16.11.2014 Vosselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mtbker13
Mountainbiker

Re: 16.11.2014 Vosselaar

Post by Mtbker13 »

Mountainbike Team De Jachthoorn was aanwezig en het was een mooi tochtje daar in Vosselaar ! ! !
Proficiat aan de organisatie =D> =D> =D>
Bevoorrading was ook dik ok , soep met balletjes mmm

see you next year Vosselaar ! :wink:

tot op onze tt : 15/02/2015 mtb toertocht Lichtaart
stef j.
Mountainbiker

Post by stef j. »

Vettig maar prettig. Proficiat mannen!
felixantoon
Mountainbiker

Post by felixantoon »

hallo
het eerste stuk van de toer was zeer mooi, daarna onverantwoord
onze club rijdt al meer dan 20 jaar veldtoertochten en vonden dat het parcours makkelijk kon aangepast worden
niet iedereen leest de broodnodige laatste update van 'za 15 nov 2014 22:11'
op het parcours neem je dan de verkeerde beslissingen
niet de grote meerderheid houdt van al dat geploeter, in het veld en na de veldtoertocht niet veel positieve reacties opgevangen
het weer zat jullie niet mee, maar enkele stukken had je moeten schrappen (in het slechtste geval een bord moeten zetten met zeer moeilijke passage)
hopelijk betaal je volgend jaar niet de rekening voor deze toertocht
Loser Killer
Mountainbiker

Post by Loser Killer »

felixantoon wrote:hallo
het eerste stuk van de toer was zeer mooi, daarna onverantwoord
onze club rijdt al meer dan 20 jaar veldtoertochten en vonden dat het parcours makkelijk kon aangepast worden
niet iedereen leest de broodnodige laatste update van 'za 15 nov 2014 22:11'
op het parcours neem je dan de verkeerde beslissingen
niet de grote meerderheid houdt van al dat geploeter, in het veld en na de veldtoertocht niet veel positieve reacties opgevangen
het weer zat jullie niet mee, maar enkele stukken had je moeten schrappen (in het slechtste geval een bord moeten zetten met zeer moeilijke passage)
hopelijk betaal je volgend jaar niet de rekening voor deze toertocht
Als je niet van geploeter houd blijft je zeker best thuis na zulke weersomstandigheden. Nergens in de streek zal je na zo'n hoeveelheid regen 'droog' kunnen rijden. De mensen van Vosselaar niet bekritiseren na iets wat men zelf niet in de hand heeft, nl. het weer. Of denk je misschien dat die mensen daar voor hun plezier in de regen en koude gaan staan om ons over te laten en de rest in goede banen te leiden? Mij zien ze alvast volgend jaar weer in Vosselaar en ik denk velen met mij!
Guy M
Mountainbiker

Post by Guy M »

Zoals Loser Killer al schreef ... na dergelijke regenval moet je je niet verwachten aan een droog parcours. Het eerste deel was leuk, al was het af en toe goed opletten om niet weg te glijden op de natte bovenlaag. Maar dat komt je techniek en stuurvaardigheid enkel maar ten goede.
De bevoorrading was top. Ruime keuze, zelfs m'n bidonneke helemaal opnieuw mogen vullen. Ook knap dat men bij alle oversteken mensen had gepost die het allemaal in veilige banen konden leiden =D> Ja, het 2de stuk was een ander paar mouwen. De weide was zwaar, maar als je goed gedoseerd had en de bandjes op goede druk (niet te veel dus) dan viel het nog wel mee. Akkoord, even ploeteren ... de lol neemt dan bij mij ook niet meteen toe. Maar geen gezeur ... anders had ik thuis in mijne zetel moeten blijven zitten. Heb het dus niet gedaan en geen seconde spijt van gehad. Onverantwoord vond ik het zeker niet, zwaar wel. Ik kan nog TT's opsommen, waar ik ooit door de modder of klei hebben moeten ploegen. Gelukkig waren de mannen van de brandweer paraat voor het vlot afspuiten van de fietskes en rijders :-) De fietsenstalling was goed georganiseerd en de douches waren warm, zeer warm zelfs.
En blijkbaar hebben ze na Weelde ook ééntje in Vosselaar die bij de inschrijving zegt: "Vergunninghouders rechts, anderen links !" Goe bezig, Chris :lol: Dat geldt natuurlijk ook voor de andere Bokkespurters !
Last edited by Guy M on Sun 16 Nov 2014 23:21, edited 1 time in total.
drikkie
Mountainbiker

