Kijk misschien eens wie den nummer 1 op de UCI-ranking is, awel den diene!Fluffy wrote:Ik hoop dat het hem lukt... op wie moeten we anders nog rekenen om België te vertegenwoordigen op mtb gebied?
Sven Nys -- mountainbiker
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Uhm, cross is pure interval zunne, achter elke bocht optrekken tot en met! Alle toppers hebben altijd veel op interval geletEpic wrote:diger wrote:het enige wat sven nog zou moeten bijtrainen in interval.
die traint door de week ook toerekes van 4-5 uur tegen 32 gem hoor !!!, dus den afstand zal zeker geen probleem zijn.
ja, maar bij mtb zijn de intervallen veel groter, niet zo in vlaanderen, maar doe maar eens een manche in de ardennen of zo, en zeker in de wereldbekers.
- Epic
- Mountainbiker
Je hebt daarin wel gelijk maar hier zit men constant Nys af te doen als totaal geen kans hebbend. Hij moet bij de beste 3 van Belgie dus dat lijkt me toch wel doenbaar voor zo'n topper. Iig, hij heeft de kracht, explosiviteit en volgens mij toch zeker ook de techniek. Ik heb het nu wel niet over die OS te winnen maar deelnemen! Een Absalon lijkt me in de toekomst de te kloppen man.diger wrote:ja, maar bij mtb zijn de intervallen veel groter,
- Nico Wils
- Mountainbiker
Echte toppers trainen enkel interval enkele weken voor een wedstrijdpiek of om op een hoger niveau te komen wanneer ze stagneren in hun prestaties.diger wrote:Epic wrote:Uhm, cross is pure interval zunne, achter elke bocht optrekken tot en met! Alle toppers hebben altijd veel op interval geletdiger wrote:het enige wat sven nog zou moeten bijtrainen in interval.
die traint door de week ook toerekes van 4-5 uur tegen 32 gem hoor !!!, dus den afstand zal zeker geen probleem zijn.
ja, maar bij mtb zijn de intervallen veel groter, niet zo in vlaanderen, maar doe maar eens een manche in de ardennen of zo, en zeker in de wereldbekers.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Nico, ge zijt een paar dingen door mekaar aan het halen.
Interval is niet gelijk aan weerstand.
Eens de basis gelegd gaat iedere renner regelmatig interval trainen, gewoon omdat intervaltrainingen veel grotere trainingsbelastingen toelaten.
Interval is niet gelijk aan weerstand.
Eens de basis gelegd gaat iedere renner regelmatig interval trainen, gewoon omdat intervaltrainingen veel grotere trainingsbelastingen toelaten.
Nijs zei vanavond in sportweekend dat hij het zeker wou proberen als mountainbiker. Maar dat hij niet denkt dat dat zomaar zal gaan. Wil dus niet denigrerend doen over de mountainbikesport. Hij heeft voldoende techniek in huis en ook op uithouding zou hem dat wel lukken, aldus Nijs. Ik meende te kunnen opmaken dat het EK volgend jaar in eigen land wel eens een eerste doelstelling kon zijn.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
je merkte toch enig respect voor de bikersbieste wrote:Nijs zei vanavond in sportweekend dat hij het zeker wou proberen als mountainbiker. Maar dat hij niet denkt dat dat zomaar zal gaan. Wil dus niet denigrerend doen over de mountainbikesport. Hij heeft voldoende techniek in huis en ook op uithouding zou hem dat wel lukken, aldus Nijs. Ik meende te kunnen opmaken dat het EK volgend jaar in eigen land wel eens een eerste doelstelling kon zijn.
gelukkig, want als het hem niet lukt ??? (shame on him)
Lijken wel 2 toffe ketten te zijn (bart en sven)
en Bart zal da wel toejuichen, dat Sven naar de mtb gaat overstappen, dan kan hem zelf nog eens winnen
Streets
Dit is wel duidelijk....Sport.be
"Ik heb maar één droom meer", gaf Nys nog mee. "Ooit wil ik me olympisch atleet kunnen noemen. Daarvoor zal ik me op de mountainbike moeten wagen, maar de eerstkomende jaren wil ik daarvoor geen opofferingen doen. Pas in het olympisch jaar wil ik voluit mijn kans gaan voor Peking 2008. We zien wel of ik dat mountainbiken onder controle krijg. Ik zal niet ontgoocheld zijn als het niet lukt", besloot hij.