GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
G-m@n.
Mountainbiker

Re: GESTOLEN BIKE'S

Post by G-m@n. »

Sunn Xtreme wrote:voornaamste voorwaarde ervan is, geen gebruik van vuurwapens (zelfs al heb je een vergunning), geen dode na het gebruik van een ander voorwerp of eigenhandige zelfverdediging. verder moet de indringer zich BINNEN bevinden, en / of in de woning of een gesloten ruimte zich bevindend OP DE EIGENDOM. NIET op de openbare weg of plaatsen met openbaar karakter (parkings bv)
in dat geval mag je al hun botten breken.
je moet verder ook zien, als je die uit kan schakelen, dat hij met bv een gebroken been niet op de openbare weg geraakt, want hun uitleg is dan dat jij hun aanviel op de openbare weg en je hebt het vlaggen (ja, in dit land heeft een crimineel veel meer rechten dan het slachtoffer)
wel opletten : vaak zijn dat mensen die het zaakje in het oog hebben gehouden en wel vaker een mes of dergelijke bijhebben.... als je ze op heterdaad betrapt, niet uitleggen maar of wegwezen en de politie bellen of het andere. bij dat laatste is het te hopen dat je een aardig stukje kan vechten, en dan bedoel ik niet het klassieke potje boksen zoals op school.

beste remedie is :
zien dat je een sirene op luchtdruk bij de hand hebt en gebruiken (spuitbus met claxon zoals op de voetbal)...dat maakt immens veel lawaai, daar gaan ze vooral hard van lopen (is 95% effectief). de politie bellen en wachten tot ze er zijn. (al is dat vaak 2u na de feiten, mits je eentje met motivatie hebt die ze wil pakken dan zijn ze zeer snel)
zeggen dat je hem hebt neer geschoten, dan komen ze rapper :D
eL Tee
Mountainbiker

Post by eL Tee »

Zoals ik al zei, zorgen dat 'm van de trap valt... :lol:
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

Gisteren op de cyclocross te Hamme zijn er verschillende sportieve fietsen gestolen , mountainbikes en koersfietsen , deze lagen allen met sloten vast en zijn doorgeknipt met een serieuze tang blijkbaar , één van onze leden was ook onder de slachtoffers en is een geel-zwarte Scott mtb kwijt (ouder model 2010)
janf73
Mountainbiker

Post by janf73 »

gisteren zijn ze langs geweest op de cross in Overijse.
Minstens 4 fietsen gestolen op minder 10m van de kassa en inkom. Ook deze lagen allemaal op slot en de onze ook aan een hek. Ook hier was een serieuze tang voor nodig.
Mijn fiets: http://www.orbea.com/br-en/bicycles/ran ... /alma-h20/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als iemand hier toevallig onderdelen of kader ergens op een ander forum of website zou zien passeren, laat dan maar weten.
miele
Mountainbiker

Post by miele »

Ik had gehoopt van nooit te moeten reageren in dit forum maar mijn 2 weken oude fiets werd gisteren 14/12/2014 gestolen na de toertocht in Lendelede. Stond geparkeerd voor het gebouw rond +-11 uur.

Het gaat om een Cube LTD Pro blackline modeljaar 2015. Kadermaat 19 inch, banden 29 inch.
Zoals deze http://www.cube.eu/en/bikes/mtb-hardtai ... line-2015/

Mocht iemand iets gezien hebben, please PB aub.
Alvast bedankt!
Boebbel
Forum beheerder

Post by Boebbel »

Deju seg en ik hoorde onlangs nog een collega zeggen dat ze meestal voor de duurdere klasse gaan. :-?
Dan zal ik toch maar eens slotje aanschaffen.
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

janf73 wrote: Minstens 4 fietsen gestolen op minder 10m van de kassa en inkom.
Hoe erg het ook is, de mensen van de kassa kunnen dat niet controleren, zien, ... of noem maar op.
Als ze in een bewaakte fietsstalling staan, da's iets anders.
janf73
Mountainbiker

Post by janf73 »

niet dat ze alles kunnen zien aan de kassa maar het schrikt ze niet af.
Het toont het lef aan van de dieven. Op een plaats waar mensen staan en langskomen, 3 fietssloten over knippen en met 4 fietsen aan de haal gaan.
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Das een feit en daarom dat ik nog altijd achter de "lokfiets" sta!
dirkholans
Mountainbiker

Post by dirkholans »

Aandacht : Gestolen op TT Zutendaal op zondag 21/12/14

Eigendom : Dirk Holans Langstraat 24 3870 Vechmaal 0477/713216 of dirk.holans@telenet.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Specialized Stumpjumper HT Elite Carbon 29’
Nieuwe Michelin Wild Grip banden, magura rem rechts, MTS rem links, shimano pedalen, ciclo MA 4 teller, groene colsonbandjes, roval velgen.
Alle nuttige info is welkom
Post Reply