aanvaardjs1986 wrote:excuusfcb wrote:Men opmerking ging over de Rarajs1986 wrote: Ik lees op andere fora toch dat de RoRo ook een winterband is. En in de modder is de RoRo toch veel beter dankzij de meer uitgesproken noppen dan bij de RaRa. Alleszins dat is toch wat ik merk bij rijden in modder.
"Rocket Ron" Evo of Performance
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- l3m4nt
- Mountainbiker
Re: "Rocket Ron" Evo of Performance
ik zie even de bomen door het tubeless-bos niet meer ...
heb hier een RoRo Evo liggen "tubeless ready", bestaat er daarnaast ook een UST-versie?
Of mag die Evo gewoon op mijn UST-velg (met Nozisch erin)?
alvast bedankt voor jullie antwoord
heb hier een RoRo Evo liggen "tubeless ready", bestaat er daarnaast ook een UST-versie?
Of mag die Evo gewoon op mijn UST-velg (met Nozisch erin)?
alvast bedankt voor jullie antwoord
- Brunox
- Mountainbiker
Roro als voorband. EVO snakeskin, gewoon opleggen, melk erin en klaar. Oppompen voor ze tubless te maken gaat zelfs met een pomp. Zelfs geen compressor nodig.
Druk staat bij me meestal tussen de 1.4 en de 1.8 bar Max.
Voor mij toch een van de betere voorbanden die ik al gehad heb. Voor deze periode, en de West-Vlaamse grond iets teveel overkill. Meer grip dan nodig, nu op Thunder burts sinds een paar weken, en verrast me in positieve zin.
Druk staat bij me meestal tussen de 1.4 en de 1.8 bar Max.
Voor mij toch een van de betere voorbanden die ik al gehad heb. Voor deze periode, en de West-Vlaamse grond iets teveel overkill. Meer grip dan nodig, nu op Thunder burts sinds een paar weken, en verrast me in positieve zin.
Ik rijd al enkele jaren met Racing ralphs EVO 2.25 voor en achter. Druk 1.6-1.8/2.0
Bollen goed, geven comfort en genoeg grip voor hetgeen ik er mee doe. Slijten harder op de weg maar daar dient een mtb ook niet voor. De performance is normaalgezien wel steviger (hogere epi) Mijn banden liggen steeds tubeless op tubeless xt wielen. Goede melk helpt aanzienlijk.
Toen ik begon met mtb'n dacht ik dat een zomer+winterset NOODZAKELIJK waren. Nu lach ik daar mee. 1 set voor beide seizoenen. (tenzij je wat speciaals gaat doen zoals beach of rotspartijen..) Droog: minder glijden, nat: meer glijden. Veel hangt af van de rijstijl en van hoe lomp of technisch je bent.
Bollen goed, geven comfort en genoeg grip voor hetgeen ik er mee doe. Slijten harder op de weg maar daar dient een mtb ook niet voor. De performance is normaalgezien wel steviger (hogere epi) Mijn banden liggen steeds tubeless op tubeless xt wielen. Goede melk helpt aanzienlijk.
Toen ik begon met mtb'n dacht ik dat een zomer+winterset NOODZAKELIJK waren. Nu lach ik daar mee. 1 set voor beide seizoenen. (tenzij je wat speciaals gaat doen zoals beach of rotspartijen..) Droog: minder glijden, nat: meer glijden. Veel hangt af van de rijstijl en van hoe lomp of technisch je bent.
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
Re:
robin123456789 wrote:Ik heb juist een nieuwe bike met " rocket ron " voor en achter.. en eerlijkgezegt is de grip bij droog weer echt belachelijk slecht!!
Na mijn 2de rit stond ik alsook plat..
Het is natuurlijk ook niet echt een band voor het droge weer aangezien de noppen zeer ver uit elkaar staan maar heb al ene paar keer serieus de voeten moeten zetten of ik lag op mijn smoel![]()
Ik zouw volgende keer zeker geen rocket ron meer nemen..
ter info, dat is omdat er op je nieuwe bike waarschijnlijk performance versies ligggen, en die performance versies zijn echt brol, minder grip, slijten sneller etc... met een evo versie ga je minder klagen.
uiteraard niet onlogisch, zo'n performance kost maar de helft van een evo
-
marc1201
- Mountainbiker
Is er een verschil tussen de RoRo Evo of Performance om tubeless te maken? Volgens mijn lbs is de performance moeilijk(er) dicht te krijgen..
Wel, ik heb nu toevallig onlangs een RoRo 2.1 performance tubeless gemaakt en dat ging verrassend vlot, direct volledig lekdicht wat toch niet gemakkelijk voorkomt.marc1201 wrote:Is er een verschil tussen de RoRo Evo of Performance om tubeless te maken? Volgens mijn lbs is de performance moeilijk(er) dicht te krijgen..
-
marc1201
- Mountainbiker
Ok thanks bert, ook eens gaan proberen dan denk ikBertG wrote:Wel, ik heb nu toevallig onlangs een RoRo 2.1 performance tubeless gemaakt en dat ging verrassend vlot, direct volledig lekdicht wat toch niet gemakkelijk voorkomt.marc1201 wrote:Is er een verschil tussen de RoRo Evo of Performance om tubeless te maken? Volgens mijn lbs is de performance moeilijk(er) dicht te krijgen..
- Beardie
- Mountainbiker
BertG wrote:Wel, ik heb nu toevallig onlangs een RoRo 2.1 performance tubeless gemaakt en dat ging verrassend vlot, direct volledig lekdicht wat toch niet gemakkelijk voorkomt.marc1201 wrote:Is er een verschil tussen de RoRo Evo of Performance om tubeless te maken? Volgens mijn lbs is de performance moeilijk(er) dicht te krijgen..
Heb zelf ook roro evo's tubeless voor en achter.Ben er zeer tevreden van.Goede grip,relatief weinig rolweerstand. Alleen het tubeless leggen vond ik een ramp.Kreeg de banden maar niet dicht.Bleven zweten langs de zijflanken.Heb de binnenkant ontvet en met een borstel "geverfd" met latex en goed laten drogen.Banden erop, latex erin op druk gezet.Sindsdien geen problemen meer.
-
marc1201
- Mountainbiker
Heb mijn RoRo's performance vrij snel/makkelijk dicht gekregen. Heb nu wel eens een vraagje sinds het de eerste keer is dat ik banden tubeless leg. Ik ben nu niet de regelmatigste rijder en mijn fiets kan wel eens een week of 3 blijven staan als ik weinig tijd (of zin) heb. Kan dit kwaad voor bv de notubes vloeistof als dat lang stilstaat?