Specialized

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Ah, eindelijk een eigenaar gevonden ! :P

Die IQ heeft 7 standen waarmee je het aanspreekmoment van de achtervering kan instellen, en hoe meer instellingsmogelijkheden hoe meer kans dat je de bike zo kan afstemmen dat hij je perfect ligt denk ik zo...

De V-brakes ga ik ook vervangen door een XTR disc vooraan en een Magura velgrem achteraan.

BTW, hoe groot ben je en welke maat Epic heb je ?
Ik ben 1.74 m en heb testgereden op een Medium. Die fiets voelde eigenlijk wel goed aan maar als ik mijn maten ingeef via de tool die terug te vinden is op Viper's site kom ik uit op een maat Small....

Luc,
kristoffer
Mountainbiker

Post by kristoffer »

Ik ga me dit jaar misschien ook ne rode epic pro aanschaffen! Degene die zo ene hebben,tot nu toe tevreden van? Waar gekocht,kortingen gekregen enz.? Ik ga die bij janssen in genk kopen denk ik. Ga wel die remmen die erop staan laten vervangen door magura schijfremmen en die fox terralogic vering door ne rock shox reba of ne fox float 130 r!
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Als je de 100X en de remmen (remgrepen) al direct vervangt (buiten de XTR achterderr toch de belangrijkste verschillen) zou ik eerder voor de standaard Epic gaan (gele of zwarte), die gaat je dan een pak minder arm maken :lol:
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

@ kristoffer: Mag ik vragen waarom je de F100X eraf zou gooien?
Ik heb een F80X op mijn Epic staan en dat werkt ism de brain achterdemper
toch wel perfect hoor... dus waarom pompeffect creëren..???
Is enkel mijn persoonlijke mening hé :wink:

ps: vraag zeker eens prijs bij Bike-fun in Heerlen!!!
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

En waarom een 130 mm? Lijkt me van wat te veel veerweg voor een Epic.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

En waarom een 130 mm? Lijkt me van wat te veel veerweg voor een Epic.
kristoffer
Mountainbiker

Post by kristoffer »

Mijn eerste keuze is nen rock shox reba om daar op te zetten! In de eerste plaats omdat da hele goede veringen zijn,die reba's, hebben ook wel een stoer uitzicht doordat die zo dik zijn,net als ne fox maar vooral die kosten de helft van zone terra logic,da scheelt 500 euro!! En ik ben 4 jaar content geweest van mijne sid,nooit klachten gehad van rock shox! Diene fox float 130 r heeft ne maat van mij pas gekocht en die rijdt zalig man ma inderdaad ik heb daar nog ni bij stil gestaan,die veerweg van 130 da zou te veel kunnen zijn op die epic! Der sta nog niks vast,dus nog tijd genoeg om me volledig te laten informeren wat kan en niet kan!
PF
Mountainbiker

Specialized epic

Post by PF »

Ben van plan om mij een Specialized Epic Pro aan te schaffen.
Ben al bij verschillende dealers langsgeweest om prijs te vragen.
Nu... er zijn er die mij een large aanprijzen en er zijn er die mij een
extra large aanprijzen.
Weet zelf nie goed wat ik moet nemen.
Geen enkele dealer had een L of een XL staan , dus eens poberen kon ik
niet.

Ik ben 187cm en heb een binnenbeenlengte van 94 cm (lange poten é)

Graag advies aub

greetz Pf
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

ga naar nen deftige veloboer en deze zal je frame berekenen met een specifiek berekeningsprogramma. Normaal doen ze dit gratis als je het frame of fiets bij hen koopt (is logisch hé)

je krijgt dan een tekening met lengte bovenbuis, zitbuis, lengte zadelpen , lengte stuurpen, breedte stuur etc....
dan kun je vergelijken welk frame het dichts bij jouw afmetingen ligt.
Indien je echte twijfelt tussen 2 maten, neem de kleinste . Is meestal vinniger en handiger bij het fietsen dan met zo'n groot ding tussen uw benen :wink:
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Ikke : 1m87, en 91cm binnenbeenlengte. En ik heb een paar weken terug een FSR-120 maat LARGE besteld.
'k Heb met een FSR-100 testgereden (ook een Large) en dat paste perfect.

Nu, eerlijk gezegd : de enige manier om écht zeker te zijn, is ergens een testrit proberen maken ... Berekeningen e.d. geven normaal gezien wel een goede indicatie, maar écht zeker ben je pas na een (deftige) testrit ...
Post Reply