Flandriën Tour zaterdag 29/11
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: Flandriën Tour zaterdag 29/11
Hoe laat beginnen jullie af te pijlen? Ik moet nog werken en het zou wel eens scherp kunnen worden om 12u te halen... Bevoorrading mag voor mijn part al op/weg zijn...
-
tomba la bomba
- Mountainbiker
Post by tomba la bomba »
Hé sam2300, ik denk dat we rond 13u beginnen met pijlen weghalen...dus als je snel genoeg bent
@moorken : jij bedoelt inderdaad het alombekende "miraparcours", da's inderdaad een zalig maar technisch eenvoudig stukje MTB'en aan de Mirabrug in Hamme. Ongeveer de helft van dit parcours zit vervat in de Flandriencross van volgende zondag. Voor de Flandrien Tour van zaterdag zit dit stuk er NIET in (wegens te druk daar nu + alles afgesloten voor de cross van de profs) maar wees gerust er zit meer dan genoeg fun in onze rit van 55 km !!
Die singketrack waarvan eerder sprake is een totaal nieuwe die we hebben aangelegd in een berm van de E17 te Waasmunster, deze is te nemen als een extra "technische zone" en is zeker niet van de poes...zeker heel wat technischer dan het miraparcours, niet echt gevaarlijk maar wel wat technisch klimwerk !!
Alle pijlen hangen sedert vandaag ! (ook de technische zone aan de brug van de N41 is aangeduid, morgen wordt het parcours nog afgewerkt met gevaarsbordjes, bordjes van de pechzones, splitsingsborden,... tot het AF is !!
@moorken : jij bedoelt inderdaad het alombekende "miraparcours", da's inderdaad een zalig maar technisch eenvoudig stukje MTB'en aan de Mirabrug in Hamme. Ongeveer de helft van dit parcours zit vervat in de Flandriencross van volgende zondag. Voor de Flandrien Tour van zaterdag zit dit stuk er NIET in (wegens te druk daar nu + alles afgesloten voor de cross van de profs) maar wees gerust er zit meer dan genoeg fun in onze rit van 55 km !!
Die singketrack waarvan eerder sprake is een totaal nieuwe die we hebben aangelegd in een berm van de E17 te Waasmunster, deze is te nemen als een extra "technische zone" en is zeker niet van de poes...zeker heel wat technischer dan het miraparcours, niet echt gevaarlijk maar wel wat technisch klimwerk !!
Alle pijlen hangen sedert vandaag ! (ook de technische zone aan de brug van de N41 is aangeduid, morgen wordt het parcours nog afgewerkt met gevaarsbordjes, bordjes van de pechzones, splitsingsborden,... tot het AF is !!
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Heb de pijltjes al zien hangen aan mijn deur....
zal er straks rap eens een paar weghalen se
Btw om beetje tijd te sparen, kan ik hier inpikken (Tielrode) en later langs de kassa passeren?
Wordt sowieso al moeilijk om te kunnen rijden nu zaterdag, hier inpikken is zo wat de enige optie.
Dit is in het begin van de omloop zeker?
zal er straks rap eens een paar weghalen se
Btw om beetje tijd te sparen, kan ik hier inpikken (Tielrode) en later langs de kassa passeren?
Wordt sowieso al moeilijk om te kunnen rijden nu zaterdag, hier inpikken is zo wat de enige optie.
Dit is in het begin van de omloop zeker?
Ik vertrek 's zaterdags vaak als laatste, maar kom zelden als laatste aan. :)tomba la bomba wrote:Hé sam2300, ik denk dat we rond 13u beginnen met pijlen weghalen...dus als je snel genoeg bent![]()
Die singketrack waarvan eerder sprake is een totaal nieuwe die we hebben aangelegd in een berm van de E17 te Waasmunster, deze is te nemen als een extra "technische zone" en is zeker niet van de poes...zeker heel wat technischer dan het miraparcours, niet echt gevaarlijk maar wel wat technisch klimwerk !!![]()
-
tomba la bomba
- Mountainbiker
Post by tomba la bomba »
Ja inderdaad de tocht begint aan de Mirabrug , onmiddellijk gevolgd door een optioneel technische zone aan de brug van de N41 Hamme , en dan volgt er een lus van ongeveer 10 km door Tielrode. daarna via rotonde Duivenhoek een uitgebreide hoofdlus met alle mooie stukken van Waasmunster, dan om af te ronden een lus over Sint-Anna.
