zo lang geleden was dat ik daar nog was geweest.
maar ik heb teveel asfalt gezien en de bosstukken hadden geen enkele wauw-momentjes.
ik hoorde wel van een kameraad die de 58km deed, dat de goei stukken daar in zaten.
tja, aangezien ik nog niet lang mtb, moet ik nog overal eens voor de eerste keer komen en ontdekken welke regio's ik tof vind.
sorry dat ik de enigste hier ben met deze mening.
ik heb de 58 km gedaan .... vond het wel mooie tocht ... idd hier en daar wel wat baanstukken ... maar allemaal nog binnen de perken ...
Voor de zware beklimmingen moet je natuurlijk hier niet zijn ...
maar organisatie , bepijling, seingevers en bevoorrading , alles top in orde!!!
volgend jaar zeker weer van de partij !!!
Zo vat je het mooi samen. Ook de 58 gedaan en er waren idd soms wat lange verharde stukken, maar dat was vooraf aangekondigd. Ondanks dat zeker de moeite en heel wat mooie stukjes!skyfly wrote:ik heb de 58 km gedaan .... vond het wel mooie tocht ... idd hier en daar wel wat baanstukken ... maar allemaal nog binnen de perken ...
- Schoupabiker
- Mountainbiker
- Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem
Post by Schoupabiker »
Jaja, ook een knieval in het tunneltje en gat in de broek.
Na enkele honderden modderbanden ... Dan wordt dat vettig zeker
Vond er dit jaar ook wel veel baanstukken inzaten, maar zal wel een gevolg geweest zijn van het vettige weer van vorig jaar.
Over de organisatie valt er niet te discuteren : toppie!
Toch volgend jaar weer hoor
Na enkele honderden modderbanden ... Dan wordt dat vettig zeker
Vond er dit jaar ook wel veel baanstukken inzaten, maar zal wel een gevolg geweest zijn van het vettige weer van vorig jaar.
Over de organisatie valt er niet te discuteren : toppie!
Toch volgend jaar weer hoor
-
Croc14
- Mountainbiker
Na mijn forse tuimelpartij op 13 september , met twee operaties aan mijn rechterschouder tot gevolg, het juk (lees de zetel) van mijne rug geworpen en eindelijk terug voorzichtig de mtb op. In het tunneltje ook een schuiver gemaakt en plat de grond op. Gelukkig de linkerkant, maar het was wel schrikken, nadenken doe je dan maar beter niet. Later op de 58 km het stuk in het steentjesbos links laten liggen vanwege de gekende vettigheid. Voor de strandpassage ook gepast. Op en af van huis uit met de mtb en bijna de grote afstand goed voor 68 km. Ik was wreed content dat ik terug thuis was. Conditie opbouwen duurt veel en veel langer dan ze kwijtraken bij inactiviteit.
- Teekitiezie
- Mountainbiker
Post by Teekitiezie »
Als er een tellertje mocht staan op het woord "tunneltje", dan denk ik dat de score vrij hoog is.
Misschien moeten de verantwoordelijken er toch eens op gewezen worden. En dan heb ik niet over de MTB organisatie.... We mogen niet vergeten dat daar (hopelijk) door de week ook wel af en toe eens een fiets passeert. Er moeten er daar wel meer gevallen zijn, ook al passeren er geen 1500 op 1 dag zoal vorige zondag.
Misschien moeten de verantwoordelijken er toch eens op gewezen worden. En dan heb ik niet over de MTB organisatie.... We mogen niet vergeten dat daar (hopelijk) door de week ook wel af en toe eens een fiets passeert. Er moeten er daar wel meer gevallen zijn, ook al passeren er geen 1500 op 1 dag zoal vorige zondag.
Daarom staat er een bordje "fietsers afstappen"Teekitiezie wrote:Als er een tellertje mocht staan op het woord "tunneltje", dan denk ik dat de score vrij hoog is.
- Teekitiezie
- Mountainbiker
Post by Teekitiezie »
Wij kwamen om te biken, niet om te wandelen....on6hp wrote:Daarom staat er een bordje "fietsers afstappen"Teekitiezie wrote:Als er een tellertje mocht staan op het woord "tunneltje", dan denk ik dat de score vrij hoog is.
Maar ook voor de gewone fietser zou er dan mogen bijstaan " spekglad"...
Typisch Belgie: putten in de weg los je op door er een bord bij te plaatsen. In plaats van een degelijke oplossing uit te werken...