afvallen, topic nr... 101?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Foxy
Mountainbiker

Re: afvallen, topic nr... 101?

Post by Foxy »

Sunn Xtreme wrote:staar je niet helemaal blind op calorieen.
je hebt namelijk NUTTIGE calorieen en LEGE calorieen.

als je over lege spreekt, deze zitten vooral in snoepwaren, suikerhoudende frisdranken a fanta, cola etc...

als je spreekt over NUTTIGE... dan kom je uit bij rijst, pasta, aardappelen, groenten, FRUIT !, ....

punt 1 : begin met een goede voedingsbasis, rijk aan fruit en groenten. dat zal ten eerste uw metabolismewerking optrekken en de vetverbranding EN spieropbouw stimuleren.

punt 2 : koppel daaraan een gunstig trainingspatroon en een goede NACHTRUST, waar je VOOR 22.30u in je bed ligt (indien mogelijk, soms zijn shiftwerken de spelbreker) en zorg voor 9u slaap !! dan ben je altijd fris en monter.
Wat je metabolisme nog extra stimulans geeft.

als je hiermee gebint ben je al een heel eind goed op weg.
wil je meer weten ? kijk uit naar leesmateriaal inzake SPORT EN VOEDING, VOEDING EN TRAININGSLEER, SPORT EN SUPPLEMENTATIE, etc...
haal je veel meer resultaat uit dan de 12000000 apps op internet die vaak vooral nonsens en tegenstrijdigheden bevatten. (en vaak ook nog een stevig virus)
Ik ben hier dit topic ook wat aan het volgen omdat ik sinds een jaar of 2 toch ook een kg of 10 ben aangekomen. (bijna volledig stil gelegen met sport in combinatie met ongezond eten). Momenteel begonnen met terug te sporten sinds een maand of 5-6, maar die gezonde voedingsgewoonte komt maar niet... Ik val dan ook niet af. Ben wel van plan m'n voedingsgewoontes na de feestdagen terug bij te schroeven.
Nu lees ik hier dat het interessant is om voor 22,30u in bed te liggen. Ik begin eigenlijk pas om 10u te werken tot 18u30 en sta dus maar om 8u30 op... Lijkt het dan aangewezen om vroeger op te staan en vroeger te gaan slapen (Ik lig meestal om 24u in m'n bed)? Maw is het tijdstip van slapen belangrijk of is de duur van het slapen gewoon belangrijk?
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Wat noem je gezond eten?
Sinds ik, samen met de sportdokter en diëtiste mijn voeding heb aangepast ben ik 6 tot 8kg kwijt.

Boosdoeners:

Vleessalade en alle andere mayonnaise bereidingen
Worst en alle andere gehaktbereidingen (alles waar veel dierlijk vet inzit eigenlijk)
Véél meer vette vis (3Xper week)
Veel groenten
Minder brood
Meer fruit
Geen cola (of heel weinig)
Kippewit, kip, kalkoen, ...
Geen choco, confituur

Ik MOET ontbijten nu, 10u stuk fruit, 12u 4 sneden brood met beleg, 15 u fruit, 's avonds warme maaltijd.

MOET lukken zo en ik moet zeggen, veel honger ertussen heb ik niet.
Heb ik het toch, rijstwafel of gewoon extra fruit eten.

Ik heb er dan nog onmiddelijk bijgezegd aan de diëtiste dat ik niet hoefde te vermageren. Was voor een spierprobleem dat ik anders moest eten.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

prideandglory1891 wrote:Wat noem je gezond eten?
Sinds ik, samen met de sportdokter en diëtiste mijn voeding heb aangepast ben ik 6 tot 8kg kwijt.

Boosdoeners:

Worst en alle andere gehaktbereidingen (alles waar veel dierlijk vet inzit eigenlijk)
Veel groenten
Minder brood
Meer fruit
Geen choco, confituur

Ik MOET ontbijten nu, 10u stuk fruit, 12u 4 sneden brood met beleg, 15 u fruit, 's avonds warme maaltijd.

MOET lukken zo en ik moet zeggen, veel honger ertussen heb ik niet.
Heb ik het toch, rijstwafel of gewoon extra fruit eten.

Ik heb er dan nog onmiddelijk bijgezegd aan de diëtiste dat ik niet hoefde te vermageren. Was voor een spierprobleem dat ik anders moest eten.
Welk beleg leg je op je boterhammen? Want ik ben de kaas en de hsp ver beu. En als choco en conf ni mag, wa doe je 's morgens op je boterhammen?
vani
Mountainbiker

Post by vani »

Ik woog in april 2014 nog 107 kg en eind augustus zat ik op 82

eerste 2 maand met dietiste gewerkt
MC Jo wrote: Welk beleg leg je op je boterhammen? Want ik ben de kaas en de hsp ver beu. En als choco en conf ni mag, wa doe je 's morgens op je boterhammen?
Een heel dun laagje confituur mag en smiddags en dubbel sneetje kippewit
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Ik ben er inmiddels 21 kwijt (van 82 naar 61) en dat zonder diëtist. Hoewel ik niet zeg dat ze niet nodig zijn moet je het toch zelf willen en niet doen voor een ander. Iedereen weet wel waar zijn fouten zitten en zo niet dan is een maandje je calorieën bijhouden in een dagboek voldoende om te zien waar het fout gaat. Het is logisch nadenken en desnoods wat zoeken op het internet.

Gezondere voeding in combinatie met veel sporten op lage hartslag en de kilo's vliegen eraf. Zolang je er mentaal voor klaar bent (dus de verleidingen kunt weerstaan) is het simpel.
Mountainbike.be
Forum beheerder

Post by Mountainbike.be »

Hey Nick, mooi gezegd terwijl je in je luie strandstoel aan een cocktail ligt te sabberen 8)
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Hoho kom net uit de fitness ;)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="prideandglory1891"]Wat noem je gezond eten?

Boosdoeners:

Veel groenten
Minder brood
Meer fruit
Geen choco, confituur

[/quote]

kan het dat je de contra's en pro's in 1 adem hebt vernoemt zonder opdeling ? :wink:

ik denk dat hij bedoelt...
boosdoenders :
-Vleessalade en alle andere mayonnaise bereidingen

pro's :
Veel groenten
Minder brood
Meer fruit
Geen choco, confituur

natuurlijk zijn er nog vele contra's en pro's, maar hij geeft toch al mooi weer wat veelal klassiek gegeten word en niet zo goed is voor u, en wat wel...
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Juist, ik heb alles een beetje door elkaar gezet :-)
Waar er GEEN voorstaat eet je best niet. De rest wel :lol:

Mc Jo, op de boterham: Geitenkaas, kippewit, gerookte zalm, kalkoenham, gebakken eiwit (zonder geel)...
's Morgens confituur ipv choco. GEEN gewone schellen kaas.

Diëtiste zei er wel onmiddelijk bij: Je bent geen prof, eens zondigen mag/moet, anders is dat niet vol te houden.
Dusja, ik eet ook nog frieten, drink heel zelden nog eens een cola (is niet zo lekker meer), eet nog eens een zakje chips...

Koken: GEEN boter meer, olijfolie of op de grillplaat...

Wat wel opvalt, je begint de "gezonde" dingen ook echt lekker te vinden.

En in feite stond ik niet echt dik, zeker niet...
Woog 86 voor 1.88m, na paar maand de voeding te hebben aangepast weeg ik nu tussen de 78 en 80kg.
Vroeger, als ik competitie doelman was, woog ik 76.
Maar gewicht zegt niet alles hé, spieren wegen meer dan vet bvb...
Post Reply