Ik ben hier dit topic ook wat aan het volgen omdat ik sinds een jaar of 2 toch ook een kg of 10 ben aangekomen. (bijna volledig stil gelegen met sport in combinatie met ongezond eten). Momenteel begonnen met terug te sporten sinds een maand of 5-6, maar die gezonde voedingsgewoonte komt maar niet... Ik val dan ook niet af. Ben wel van plan m'n voedingsgewoontes na de feestdagen terug bij te schroeven.Sunn Xtreme wrote:staar je niet helemaal blind op calorieen.
je hebt namelijk NUTTIGE calorieen en LEGE calorieen.
als je over lege spreekt, deze zitten vooral in snoepwaren, suikerhoudende frisdranken a fanta, cola etc...
als je spreekt over NUTTIGE... dan kom je uit bij rijst, pasta, aardappelen, groenten, FRUIT !, ....
punt 1 : begin met een goede voedingsbasis, rijk aan fruit en groenten. dat zal ten eerste uw metabolismewerking optrekken en de vetverbranding EN spieropbouw stimuleren.
punt 2 : koppel daaraan een gunstig trainingspatroon en een goede NACHTRUST, waar je VOOR 22.30u in je bed ligt (indien mogelijk, soms zijn shiftwerken de spelbreker) en zorg voor 9u slaap !! dan ben je altijd fris en monter.
Wat je metabolisme nog extra stimulans geeft.
als je hiermee gebint ben je al een heel eind goed op weg.
wil je meer weten ? kijk uit naar leesmateriaal inzake SPORT EN VOEDING, VOEDING EN TRAININGSLEER, SPORT EN SUPPLEMENTATIE, etc...
haal je veel meer resultaat uit dan de 12000000 apps op internet die vaak vooral nonsens en tegenstrijdigheden bevatten. (en vaak ook nog een stevig virus)
Nu lees ik hier dat het interessant is om voor 22,30u in bed te liggen. Ik begin eigenlijk pas om 10u te werken tot 18u30 en sta dus maar om 8u30 op... Lijkt het dan aangewezen om vroeger op te staan en vroeger te gaan slapen (Ik lig meestal om 24u in m'n bed)? Maw is het tijdstip van slapen belangrijk of is de duur van het slapen gewoon belangrijk?