Wie de volle 53km doet zal tevreden maar voldaan zijn denk ik
Splitsing 26 of 53 km ligt net na de 1ste bevoorrading aan de parking Lekkerbek te Waasmunster.
Geen probleem als je bij terugkeer je inschrijving betaalt hé ; liever dat dan zwartrijders natuurlijk.
Trouwens voor die 4 of 5 € inschrijving kan je niet sukkelen als je 2 bevoorradingen krijgt en na de rit een gratis pint PRIMUS...
heb vandaag gehoord dat er zaterdag ook al een groot frietkraam open zal zijn naast de tent
Wie de volle 53km doet zal tevreden maar voldaan zijn denk ik
Splitsing 26 of 53 km ligt net na de 1ste bevoorrading aan de parking Lekkerbek te Waasmunster.
Geen probleem als je bij terugkeer je inschrijving betaalt hé ; liever dat dan zwartrijders natuurlijk.
Trouwens voor die 4 of 5 € inschrijving kan je niet sukkelen als je 2 bevoorradingen krijgt en na de rit een gratis pint PRIMUS...
heb vandaag gehoord dat er zaterdag ook al een groot frietkraam open zal zijn naast de tent
-
moorken
- Mountainbiker
Dit ziet er echt zo een veelbelovende rit uit! ik kijk er al volledig naar uit.
iemand een idee na hoeveel km de bevoorradingen zijn? in 95% van de ritten weten ze dit aan de inschrijvingstand nooit, en is toch wel altijd handig om de consuptie van eigen spijs en drank in te plannen :)
iemand een idee na hoeveel km de bevoorradingen zijn? in 95% van de ritten weten ze dit aan de inschrijvingstand nooit, en is toch wel altijd handig om de consuptie van eigen spijs en drank in te plannen :)
Er komen een 10 tal Muddevils uit Sint-Amands aan de start , succes alvast en tot morgen !
-
tomba la bomba
- Mountainbiker
Post by tomba la bomba »
bevoorradingen ongeveer op 20 en op 45 km.
vandaag nog alle borden aangebracht, splitsingsborden worden pas morgenvroeg geplaatst !
tijdens een laatste verkenning deze middag moesten we vaststellen dat er in het janettenbos toch weer enkele pijlen waren omgedraaid (een janet die niet graag heeft dat we hun komen storen in het poepersboske zekerst ??
) maar enfin alles staat goed gepijld en het parcours ligt er schitterend bij !!
Ook technische zones liggen TOP en mooi aangeduid !
Morgen sturen we in ieder geval ook controleploegen uit om zelfs tijdens de rit mogelijke sabotage te voorkomen of vlug te herstellen.
Er zijn 2 pechdiensten , hopelijk heb je ze niet nodig maar je weet maar nooit...het parcours is ingedeeld in 9 pechzones die duidelijk aangeduid staan.
Voor de beginners , gelieve de 2 extra technische zones te vermijden...om ongelukken en files te vermijden ! Aan de anderen : HAVE FUN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vandaag nog alle borden aangebracht, splitsingsborden worden pas morgenvroeg geplaatst !
tijdens een laatste verkenning deze middag moesten we vaststellen dat er in het janettenbos toch weer enkele pijlen waren omgedraaid (een janet die niet graag heeft dat we hun komen storen in het poepersboske zekerst ??
Ook technische zones liggen TOP en mooi aangeduid !
Morgen sturen we in ieder geval ook controleploegen uit om zelfs tijdens de rit mogelijke sabotage te voorkomen of vlug te herstellen.
Er zijn 2 pechdiensten , hopelijk heb je ze niet nodig maar je weet maar nooit...het parcours is ingedeeld in 9 pechzones die duidelijk aangeduid staan.
Voor de beginners , gelieve de 2 extra technische zones te vermijden...om ongelukken en files te vermijden ! Aan de anderen : HAVE FUN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
slijkridder
- Mountainbiker
Post by slijkridder »
De nieuwe technische zone naast E17 is top!!!k denk dat er heel weinig zonder 1 voet aan de grond te zetten zullen bij zijn.deze rit is zonder twijfel een van de beste uit de streek,het oude motorcrossparcour is ook n meerwaarde,dit is het beste van tielrode en Waasmunster,de lange zandstrook die begint aan de manta ligt er ook heel goed bij.proficiat aan de organisatie!!!heb deze rit vanmiddag gereden daar ik met de nacht sta en deze morgenvroeg niet kan rijden.