hallo,
sedert vorige week werkte mijn cadansmeter niet meer van mijn garmin. ik heb het batterijtje vervangen, en met het nieuwe batterijtje pinken het rode en groene lampje als je pedaal of magneetje passeert maar hij registreert niet op het toestel. dus ik denk dat het toestel de cadansmeter niet meer terugvindt. heeft er iemand van jullie ervaring met dit probleem want dit is wreed ambetant.
groeten tim
problemen garmin edge 800
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
-
tim rommelaere
- Mountainbiker
Re: problemen garmin edge 800
Ook voorgehad en het enige wat er toen op zat is de sensor vervangen.
Als hij nog onder garantie is Garmin contacteren of langsgaan bij een verkooppunt van Garmin.
Indien niet meer onder garantie is het een verloren zaak.
Als hij nog onder garantie is Garmin contacteren of langsgaan bij een verkooppunt van Garmin.
Indien niet meer onder garantie is het een verloren zaak.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
De vergaarbak voor Garmin: ik heb nog iets (nog niet afgehandeld):
Omwille van usb problemen (geen data connectie, wel laden), krijg ik een vervangtoestel (refurbished zo blijkt volgens de documenten).
Na ongeveer 6 maanden, met dit 'nieuwe' toestel, dezelfde problemen. Na contact met Garmin Support (rechtstreeks) zou dit niet meer onder garantie vallen, nochtans is mijn garantieperiode nog (net) niet verlopen. Het toestel is (nog) niet opgestuurd.
Vervalt de garantie als je een vervangtoestel krijgt? of 'herbegint' de garantieperiode?
Omwille van usb problemen (geen data connectie, wel laden), krijg ik een vervangtoestel (refurbished zo blijkt volgens de documenten).
Na ongeveer 6 maanden, met dit 'nieuwe' toestel, dezelfde problemen. Na contact met Garmin Support (rechtstreeks) zou dit niet meer onder garantie vallen, nochtans is mijn garantieperiode nog (net) niet verlopen. Het toestel is (nog) niet opgestuurd.
Vervalt de garantie als je een vervangtoestel krijgt? of 'herbegint' de garantieperiode?
Volgens mij is het zo dat de garantieperiode gelijk blijft. M.a.w.: twee jaar na aanschafdatum van je toestel.Zotte Marre wrote: Vervalt de garantie als je een vervangtoestel krijgt? of 'herbegint' de garantieperiode?
Heb je tegen betaling een NOH toestel ontvangen (bij een defect buiten garantie) dan heb je naar ik meen een half jaar garantie op je toestel.
Daarnaast is mijn ervaring dat Garmin niet 100% 'digitaal' denkt. In een situatie als deze is best denkbaar dat enige coulance bestaat, ook al hebt je daar misschien formeel geen recht op. Eea kan ook afhangen van de 'sfeer' van communicatie.
ECHTER:
Het probleem waar je tegenaan loopt is uitzonderlijk; en al helemaal als je er tweemaal tegenaan loopt. Misschien ten overvloed, maar er zijn verschillende types usb-kabels. Sommigen laten alleen lading door.
Advies:
- probeer verschillende usb-kabels
- probeer ook een andere pc
Klinkt als schot voor open doel, maar je wilt niet weten hoe vaak ik heb gezien dat een toestel (ook door de winkel) ten onrechte als defect geclassificeerd werd.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Om kort & bondig te antwoorden:
- ik heb onder garantie (gratis dus) een NOH toestel gekregen (ander serienummer)
- de "sfeer": een stevige of een gemoedelijke, ik ben eerder van het eerste type ;-|
- de klassieke testjes heb ik uiteraard meerdere malen getest, ik zal maar eens een garmin usb-kabel opsnorren (die zeker werkt), want nu enkel getest met steeds dezelfde garmin-usb kabel, en een oudere (van een Olympus fototoestel).
Hopelijk is het de kabel, dan zijn we die kermis verlost
- ik heb onder garantie (gratis dus) een NOH toestel gekregen (ander serienummer)
- de "sfeer": een stevige of een gemoedelijke, ik ben eerder van het eerste type ;-|
- de klassieke testjes heb ik uiteraard meerdere malen getest, ik zal maar eens een garmin usb-kabel opsnorren (die zeker werkt), want nu enkel getest met steeds dezelfde garmin-usb kabel, en een oudere (van een Olympus fototoestel).
Hopelijk is het de kabel, dan zijn we die kermis verlost
In dat geval is alleen de oorspronkelijke datum van aanschaf relevant: die bepaalt of eea nog onder garantie valt.Zotte Marre wrote:Om kort & bondig te antwoorden:
Is dat NIET het geval, en dat vermoed ik, dan heb je formeel geen recht op vervanging onder garantie.
Wel heb je gewoon domme pech; wat vaak ook wel met coulance beantwoord wordt; een menselijke afweging. En dan geldt dat men met stroop meer vliegen vangt dan met azijn...