GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
eL Tee
Mountainbiker

Re: GESTOLEN BIKE'S

Post by eL Tee »

Wanneer je ne pikkendief op heterdaad betrapt, dan ga je die toch niet gewoon 'netjes afleveren' aan ome agent zeker?

Ik garandeer je, indien ik er ene stek, dan zal die toch - volledig onbedoeld en oprecht per ongeluk - een paar verdiepen van de trap vallen. En ik zal echt (!) niet weten hoe die glasscherven die de ongelukkige open gereten hebben op de trap terecht gekomen zijn. Om maar te zwijgen over die levensgevaarlijke kasseien onderaan de trap in de kelder die de zware kneuzingen veroorzaakt hebben. Maar dat er water in m'n - nooit gebruikte - kelder staat, dat weet ik (waarschijnlijk heeft de valler de kasseien door het water niet opgemerkt). Jammer dat diegene die van de trap viel dat niet wist, waardoor 'm wat water in de longen heeft. Moet ik nu mijn familiale verzekering aanspreken? O:) [-o<
Philippe P
Mountainbiker

Post by Philippe P »

kazzz wrote:
Philippe P wrote:
kazzz wrote:Pffff... :(
Was je thuis op het moment?
Ja, we slapen op het tweede verdiep en alles wat gemakkelijk mee te nemen was op het gelijkvloers is weg...
omg.. en niets gehoord??
Nope, we zijn wakker geworden van de telefoon toen de politie belde dat ze m'n koersfiets gevonden hadden... Waarschijnlijk ook de man die er op zat maar daar wouden ze niets over kwijt. Hopelijk vinden ze nog iets...
KrisMaes76
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Post by KrisMaes76 »

Philippe P wrote:Deze nacht werd er bij ons thuis (Gent) ingebroken. Naast camera's, laptop, gsm, portefeuille, zijn er ook vier fietsen gestolen.

Twee maal GT Zaskar comp modeljaar 2012, een small en een medium. Kleuren zijn wit, donkerblauw en een felgroene lijn.
De derde fiets is een donkergrijze Santos singlespeed, met Carbon voorvork, lederen Brooks zadel en een heel speciaal stuur.
Een vierde fiets heeft de politie reeds terug gevonden door de gps die er op stond.

Mocht iemand iets zien of horen over deze fietsen zou het heel tof zijn dit te laten weten.
In Gent is het dit jaar een mega-plaag qua inbraken.
Wij hebben in de lente prijs gehad: laptops weg, spelconsole weg, spaarpotten kindjes weg, zelfs mn onderbroeken waren weg....
Het fietskot was blijkbaar nie interessant

We waren es 1 nacht nie thuis...
Philippe P
Mountainbiker

Post by Philippe P »

We hebben al gedeeltelijk goed nieuws. Er is iemand opgepakt met de iPod van m'n vriendin in zijn zakken. Deze blijft vast omdat hij in meerdere dossiers voorkomt. Gisteren zijn ook onze mtb's terug gevonden. Op letterlijk 100m van ons deur in de kelder van een appartementsgebouw. De conciërge vond het raar dat er 2 mtb's in de kelder stonden en doorzocht lm'n zadeltasje. Hierin zit een kaartje met onze gegevens.
Over de andere spullen hebben we tot nu toe nog geen nieuws...
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Philippe P wrote:We hebben al gedeeltelijk goed nieuws. Er is iemand opgepakt met de iPod van m'n vriendin in zijn zakken. Deze blijft vast omdat hij in meerdere dossiers voorkomt. Gisteren zijn ook onze mtb's terug gevonden. Op letterlijk 100m van ons deur in de kelder van een appartementsgebouw. De conciërge vond het raar dat er 2 mtb's in de kelder stonden en doorzocht lm'n zadeltasje. Hierin zit een kaartje met onze gegevens.
Over de andere spullen hebben we tot nu toe nog geen nieuws...
Top gedaan van die man, maar mag hij dat zomaar?
Wel straf dat het op 100m van je deur is. Dus niet zoals iedereen denkt maar direct voor de buitenlandse markt. Ofwel lieten ze ze daar eerst even staan om van de radar te gaan?
sam2300
Mountainbiker

Post by sam2300 »

Vannacht bij familie in Kruibeke een granville pulse 27,5 met witte spaken en een ridley Orion koersfiets gestolen uit de garage. En dit na een avondrit gisteren avond tot 00.00u, vanmorgen om 6.30u fietsen weg...

Paljassen.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

sam2300 wrote:Vannacht bij familie in Kruibeke een granville pulse 27,5 met witte spaken en een ridley Orion koersfiets gestolen uit de garage. En dit na een avondrit gisteren avond tot 00.00u, vanmorgen om 6.30u fietsen weg...

Paljassen.
Heb het doorgegeven aan mijn broer die daar ook woont, succes!
sam2300
Mountainbiker

Post by sam2300 »

Ik hoop dat ze het ooit eens bij mijn garage proberen, en ik het voorrecht heb om ze op heterdaad te betrappen.

Blijkbaar in dezelfde nacht en straat iets verderop ook een garage leeggehaald volgens de politie.
geertg
Mountainbiker

Post by geertg »

sam2300 wrote:Ik hoop dat ze het ooit eens bij mijn garage proberen, en ik het voorrecht heb om ze op heterdaad te betrappen.

Blijkbaar in dezelfde nacht en straat iets verderop ook een garage leeggehaald volgens de politie.
Zorg dan wel dat je weet wat de voorwaarden voor wettige zelfverdediging zijn (niet uw goederen verdedigen maar uw lichaam, ernstige bedreiging, ...) zodat uw eerste verklaring onmiddellijk na de feiten een goeie is want anders riskeer je nog jaren te moeten betalen voor die paljassen.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

voornaamste voorwaarde ervan is, geen gebruik van vuurwapens (zelfs al heb je een vergunning), geen dode na het gebruik van een ander voorwerp of eigenhandige zelfverdediging. verder moet de indringer zich BINNEN bevinden, en / of in de woning of een gesloten ruimte zich bevindend OP DE EIGENDOM. NIET op de openbare weg of plaatsen met openbaar karakter (parkings bv)
in dat geval mag je al hun botten breken.
je moet verder ook zien, als je die uit kan schakelen, dat hij met bv een gebroken been niet op de openbare weg geraakt, want hun uitleg is dan dat jij hun aanviel op de openbare weg en je hebt het vlaggen (ja, in dit land heeft een crimineel veel meer rechten dan het slachtoffer)
wel opletten : vaak zijn dat mensen die het zaakje in het oog hebben gehouden en wel vaker een mes of dergelijke bijhebben.... als je ze op heterdaad betrapt, niet uitleggen maar of wegwezen en de politie bellen of het andere. bij dat laatste is het te hopen dat je een aardig stukje kan vechten, en dan bedoel ik niet het klassieke potje boksen zoals op school.

beste remedie is :
zien dat je een sirene op luchtdruk bij de hand hebt en gebruiken (spuitbus met claxon zoals op de voetbal)...dat maakt immens veel lawaai, daar gaan ze vooral hard van lopen (is 95% effectief). de politie bellen en wachten tot ze er zijn. (al is dat vaak 2u na de feiten, mits je eentje met motivatie hebt die ze wil pakken dan zijn ze zeer snel)
Post Reply