Flandriën Tour zaterdag 29/11

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fritsie
Mountainbiker

Re: Flandriën Tour zaterdag 29/11

Post by Fritsie »

SD2E wrote:
tomba la bomba wrote:straffe kerel gij SD2E !

't was de rechtse kombocht die jullie gemaakt hadden om die steile helling te omzeilen die niet altijd lukte.
De 2 eerste is geen probleem ze.
Dat valt nog mee dan qua werken.
Kan zaterdag spijtig genoeg niet rijden, effe in de lappenmand, mag 10 dagen niet rijden grrrr :(
Denk dat ik eens tot daar kom, zal mij nuttig maken en foto's nemen van de fails :) :) :)
En een beetje uitleg geven hoe het moet... nu na al die jaren denk ik dat ik het niet meer zal leren :-? Er blijven waarschijnlijk nog meerder funstukjes over om de rit aangenaam te maken voor de mindere goden. :-k Waarschijnlijk aanwezig, want het ritje in Waasmunster eerder dit najaar kon me zeker bekoren.
Glennvh
Mountainbiker

Post by Glennvh »

Zeker komen ! Voor die paar toertochten die nog door waasmunster mogen komen !!!

Woensdag beginnen met uitpijlen en ook het nieuwe stuk eens gaan testen :)
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

Vandaag ook langs het nieuwe parcours langs E17 gepasseerd. Bij de 2e poging is het gelukt om het te rijden zonder voet aan grond te zetten. De bochtjes zijn net ruim genoeg gemaakt. Super, knap werk van de organisatie!
tomba la bomba
Mountainbiker

Post by tomba la bomba »

Algemeen ligt het parcours er nu SUPER bij ! Hier en daar nog wat plassen maar daar kan je altijd rond fietsen...
Het loopt super maar door de afstand, de technische zones, de zand- en bosstroken en de hellende stroken is de 53 km zeker niet te onderschatten !! (de 2de bevoorrading zal zeker nodig zijn voor sommigen)
De 2 extra technische zones zijn een dikke surplus voor de biker met een hart voor techniek ! Echte beginners kunnen zich daar beter onthouden...
Er wordt mogelijks nog een weinig neerslag voorspeld morgen maar vanaf vrijdag terug warmer en zonnig !
Zoals eerder vermeld rijden we dus niet op het parcours van de Flandriëncross zelf, op zaterdag zal het daarop al druk genoeg zijn met in de namiddag de jeugdinitiatie onder begeleiding van Erwin Vervecken, Greg Van Avermaet en Roland Liboton. Wie weet komen de BV's daarna in de tent nog een pint pakken ?? :-D
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Gisteren nog eens richting daar gaan kijken om de track trachten te overwinnen, keertje of drie (proberen) , de kombochten vormen nog een probleem, en hier en daar de steile hellingkjes zijn een paar meter te lang. Kan misschien ook liggen aan banden ed...Zou eens een wandeling over moeten om de grond wat aan te stampen en hier en daar een putje bij werken.

Andere delen van het parkoers zijn mooi uitgewerkt oa crossparkoers. Het andere bmx parcours aan de overkant dat beperkt lijkt gebruikt te worden ligt op zich nog deftig maar het pad volgend hierop naast de E17 zou ik liever te voet dan met de fiets doen, maar dat is dan ook het enige slechte dat ik ben tegengekomen.
Het crossparkoer liggende aan richting Antwerpen ligt dan weer netjes uitgewerkt, knap gedaan en de zandbak ligt goed veronderstellend dat die er ook bij zal zijn....
Glennvh
Mountainbiker

Post by Glennvh »

Vandaag is hij uitgepijld geweest en alles is perfect bereidbaar, de bochten op het nieuwe stuk worden nog een beetje aangepast maar al de rest is doenbaar banden wel goed plat zetten vandaag om de eerste lange klim zonder schuiven te halen :)
tomba la bomba
Mountainbiker

Post by tomba la bomba »

Wees gerust...alles zal er piekfijn bijliggen zaterdag !
Buiten wat spatten op de fiets en de kledij wordt het een proper ritje.
tenzij je ergens de onweerstaanbare dwang hebt om horizontaal in een grote plas te gaan hé :lol:
moorken
Mountainbiker

Post by moorken »

SD2E wrote:Singletrack gisteren gereden, en hij is super!
Diegene die deze in 1 keer kan rijden zonder voet aan de grond te zetten is ne krak!
Na een paar keer proberen zijn alle bochtjes gelukt maar nog niet aaneengeschakeld :-D

'k zou zeggen > meervandat! :-D
Die singletrack is 1 van de zaaligste uit de streek! tijdens de MTB tours rijd ik die vaak 2 of 3 keer na mekaar, gewoon omdat deze echt pure fun is! hoeveel percent van de single track zit er ongeveer in het veldrijden zondag?
voor wie het nog niet mogen ervaren heeft, hier is een kleine impressie van de singletrack:
https://www.youtube.com/watch?v=TRy4orP5a9o
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

moorken wrote:
SD2E wrote:Singletrack gisteren gereden, en hij is super!
Diegene die deze in 1 keer kan rijden zonder voet aan de grond te zetten is ne krak!
Na een paar keer proberen zijn alle bochtjes gelukt maar nog niet aaneengeschakeld :-D

'k zou zeggen > meervandat! :-D
Die singletrack is 1 van de zaaligste uit de streek! tijdens de MTB tours rijd ik die vaak 2 of 3 keer na mekaar, gewoon omdat deze echt pure fun is! hoeveel percent van de single track zit er ongeveer in het veldrijden zondag?
voor wie het nog niet mogen ervaren heeft, hier is een kleine impressie van de singletrack:
https://www.youtube.com/watch?v=TRy4orP5a9o
Ik denk dt SD2E het over die in Waasmunster had, niet die van Hamme :-?
Glennvh
Mountainbiker

Post by Glennvh »

Idd de singletrack/mtbparcour hamme zit er niet in tijdens de TT omdat deze bijna volledig door de cross word gebruikt
Post Reply