Post by drikkie »

zo is dat ..... ploeteren moest je vandaag overal vermoed ik .... #-o
zelf ben ik in Kalmthout gaan rijden ... normaal toch zandgrond op de heide?
awel .. ook hier was het ploeteren en schuiven van begin tot einde ... maar wel leuk :-"
in 't begin gaat dat wat moeizaam maar eens je het schuiven gewoon bent ... :bounce: :bounce:
er was vandaag maar 1 droog alternatief ...... thuisblijven? ](*,)
Het weer heb je inderdaad niet in de hand
Donkey@base.be
Mountainbiker

Post by Donkey@base.be »

Je kan eindeloos discussieren over het parcours dat we voorgeschoteld hebben gekregen. Ik persoonlijk hou ook niet van echt ploeteren zoals in de wei en op de maisvelden. Maar los daarvan heb ik de knop bij mezelf omgezet en heb ik het eigen tempo gezocht of soms te voet een moeilijk stuk gedaan. Achteraf ben ik blij dat ik de 40km volledig heb gereden . De organisatie was wat mij betreft in orde en ik zal er volgend jaar weer proberen bij te zijn. Bedankt aan al diegenen die deze tocht hebben mogelijk gemaakt.
2chevauxke
Mountainbiker

Post by 2chevauxke »

Speciaal om 5u opgestaan om deze tt toch te kunnen rijden omdat ik om 10u in Kasterlee verwacht werd voor de halve marathon. Eerst de beentjes los gelopen met een 10k run en dan met mijn lichtjes op aan de tt begonnen. Zwaar was het wel ja, maar daar word je alleen maar sterker van zeker. Tof dat de organisatie al het mogelijke doet om zo weinig mogelijk bloso er in te steken en heel veel uit de omgeving te halen. Het was een goede training voor de Hel, mijn moraal zit goed!!
spetser
Mountainbiker

Post by spetser »

Ben gister vanuit Merksplas richting Vosselaar gereden. Eerste deel tot aan de bevoorrading vond ik nog goed berijdbaar. Bevoorrading kwam wel heel vroeg vond ik, al na 13 km. Maar ze was wel dik in orde. Daarna dan het zware vervolg getrotseerd. Konijnenberg vond ik wel erg leuk, chapeau. Daarna was het bijna alleen maar baggeren en ploeteren waar ik persoonlijk wel ni zo van hou. Maar eens je er aan begonnen bent moet je er toch door. Ik heb me al bij al toch goed geamuseerd al zat er niet veel jus meer in de beentjes na de tocht. En dan moest ik nog 15 km met de fiets terug richting mijn ouders.
Zeer mooie tocht (als hij droog licht), goede organisatie en seingevers. Zelfs de politie kwam een handje toesteken en de brandweer zorgde voor het afspuiten.
Tot volgend jaar.
mdaems1
Mountainbiker

Post by mdaems1 »

dit noem ik een echte mtb toer.
het hoeft ook niet alle weken zo te zijn, maar het ploeteren mag wel eens !!
die mannen die je anders tegen 45 per uur voorbij vliegen en in de kant duwen heb ik nu niet gezien !
de bevoorrading was wel vroeg, maar perfect.
de afspuitstand was ook de max.
das wat anders dan die kleine hogedrukreinigers op een ander !! zo gaat het tenminste vooruit en hoef je niet te lang in de kou te blijven staan.
tip : voor wie niet wil ploeteren een duidelijke alternatieve route aanbieden rond het ploeterstuk.
kom zeker terug volgend jaar !!
Post Reply